Stel je persoonlijke vraag #58

Er liggen nu regelmatig jongeren in het ziekenhuis met een klaplong omdat ze in een week het equivalent van 40 pakjes in een week op hebben gerookt. Kinderen zijn zo verslaafd dat ze ‘s nachts wakker worden / de wekker zetten om een paar trekjes van hun vape te kunnen nemen.

10 likes

De zoon van mijn man logeert denk ik iedere week wel 1 of meerdere keren. Hij vindt het helemaal geweldig en leeft echt voor zijn vriendengroep. Ik vind het soms best wel heftig, al die vrienden steeds. Maarja ook weer zo wat om het dan te gaan verbieden als hij het zo leuk vindt. Wel dat man en ik zeggen: goh als je wilt logeren, doe het dan even op dag x of y en niet z.

Ik had vroeger wel iedere vakantie dat ik meerdere keren ging logeren of er mensen kwamen. Maar niet in weekenden in schoolweken. Geen idee eigenlijk of dat nou niet mocht of dat we het gewoon niet eens bedachten.

ik vind vapen ook echt loserachtig met al die smaakjes

rook gewoon een normale sigaret en als je het te goor vind mooi zo want dat is het ook, longverkankering hoort niet naar strawberry bubblegum icy mint te smaken

43 likes

Ik was als eerste 16 van mijn vrienden en had geen grenzen. Als we uitgingen sliepen we dan ook vaak bij mij in het begin, maar nu vind ik het eigenlijk best wel raar dat mijn moeder dat faceliteerde? Die andere mochten nog niet uit, dus eigenlijk niet zo netjes.
In dat kader waren er bijvoorbeeld ook kinderen waarvan ze thuis mochten blowen van de ouders en dan gingen mijn vriendinnen wel eens daarheen om te blowen.

1 like

Ik vind dit achteraf ook zo raar van ouders van vrienden van mij, dat een groot deel van die vriendengroep daar dan zat te blowen en die ouders er gewoon bij zaten of mee deden? En allemaal een jaar of 16/17, ik was zelfs 15 geloof ik toentertijd. Ik hield er alleen niet van dus ik deed niet mee haha maar ik denk niet dat zij mij tegengehouden hadden.

En mijn ouders vroegen dan wel eens of “de ouders van xyz ook thuis waren” en dan zei ik ja, maar ik had het idee dat zij er dan dus gewoon vanuit gingen dat het een enigszins gereguleerde omgeving was? Was het echt totaal niet

4 likes

Haha de moeder van een vriendin van mij zat onze joints te rollen terwijl wij die zaten te roken in haar woonkamer

3 likes

Ik heb gister die Videoland serie nachtkinderen gekeken over jongeren die drugs doen. Anyway, ik vond 4 kinderen daarvan eigenlijk standaard trieste verhalen, armoedig in elk opzicht zeg maar en een product van hun omgeving.

Maar er was 1 meisje van 16/17 en in haar herkende ik best veel mensen van mijn middelbareschooltijd. Slim, goed opgeleid en met connecties, enorm groot huis in de Randstad en een enorm lakse moeder die het prima vond dat ze daar een beetje drugs deden en dat haar dochter letterlijk elk weekend vanaf haar 14e op feestjes (hard) drugs deed. Vond ik toen ik dat in mijn omgeving zag niet heel bijzonder, (deed net als @Chuckie zelf niet aan drugs) maar nu ik haar zag op Videoland en hoe jong en kinderlijk ze nog was dacht ik echt wtf was er mis met die ouders?!?

Nachtkinderen?

• Gezien
  • Niet gezien

0 stemmers

Vond je iemand het interessantste om te zien?

• Nee
  • Ja vanwege herkenning
  • Ja vanwege persoonlijkheid
  • Ja vanwege heftigheid
  • Andere ja

0 stemmers

ik kende het niet maar misschien ga ik vanavond wel kijken, ik kende het niet maar het klinkt wel interessant

edit: ??? rare zin haha mAAR BEDANKT VOOR DE TIP

6 likes

Ja het is interessant maar echt zielig hoe weinig vertrouwen ze er allemaal in hebben dat er voor hun generatie überhaupt nog een goed leven te vinden is in Nederland. Ze zijn allemaal op hun eigen manier zacht en ook wel lief maar bij die 4 zie je meer het rondhangen op straat, de wanhoop van de verslaving, het pauperige zeg maar.

2 likes

1 van deze 2 sauzen mag je nooit meer eten. Welke kies je?

• Mayonaise
  • Ketchup

0 stemmers

Heb altijd het gevoel dat mensen buiten europa mayonaise heel goor vinden.

Ik wil denk ik wel kijken, tenzij je mensen helemaal van het padje ziet. Zie je dat ook (veel) of valt het mee? Werd daar bij Tycho in de ghb zo naar van; was wel goede campagne tegen ghb lol

2 likes

Heb juist het gevoel dat iedereen in amerika zn brood met mayo eet

1 like

Ik eet dus echt nooit ketchup. Vind dat zo’n niksige saus.

3 likes

Ik vond het vooral raar dat het 3 afleveringen ging over hoeveel ze gebruiken, hoe ze er aan komen, wat ze allemaal gebruiken enz en er geen enkele manier van hulp werd geboden? Ook die jongen die dan 3 maanden niet had gebruikt, diegene de filmde had gebeld dat hij weer wilde gaan gebruiken en het enige wat ze dan zegt “waarom wil je weer gebruiken?” “Ja dat wil ik gewoon” “oké”. Kan goed dat ze buiten de camera om er verder iets van gezegd heeft, maar waarom laten ze dat niet zien??

Ik miste ook wel de hele reden waarom deze docu gemaakt is, gewoon om te laten zien hoe het is? Zonder verder enige voorlichting ofzo. Heb eigenlijk de hele tijd gezeten zo van waar kijk ik nou eigenlijk naar.

3 likes

Ehm, 1 jongen gebruikt alleen wiet, wel 15 joints per dag lol, die is nogal vaag maar verder niet helemaal kapot. Die meid die dus in het weekend harddrugs gebruikt maar voor feestjes, zie je ook niet helemaal kapot maar wel in de after dat ze moe is etc. Een stelletje die gestopt zijn met het harde spul en daarom nu veel wiet smoken en drinken, vond hun heel tragisch maar meer omdat ze gewoon zielige levens lijken te hebben en verloren zijn, je ziet wel harddrug gebruik uit hun verleden. En dan de triestste, die gebruikt stiekem harddrugs en is dan ook echt helemaal kapot in zo’n aftandse kamer in z’n eentje, dat vond ik wel naar om te zien, hij is ook degene die @Spaarlamp noemt dat hij drie maanden clean was en toen terugviel.

1 like

Ik kwam om de verplichte 00u. uur thuis, wachtte tot mijn vader sliep, pakte dan opnieuw de fiets of scooter naar de stad en kwam weer terug voordat ie wakker was (is maar 1x fout gegaan).

35 likes

Volgens mij was dat ook het idee van de docu. Puur laten zie hoe tieners dit doen, en waar ze mee zitten zonder dat er een oordeel over is.

1 like

Dit is een ethische discussie maar je kunt je afvragen of een documentairemaker, die niet geschoold is voor psychische hulp, dan hulp zou moeten bieden. Dat is niet het idee van de documentaire. Het zou wel netjes zijn natuurlijk. Ik weet dat een grote presentator bezig is met een documentaire over jongeren en die hebben wel psychologen en ervaringsdeskundigen bij het filmen betrokken (achter de schermen).

2 likes

Ik klopte altijd op de slaapkamerdeur als ik thuis kwam. Maar mijn vader heeft ook 1-2x per week van mijn 14e tot ongeveer 17e snachts rond gereden om mij en vriendinnen op te halen en iedereen dan netjes thuis te brengen. Arme man :sweat_smile: Vanaf 17 jaar gingen we meestal met de nachtbus naar huis. Maar als de bus niet reed of we konden slecht thuis komen dan kon ik altijd bellen om ons te komen ophalen.

Hij had alleen 1 regel sta om X uur buiten anders kom ik naar binnen om jullie te halen.

19 likes

Nee niet de documentairemaakster zelf, maar die zou wel hulp in kunnen schakelen. Ik vind het heel moeilijk of ik dit niet gewoon een heel sensatiebeluste docu vind, maar daar kan ik niet over oordelen zonder hem te kijken, maar wil hem ook niet kijken als dat wel het geval is haha.

2 likes