Stel je persoonlijke vraag #58

Zonnebrand.

16 likes

Ik vind zelfbruiner wel echt chill, ik heb het pas sinds kort voor het eerst “ontdekt” maar het is zooo makkelijk en het resultaat is mooi? Kost me echt 10 minuutjes voor een hele week bruin.

Ik doe wel alleen gezicht (spray) en benen. Want ik weet zeker dat het lelijk wordt als ik de rest probeer (vooral handen).

5 likes

Bodylotion met een subtiel kleurtje!

2 likes

Dan ben ik heel benieuwd welke jij gebruikt! Ik heb de mousse van Bondi Sands en die blijft hooguit 1 dag mooi zitten.

1 like

Welke heb jij? Ik had er een van Dove, maar dat was voor mij geen succes hahah. Toen ik met die heel warme dag van 33 graden ook wat had gezweet op mijn benen was het compleet gaan vlekken :rofl:

1 like

1 dag?? Dat hoort niet hoor :sob:

Ik gebruik deze en ik was het er niet af na 1 uur maar ik ga ermee slapen en het blijft echt wel 6/7 dagen zitten.

3 likes

Merci! Ja ik laat mijne ook een nacht zitten en dan is het die dag erna heel mooi en daarna alweer verwaarloosbaar. Ik ga jouwe eens proberen :smile:

Wat voor bodyproducten gebruik je verder? Als ik een sol de janeiro bodycrĂšme gebruik waar AHA in zit dan merk ik dat zelfbruiner minder lang blijft zitten.

Oh, die van Dove had ik haha. Die smeer ik 1 a 2x per week voor een subtiele tint (heb de donkerste gepakt) en blijf dan nog even een tijdje naakt rondlopen haha. En als ik toch mijn haar moet fohnen, föhn ik mijn lichaam mee :sweat_smile:

2 likes

Ik luister de podcast Daphne’s hulptroepen en het gaat daar over logeren.
Hoe vaak ging jij uit logeren of kwam er iemand bij jou thuis logeren in jouw jeugd? Dan bedoel ik gewoon vriendschappelijk, niet als puber bij je verkering.

Hoevaak was er een logeerpartijtje?
  • 1 x p week
  • Elke maand
  • Een paar keer per jaar
  • Amper tot nooit

0 stemmers

Voor degenen met een kind of meerdere in de leeftijd dat er wordt gelogeerd:

Hoevaak is er een logeerpartijtje?
  • 1 x p week
  • Elke maand
  • Een paar keer per jaar
  • Amper tot nooit

0 stemmers

Iemand reageert op de podcast dat er wekelijks een loge is en dat dit ook echt kleur geeft aan je jeugd. Dat klinkt zo vaak? Zou het nu vaker voorkomen?
Ik vond het vroeger als kind/puber wel leuk, maar het kwam denk ik maar enkele keren per jaar voor.
Al had ik misschien ook wel vriendinnen die vaak bij elkaar logeerden dus was dat in mijn omgeving ook wel zo maar ik zelf niet.
Als ik vanuit de ouders redeneer: dat je je huis elke week met nog een extra kind moet delen, lijkt mij ook best een stap.

Een ander vraagstuk:
Je ziet het 17-jarige kind van een vriend(in) roken/vapen, zeg je iets tegen je vriend(in). Expres zwart wit: waar neig je naar?

Vertel je het?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

En andersom: stel je hebt een 17-jarig kind, wil je het horen als iemand jouw kind rokend/vapend spot?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En maakt het verschil als het kind meerderjarig is?

Ik vind dit een lastige. Misschien als die ouders/ikzelf in de mogelijkheid zijn een constructief gesprek te voeren dat ik het zou zeggen of willen horen.
Ik ben wel eens rokend gespot, ik had dat ook door want ik zag die persoon ook en daarna vroeg ik me af of het nog een staartje zou krijgen en dat was zeker zo. Ruzie :smile: Doordat het 0 constructief was, maar “gewoon” een extra ruzie, voelde het nogal als klikken en vond ik het irritant.

Ik heb één kind en ik vind daardoor wel dat ik vriendschappen ‘extra’ moet faciliteren. Ze is nog te jong (bijna 5) voor logeren met vriendinnen, maar met nichtjes doet ze al wel. Ook speelafspraakjes doen we al vanaf dat er interesse is en ik neem regelmatig een extra kind mee naar een uitje. Lekker compensatiegedrag voor onze keuze om het bij één kind te houden :joy:

Elke week een extra kind voor een overnachting lijkt me wel heftig, maar neem aan dat ze dan ook wel eens uit logeren gaat haha.

5 likes

Ik logeerde elke week wel ergens, of iemand bij mij, maar bijna nooit vrienden. Altijd familie. Ben ook nog steeds vrij hecht met die familieleden (logeer er nog steeds wel eens).

Ik vind nu vapen trouwens echt iets anders dan roken toen wij jong waren. Zou het dus zeker willen weten.

6 likes

waarom vind je dat? oprechte vraag

1 like

Ik denk misschien ook in die zin dat vallen al op korte termijn heel schadelijk kan zijn? Al is roken in combinatie met de pil bijv ook niet top.

5 likes

Toen ik tiener was mocht je op je 16de roken, werd het gefaciliteerd op school (rokershok) en het waren sigaretten. Vapes zijn illegaal (smaakjes + minderjarigen), verslavender, bevatten meer nicotine, de lange termijneffecten mogelijk heftiger, je weet niet wat erin zit. Ik ben echt tot veel bereid om mn kids daar af te houden.

23 likes

ik was dit helemaal vergeten eigenlijk. ik zat idd meer te denken in de richting van schadelijkheid, wat @Bunnyslippers ook al zei. maar ik wist helemaal niet dat het bijv meer nicotine bevat. dank voor de uitleg!

3 likes

Ja het is voor mij echt de combi van compleet weggevallen toezicht en een schadelijker product. Sommige vapes bevatten de nicotine van honderden sigaretten en gaan in dezelfde tijd op als een of twee pakjes. Is echt niet goed.

13 likes

Als basisschool kind denk ik hooguit 2 keer per maand dat er werd gelogeerd. Maar als tiener elke week wel na het uitgaan bleef eigenlijk standaard een vriendin logeren of andersom. Maar meestal bij ons thuis. Heb nu een beetje medelijden met m’n ouders die elke week rond 4 uur 's nachts 2 pubers hadden rondhangen. En we gingen dan altijd nog frituren :dizzy_face:

5 likes

Toen ik kleiner was was het net als bij @Shaaar meer bij familie, met neefjes en nichtjes. Superleuk en heb nog steeds een heel goede band met alle ooms en tantes en neefjes en nichtjes ook :smiling_face_with_three_hearts:

Toen ik puber was bleven vriend(inn)en zo’n 8 van de 10 keer bij mij slapen na het uitgaan. Was altijd supergezellig, met zijn allen op mijn zolderkamer (vaak 1 bij mij in bed, twee op de slaapbank, en dan soms nog wat luchtbedden afhankelijk van hoeveel er bleven), en de volgende ochtend (middag) had mijn moeder dan een heel ontbijtbuffet georganiseerd :ok_hand:t3:

10 likes

Moest jij je afmelden thuis als je vroeger uitging? Dus zeggen dat je er weer was.

• Nee
  • Ja
  • Ik ging nooit uit

0 stemmers

Ik kan er nog echt soms om lachen. Dat een vriendin bijvoorbeeld dronken haar hoofd tussen de deur sloeg in haar ouders slaapkamer. Zo droog.

2 likes