Ik kort ze zelf in. Echt de moeite om te leren en stelt werkelijk geen reet voor
Lijkt mij echt een luxeprobleem om te hebben. Sinds ik een paar kledingmaten gekrompen ben, kan ik nauwelijks meer broeken vinden die passen en lang genoeg zijn. Ik heb momenteel maar een broek die niet te groot is en lang genoeg. Korter maken kan altijd maar langer is zo goed als onmogelijk.
Als ik weer eens een middag broeken pas die allemaal een kilometer te lang zijn denk ik dit juist andersom. Veel broeken, bijvoorbeeld jeans kun je ook niet netjes inkorten zodat het op een originele zoom lijkt, je ziet 999/1000 dat het is ingekort, zo lelijk. Dan baal ik van mijn korte beentjes en denk ik “had ik maar heel gemiddelde/blijkbaar in NL meterslange benen”
Edit: en het model klopt vaak niet/staat mij stom als het wordt ingekort. Als het iets uitloopt vanaf de knie of enkel ofzo dan klopt het niet meer als je er 10 of 15 cm moet afhalen. Dus veel broeken vallen al af tijdens het passen. Dan heb ik ook nog een brede taille en dikkere kuiten. Oftewel alles bij elkaar; ik was blij met de wide/baggy broeken trend afgelopen jaren. Die passen om mijn taille én kunnen ingekort worden zonder dat het model niet om aan te zien is.
Je kan bij jeans wel de zoom verleggen toch? Ik heb daar wel eens filmpjes van gezien (nooit gedaan).
Ik snap ook wel dat het irritant is natuurlijk, maar het ging ook niet over gemiddelde benen, maar beter te lang dan te kort. Overigens ook blij met de baggy trend want nu draag ik nog mijn paar maten te grote broeken die wel lang genoeg zijn.
ik draag bijna altijd platformschoenen waardoor het er normaal uitziet haha
Dat lijkt mij sowieso het geval als je kleding kan veroorloven, maar iets te kort/lang/groot/niet je smaak/etc vindt.
Je kan dit op een bepaalde manier vouwen dat je de zoom kan houden met inkorten!
Ja dit doe ik echt altijd en laat echt 9 van de 10 keer een broek inkorten. Zie je niks van. Ik koop ze graag te lang want vind het het mooist ze dan in te laten korten zodat de broek nét niet de grond raakt.
Ik ook, of met hakken. Gisteren broek lekker hoog opgetrokken toen ik thuis kwam. Vervolgens afgezakt en toen bijna mijn nek gebroken ![]()
Ja, dat is niet heel lastig om te doen. En het ziet er ook best netjes uit. Ik gebruik dan wel een speciale jeans-naald, omdat je zeker bij de naden wel door veel stof gaat.
Dat kun je volgens mij ook weer netter doen waarbij je de naad uithaalt of inknipt ofzo, ik vouw gewoon dubbel. Gaat prima met de goede naald.
Hou jij van zoute rijen?
- Ja
- Nee
- ??
0 stemmers
zou je ooit meedoen aan lang leve de liefde? het viel me op dat er zooo veel afleveringen zijn terwijl 24u in een huis met een vreemde echt mijn nachtmerrie is haha. hypothetisch dus als je een relatie hebt gewoon wat je zou doen als je single was
- Ja, lijkt me leuk
- Nee, niets voor mij
- Twijfel/nvt/ken het niet
- Ik heb meegedaan, was leuk
- Ik heb meegedaan, was niet leuk
0 stemmers
Het lijkt mij wel hilarisch om bepaalde vrienden hiervoor op te geven. Maar ik blijf zelf graag buiten schot
Ik sterf nog liever dan dat ik het hele land laat meekijken op een date
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zegt iemand met kennelijk dunne lange benen, pleaaaaase
Ik kort ze zelf in, dan maak ik een nieuwe zoom die ik vastmaak met sashiko (soms borduur ik er ook andere dingen op als ik er zin in heb, maar zo’n lange rijgsteek is wel handig). Ik vind zo’n overduidelijk te lange grote broek die over de grond sleept echt een horrorscenario
I wish, lijkt me veel makkelijker op te lossen dan broeken die altijd te kort zijn ![]()
Stel je koopt iets via marktplaats, gaat het ophalen en het voldoet niet aan de verwachting (dus je bent er echt ontevreden mee). Wat doe je dan?
- Ik neem het mee en betaal het afgesproken bedrag
- Ik zou er iets van zeggen en afdingen
- Ik zou er iets van zeggen en de koop afbreken
- Ik zou er iets van zeggen en even afwachten wat de reactie daarop is
- Anders:
0 stemmers
Ligt eraan of je het nog wilt hebben! Ben wel benieuwd waarom deze poll gebaseerd is.
Ik ben zo conflictvermijdend ik zou het meenemen en achteraf boos worden (maar het niet melden) en balen