Stel je persoonlijke vraag #58

Eens, ik wou dit ook zeggen!! Dat je huisdier gaandeweg allerhande gekke bijnamen krijgt lijkt mij logisch, maar ik het voelt alsof zo’n dier echt alleen voor jouw plezier bestaat ofzo en een soort van inwisselbaar is als je het niet eens op kan brengen het dier met enige aandacht een naam te geven?

Ik klink echt als een gekkie maar goed haha

12 likes

Ja Anaaltje wordt Naaltje genoemd, dus het is niet dat je de hele tijd anaatje zegt. Ik zou het niet hebben gedaan, maar het past wel bij wie de baasjes zijn.

En qua respectloos heb ik echt nog nooit zo een verwende kat ontmoet (6 natvoer momenten op een dag, 2 x per dag water verschonen, verschillende snoepjes, droogvoer en ik moest bijna dagelijks foto’s doorsturen, ect).

2 likes

6 keer per dag moest je hem voeren? Wat veel, ik dacht altijd dat katten alleen 's ochtends en 's avonds eten krijgen.

bah die ouderwetse melige smaakloze groenteburgers met brokken groente erin inderdaad. We zijn toch wel echt ver gekomen sindsdien, thank the (vega) gods

8 likes

ik zeg zelf ook dat het redelijk ver gaat, het is ook niet dat ik denk dat alle dieren met een stomme naam per definitie verwaarloosd worden. maar het geeft me toch de indruk dat je op een bepaalde manier naar je huisdier kijkt. ik kan me simpelweg niet voorstellen dat je je huisdier zo’n naam geeft als je het ziet als gezinslid/vriendje/volwaardig levend wezen? wat @boonie ook zegt idd.

maar zulke namen zijn ook gewoon totaal niet mijn humor dus ik vind het sowieso vreselijk stom.

11 likes

Als je op werk trakteert voor je collega’s, houd je dan ook rekening met dingen zoals gluten/lactose allergie en intolerantie/vega(n) dieet als je het weet?

• Ja
  • Nee
  • Ik trakteer niet op werk/werk niet

0 stemmers

4 likes

Ja natuurlijk???

5 likes

Ja volgens mij heb ik hier ook gezegd dat ik helemaal gek werd, want dat werd ik ook best haha.

En nee, ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt hoor! Dit is extreem!

Ik bak dan zelf en ik heb een aantal collega’s die moslim zijn. Dus dan bak ik niet met vanille extract

4 likes

Nou wij hebben +75 man in dienst, ik spreek de helft niet eens dus ook geen weet van allergieën. Dus in de keuken/kantine zet ik gewoon wat snoep neer.

Mijn eigen team bak ik wel echt iets voor, dan houd ik er wel rekening mee.

13 likes

Nu je het zegt, ik weet dat 1 collega allerlei allergien heeft. Maar omdat ik niet zelf bak en bij de bakker taart haal, vergeet ik eerlijk gezegd dit soort dingen. Dan is het eigenlijk ook al te laat, als je geen bestelling hebt gedaan bijvoorbeeld.

Nooit echt bij stil gestaan, deze poll zet me wel aan het denken en ik ga de volgende keer vragen wat zij wel mag zodat ik er rekening mee kan houden of voor haar zelf iets kleins maak.

2 likes

Overigens heb ik zelf een melkallergie maar ik zou nooit van iemand verwachten dat ze daar rekening mee houden. Vind het ook niet altijd chill als mensen dat doen want ik heb niet altijd zin in een traktatie (of ik vind wat ze hebben meegenomen niet lekker), maar als iemand speciaal iets voor je heeft gekocht of gemaakt waar extra geld of moeite in zit, vind ik het vervelend om het af te slaan en eet ik het toch op. Als je gewoon onderdeel bent van de algemene traktatie is het makkelijker om dat af te slaan.

Edit: dit klinkt best ondankbaar haha. Ik vind het wel heel lief als mensen rekening met me houden met traktaties. Maar ik heb ook vaak in restaurants dat mensen PER SE een toetje voor me willen maken terwijl ik dat helemaal niet wil.

12 likes

Heb jij wel eens een partner gehad die je eigenlijk helemaal niet mocht als je diep van binnen eerlijk bent?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En heb je een partner gehad die jou eigenlijk helemaal niet mocht als je heel eerlijk ernaar kijkt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

een leidinggevende van mijn vorige werk heeft ooit meegedaan en tijdens de date werd er door hen veel en expliciet gepraat over seksuele voorkeuren en fantasieen. Veel collega’s spraken er schande van en gaven aan het moeilijk te vinden haar nu nog als leidinggevende te hebben. Zelf was er heel open over op het werk en het was geenszins een geheim, maar toch werd de situatie op werk onhoudbaar en is ze wat anders gaan doen.

1 like

Jaaa ik heb precies hetzelfde. Houd helemaal niet van zoet, maar altijd als ik zei dat ik niet hoefde kreeg ik opmerkingen dat ik echt niet op m’n lijn hoefde te letten hoorrrr (ehh wtf). Sinds ik niet meer tegen melk kan was dat het perfecte antwoord, nooit meer kutopmerkingen. Ja tot iedereen er super lief rekening mee gaat houden en dan kun je inderdaad niet afslaan :sweat_smile:
Echt een non probleem eigenlijk haha maar voel me sowieso schuldig als iemand een duur apart gebakje speciaal voor mij haalt bij de bakker. Super lief maar dat hoeft echt niet 🥹

3 likes

Zou je het erg vinden als onbekende mensen denken dat jouw kind (meisje) een jongetje is, of andersom?

• Ja
  • Beetje
  • Nee

0 stemmers

En doe je je best om je baby/peuter zo te stylen dat t obvious voor de wereld is?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Mijn inspiratie voor deze poll is Gio die helemaal van slag is omdat de ober dacht dat zijn kind van 1,5 een meisje is. Hij wil nu gelijk de schaar erin

1 like

Toen m’n kind baby en peuter was dacht men dat soms wel. Dat boeide me niet. Nu is ze 10 en duidelijk een meisje dus zou dat wel raar/stom vinden.

2 likes

Mijn zoontje wordt regelmatig voor een meisje aangezien door vreemden. Voornamelijk omdat zijn lievelingskleur roze is en hij dan een shirt in die kleur draagt.

3 likes

Mijn zoontje draagt veel panterprint, daar krijg ik best vaak commentaar op. Ik vind het dan best wel lekker om van me af te bijten dat het 2026 is en panter prrrrrrima voor jongens kan.

25 likes

Ben nog steeds echt trots op die Jade Anna die door hem gegroomd was dat ze hem heeft gedumpt voor ze echt aan hem vast zat met een kind oid.

Heb toen 1 fragment van ze gezien en zij was toen 16 en hij 24 ofzo en zij was toen al veeeeeeeeeeeeeel te redelijk en volwassen voor hem. Echt een permanent onzeker kind die Gio.

26 likes