Stel je persoonlijke vraag #58

Als ik 40 uur per week met iemand moet werken, vind ik het ook wel leuk om iets persoonlijks te horen.

2 likes

Mijn hobby’s die ik vaak doe: hiken, suppen, snorkelen, zwemmen, lezen en ~creatief bezig zijn~ (zoals schilderen, scrapboeken, kleien etc)

Verder doe ik ook mijn eigen gel nagels met creatieve designs en heb ik veel planten en stekjes, dat vind ik ook wel een hobby.

En wat ik iets minder vaak doe: pickleball, rolschaatsen, bakken, gamen.

2 likes

Krachttraining, wielrennen, lezen, haken, schilderen, kaartjes maken, klussen, tuinieren, films kijken

3 likes

Ik zing in een indierockband (wekelijks repeteren en tweewekelijks zangles), speel 1x per maand Dungeons & Dragons, en verder lezen, gamen, wandelen, hardlopen, krachttraining, racefietsen. In de winter haak en borduur ik. Moet echt bewust tijd voor mezelf inplannen om niks te doen en even een serie te kijken orzo, want ik ben anders elke dag met hobby’s bezig.

8 likes

Muziek maken, sporten, wandelen, lezen.

1 like

ik heb dit al vaker benoemd maar ik moet wederom denken aan dat bonnie nieuwe hobby’s zocht en die daarna toen helemaal aankondigde: tiktok en lezen

edit haha de woordkeuze is zelfs vergelijkbaar

7 likes

Mis mijn favo dertigers-hobby hier nog: vogelen :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

8 likes

Maar vanaf welk moment is het een hobby? Haha. Ik vind het wel heel leuk en ben er meer mee bezig maar ga niet perse op pad om vogels te spotten. Al gaat dat wel een van mijn doelen zijn voor de vakantie in Oostenrijk dit jaar haha.

Ik vind dit dus echt een heel cute hobby, maar vraag me ook altijd af hoe dat dan werkt. Is dat dan wandelen in een natuurgebied met een verrekijker en evt een boekje met vogelbeschrijvingen? Of is het meer dan dat? En hou je dan ook bij welke vogels je tegen bent gekomen, waar en wanneer, of dat nuet?

2 likes

Haha ja ik doe ook vogelen met vriendinnen, boekje, app, goede verrekijker, zelf lunch meenemen en allemaal chille zelf gebakken dingen en één keer een boswachter meegevraagd om ons vanalles uit te leggen. Echt een leuke hobby!

11 likes

Dat klinkt best al als een (beginnende) hobby, toch!

@dblauw Ja, kan zeker! Al is het meer digitaal tegenwoordig denk ik, je hebt heel veel apps om vogelgeluiden te herkenen of aan de hand van vragen te bepalen welke vogelsoort het is. En ook zeker om je ‘levenslijst’ bij te houden! Dus de lijst me alle vogels die je al hebt gezien in je leven. Ik ga regelmatig met een vriendin lekker met onze verrekijkers naar bepaalde plekken in de buurt (of verder) om vogels te spotten (kan je allemaal online vinden ook!) maar het chille eraan is ook dat het zo laagdrempelig. Je kan bij je om de hoek ook al vogels spotten, of anders op zeer korte afstand. Overal zijn vogels als je er maar op let.

Maar ben ook al regelmatig met een vogelexcursie meegeweest, dan ga je echt met een gids op pad die je info kan geven, alles kan vertellen over welke vogel het is en vaak ook een mooie telescoop mee heeft om vogels supergoed van dichtbij te kunnen bekijken en dat is ook echt super :heart_eyes::heart_eyes:

4 likes

Ik ging vroeger vaak mee met een oom wiens hele leven in het teken staat van vogels en insecten. Hij houdt alle waarnemingen in de gaten, reist het hele land door als er ergens iets bijzonders te zien is, houdt alles bij en dat soort dingen. Er zijn ook allemaal beurzen en clubjes en toen ik klein was had ik ook een abonnement op een tijdschrift over vogels en zo.

Maar nu als volwassene pak ik het wat minder serieus aan haha. Ik heb een hele boekenplank met vogelgidsen en een goede verrekijker en in het weekend gaan we gewoon veel wandelen. Mijn man heeft een app met alle vogelgeluiden en mijn peuter heeft een eigen zakgidsje en miniverrekijker dus het is nog altijd een soort familiehobby.

12 likes

Smulrol!!

2 likes

https://www.nu.nl/opmerkelijk/6398426/wetenschappers-bakken-brood-met-gist-uit-ijsmummie-otzi-ook-kansen-voor-bier.html

• Dit wil ik wel proeven
  • Ew wtf?!?!?!? Waarom?!?!?!

0 stemmers

1 like

Niet per se proeven (maar waarom ook eigenlijk niet) maar vind het wel heel gaaf dat zo’n gistsoort bewaard is gebleven

4 likes

Doet mij heel erg aan dit denken: The gory history of Europeans eating mummies for health | National Geographic

2 likes

Gisten zijn volgens mij schimmels. Nou dan kan dit ook de prullenbak in:

Last van een gist infectie? Brouw er bier mee

4 likes

Ik zal ff op werk kijken of we dit kunnen fixen :sob:

2 likes

Zet Gebrouwen door Vrouwen in heel nieuw daglicht.

10 likes

Wat heb je liever?:

• Bier gemaakt met vaginale gist
  • Bier gemaakt van lijken gist
  • Gatverdamme wat voor onderwerp is dit?

0 stemmers