Stel je persoonlijke vraag #58

Ik logeerde elke week wel ergens, of iemand bij mij, maar bijna nooit vrienden. Altijd familie. Ben ook nog steeds vrij hecht met die familieleden (logeer er nog steeds wel eens).

Ik vind nu vapen trouwens echt iets anders dan roken toen wij jong waren. Zou het dus zeker willen weten.

6 likes

waarom vind je dat? oprechte vraag

1 like

Ik denk misschien ook in die zin dat vallen al op korte termijn heel schadelijk kan zijn? Al is roken in combinatie met de pil bijv ook niet top.

5 likes

Toen ik tiener was mocht je op je 16de roken, werd het gefaciliteerd op school (rokershok) en het waren sigaretten. Vapes zijn illegaal (smaakjes + minderjarigen), verslavender, bevatten meer nicotine, de lange termijneffecten mogelijk heftiger, je weet niet wat erin zit. Ik ben echt tot veel bereid om mn kids daar af te houden.

25 likes

ik was dit helemaal vergeten eigenlijk. ik zat idd meer te denken in de richting van schadelijkheid, wat @Bunnyslippers ook al zei. maar ik wist helemaal niet dat het bijv meer nicotine bevat. dank voor de uitleg!

3 likes

Ja het is voor mij echt de combi van compleet weggevallen toezicht en een schadelijker product. Sommige vapes bevatten de nicotine van honderden sigaretten en gaan in dezelfde tijd op als een of twee pakjes. Is echt niet goed.

15 likes

Als basisschool kind denk ik hooguit 2 keer per maand dat er werd gelogeerd. Maar als tiener elke week wel na het uitgaan bleef eigenlijk standaard een vriendin logeren of andersom. Maar meestal bij ons thuis. Heb nu een beetje medelijden met m’n ouders die elke week rond 4 uur 's nachts 2 pubers hadden rondhangen. En we gingen dan altijd nog frituren :dizzy_face:

7 likes

Toen ik kleiner was was het net als bij @Shaaar meer bij familie, met neefjes en nichtjes. Superleuk en heb nog steeds een heel goede band met alle ooms en tantes en neefjes en nichtjes ook :smiling_face_with_three_hearts:

Toen ik puber was bleven vriend(inn)en zo’n 8 van de 10 keer bij mij slapen na het uitgaan. Was altijd supergezellig, met zijn allen op mijn zolderkamer (vaak 1 bij mij in bed, twee op de slaapbank, en dan soms nog wat luchtbedden afhankelijk van hoeveel er bleven), en de volgende ochtend (middag) had mijn moeder dan een heel ontbijtbuffet georganiseerd :ok_hand:t3:

13 likes

Moest jij je afmelden thuis als je vroeger uitging? Dus zeggen dat je er weer was.

• Nee
  • Ja
  • Ik ging nooit uit

0 stemmers

Ik kan er nog echt soms om lachen. Dat een vriendin bijvoorbeeld dronken haar hoofd tussen de deur sloeg in haar ouders slaapkamer. Zo droog.

3 likes

Er liggen nu regelmatig jongeren in het ziekenhuis met een klaplong omdat ze in een week het equivalent van 40 pakjes in een week op hebben gerookt. Kinderen zijn zo verslaafd dat ze ‘s nachts wakker worden / de wekker zetten om een paar trekjes van hun vape te kunnen nemen.

11 likes

De zoon van mijn man logeert denk ik iedere week wel 1 of meerdere keren. Hij vindt het helemaal geweldig en leeft echt voor zijn vriendengroep. Ik vind het soms best wel heftig, al die vrienden steeds. Maarja ook weer zo wat om het dan te gaan verbieden als hij het zo leuk vindt. Wel dat man en ik zeggen: goh als je wilt logeren, doe het dan even op dag x of y en niet z.

Ik had vroeger wel iedere vakantie dat ik meerdere keren ging logeren of er mensen kwamen. Maar niet in weekenden in schoolweken. Geen idee eigenlijk of dat nou niet mocht of dat we het gewoon niet eens bedachten.

ik vind vapen ook echt loserachtig met al die smaakjes

rook gewoon een normale sigaret en als je het te goor vind mooi zo want dat is het ook, longverkankering hoort niet naar strawberry bubblegum icy mint te smaken

46 likes

Ik was als eerste 16 van mijn vrienden en had geen grenzen. Als we uitgingen sliepen we dan ook vaak bij mij in het begin, maar nu vind ik het eigenlijk best wel raar dat mijn moeder dat faceliteerde? Die andere mochten nog niet uit, dus eigenlijk niet zo netjes.
In dat kader waren er bijvoorbeeld ook kinderen waarvan ze thuis mochten blowen van de ouders en dan gingen mijn vriendinnen wel eens daarheen om te blowen.

1 like

Ik vind dit achteraf ook zo raar van ouders van vrienden van mij, dat een groot deel van die vriendengroep daar dan zat te blowen en die ouders er gewoon bij zaten of mee deden? En allemaal een jaar of 16/17, ik was zelfs 15 geloof ik toentertijd. Ik hield er alleen niet van dus ik deed niet mee haha maar ik denk niet dat zij mij tegengehouden hadden.

En mijn ouders vroegen dan wel eens of “de ouders van xyz ook thuis waren” en dan zei ik ja, maar ik had het idee dat zij er dan dus gewoon vanuit gingen dat het een enigszins gereguleerde omgeving was? Was het echt totaal niet

4 likes

Haha de moeder van een vriendin van mij zat onze joints te rollen terwijl wij die zaten te roken in haar woonkamer

3 likes

Ik heb gister die Videoland serie nachtkinderen gekeken over jongeren die drugs doen. Anyway, ik vond 4 kinderen daarvan eigenlijk standaard trieste verhalen, armoedig in elk opzicht zeg maar en een product van hun omgeving.

Maar er was 1 meisje van 16/17 en in haar herkende ik best veel mensen van mijn middelbareschooltijd. Slim, goed opgeleid en met connecties, enorm groot huis in de Randstad en een enorm lakse moeder die het prima vond dat ze daar een beetje drugs deden en dat haar dochter letterlijk elk weekend vanaf haar 14e op feestjes (hard) drugs deed. Vond ik toen ik dat in mijn omgeving zag niet heel bijzonder, (deed net als @Chuckie zelf niet aan drugs) maar nu ik haar zag op Videoland en hoe jong en kinderlijk ze nog was dacht ik echt wtf was er mis met die ouders?!?

Nachtkinderen?

• Gezien
  • Niet gezien

0 stemmers

Vond je iemand het interessantste om te zien?

• Nee
  • Ja vanwege herkenning
  • Ja vanwege persoonlijkheid
  • Ja vanwege heftigheid
  • Andere ja

0 stemmers

ik kende het niet maar misschien ga ik vanavond wel kijken, ik kende het niet maar het klinkt wel interessant

edit: ??? rare zin haha mAAR BEDANKT VOOR DE TIP

6 likes

Ja het is interessant maar echt zielig hoe weinig vertrouwen ze er allemaal in hebben dat er voor hun generatie ĂŒberhaupt nog een goed leven te vinden is in Nederland. Ze zijn allemaal op hun eigen manier zacht en ook wel lief maar bij die 4 zie je meer het rondhangen op straat, de wanhoop van de verslaving, het pauperige zeg maar.

2 likes

1 van deze 2 sauzen mag je nooit meer eten. Welke kies je?

• Mayonaise
  • Ketchup

0 stemmers

Heb altijd het gevoel dat mensen buiten europa mayonaise heel goor vinden.

Ik wil denk ik wel kijken, tenzij je mensen helemaal van het padje ziet. Zie je dat ook (veel) of valt het mee? Werd daar bij Tycho in de ghb zo naar van; was wel goede campagne tegen ghb lol

3 likes