Echt? Mijn snackbar heeft vgm die van Mora en die vind ik echt heerlijk. Ik heb dat juist met vega kroketten, altijd een verrassing wat je voorgeschoteld krijgt (vaak iets smerigs)
Je zoekt in deze huizenmarkt een huis en ziet nu iets dat aan je wensen voldoet op Funda, eenmaal ter plaatse blijkt de hele straat waar het huis staat op dit moment een WK-straat te zijn. Maakt dit je uit?
- Neeeeeeeeeeeeeeeeeee joh gezellig juist!
- Ja mijn himmel dan maar een ander huis
- Eigenlijk wel maar in deze huizenmarkt is geen ruimte voor zulke eisen
0 stemmers
Ew ja ik had laatst groentekroket en ik dacht dat het zo’n vega ding zou zijn maar er zaten letterlijk groenten in. Gatver.
Groentekroket ≠ vegakroket
nooit een groentekroket nemen
Ja wist ik veel! Het was gelukkig gratis, ze hadden als vega optie verder ook alleen een zompige kaassoufle.
Ik vind geen een vegetarische frikandel helaas lekker ![]()
Geïnspireerd door de podcast Zus en Zo
Handdoekje leggen op vakantie, oftewel ‘‘s morgens om 7 uur een handdoek op een bedje leggen om er uren later pas neer te strijken
- Doe ik zelf
- Ik haal die handdoeken weg en ga er zelf liggen
- Ik ben hier direct klaar mee, ik ga wel naar zee
- Anders
0 stemmers
Ik ga niet op vakantie naar plekken waar dit gebeurt.
Dat inderdaad.
ik vind het altijd zo respectloos aanvoelen naar het dier toe ofzo, alsof je het ziet als een soort grap/clown ofzo. gaat misschien een beetje ver maar ik kan die gedachte niet loslaten haha
Ja groentekroketten kunnen echt nog old school “vleesvervanger” zijn. Doet me denken aan 20 jaar geleden dat de enige vleesvervangers in de supermarkt ook echt verschrikkelijk waren (van die groenteburgers waar de erwten en maiskorrels nog zichtbaar waren en een soort zachte consistentie hadden die)
Hahaa ja die allemaal vaag naar wortel smaakten. De vega kroket van Kwekkeboom heeft dit nog heel erg, echt niet lekker. Maar vega frikandellen of kipcorns ofzo vind ik al helemaal wanhoopsdaden, van die gefrituurde hompen soja of wat het ook is, gewoon om maar wat uit het vet te eten. Snackbareten is gewoon echt minder leuk als vegetarier.
Voor de niet-vega’s of voormalig vega’s of mensen die soms wel vlees nog eten, of eigenlijk voor iedereen die echt goed weet hoe vlees smaakt dus geen 10+ jaar strikte vega’s:
Wat is net zo lekker Vega als ‘echt’
- Kipnuggets
- Kipkrokant/tender
- Bitterballen
- Kroket
- Frikadel
- Kipburger
- Hamburger
- Nepvisburger
- Nog een andere snack
0 stemmers
Ik kan dus echt geen verschil proeven tussen Vega nuggets en niet Vega nuggets, lijkt me iets dat je overal gewoon zonder probleem kunt vervangen als aanbieder. Tenders zijn ook vrij goed nagemaakt, bitterballen vaak ook vind ik.
Elke keer als ik zoiets durf te beweren slaat er een vleeseter op tilt die zwéért dat hij/zij het verschil kan proeven. Echte fijnproevers.
Vind eigenlijk de meeste snacks wel goed. Alleen een hamburger van de bbq (en dan een goede, niet zo’n platte sportkantineburger want die kan prima vega)… kan geen vegaburger tegenop imo
Ben wel benieuwd welke nuggets iedereen zo lekker vindt👀 ik vind ze qua consistentie wel realistisch maar bijv die van AH eigen merk heel smaakloos
Die kipkrokant schnitzels en bitterbal/kroket zijn echt de dingen met beste smaak
De filet american van smaeck
Ik ben geen vegetariër, maar eet meestal vega kip omdat ik dat oprecht lekkerder vind dan het echte werk. En bij bewerkte kip als nuggets merk ik het verschil echt niet. Vind dat zo’n makkelijke ruil om te maken.
Same. Ik eet ook net zo lief vega kip omdat het me helemaal niks uitmaakt qua smaak.
Oma Bob’s Vega kroketten zijn de beste. De meeste anderen zijn vies.