Heeft jouw huisdier een zesde zintuig? Zou hij bijvoorbeeld het WK kunnen voorspellen?
- Ja
- Nee joh
- Nvt
0 stemmers
Heeft jouw huisdier een zesde zintuig? Zou hij bijvoorbeeld het WK kunnen voorspellen?
0 stemmers
Een zesde zintuig als ik iets uit de kast pak wat hij ook lust heeft hij zeker wel
de rest absoluut niet.
Ja Nederland ligt er de eerste ronde uit krijg ik net door
Je hebt gelijk hoor in de zin dat we oorzaak-gevolg gewoon helemaal niet weten. En er is ook een gigantisch verschil tussen mensen met ADHD/autisme, voor sommige mensen zal het zo zijn dat zij aangeboren/genetisch/qua karakter bijvoorbeeld minder georganiseerd/meer impulsief whatever zijn en voor sommige is het een soort niet goed hebben geleerd/traumarespons/whatever. Wat we ADHD/autisme/whatever noemen is gewoon mega divers dus iedereen die zegt dat het x (verstoord dopaminesysteem) of y (trauma!) is vertelt een te simplistisch verhaal. Oorzaak gevolg zijn helemaal niet duidelijk te onderscheiden. Dat mensen onderling verschrikkelijk verschillen is super normaal en er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat echt wat zinnigs zegt op individueel niveau over zogenaamd verschillen in de hersenen (maar dat neemt niet weg dat je leven(sloop) natuurlijk wel invloed heeft op de ontwikkeling van je hersenen).
Ik heb zelf twee jaar geleden de classificatie adhd gekregen aan de hand van gedegen diagnostisch onderzoek en ja ik was een dromerig hoogbegaafd kind en ik had vaak buikpijn en deed het niet zo goed op school maar mān ouders haatte elkaar ook en deden alsof dat niet zo was! maar toentertijd was hoogbegaafd de uitleg voor mān slechte prestaties en buikpijn en na twee burnouts/depressies heb ik nu medicatie voor adhd maar ik zie dat echt vooral als een middel om te kijken of dat mij wat helpt, en dat doet het echt maar de echte winst zit in schematherapie
(en dat geldt voor mij, en is voor een ander waarschijnlijk anders!)