Stel je persoonlijke vraag #58

Ik vind het vooral dommig van mensen, haha. Het is niet dat ik mijn dochter heel bewust meisjesachtig kleed, maar je ziet vaak wel aan haar kleding dat ze een meisje is. Dan vind ik het wel suf als mensen haar dan een jongetje noemen en vooral dat dit vaak is als ze een zogenaamde jongenskleur (hekel aan die term) aan heeft. Dat er dan allemaal hartjes op dat groene shirtje staan zien mensen niet eens meer, haha.

Sowieso! Toen wij het geslacht van ons kind nog niet wisten, had ik ook al paar panterdingen gekocht en vriendinnen vonden dat echt raar.

Op de opvang van mn dochter zit een jongetje die ook elke week wel een keer panterprint aanheeft en ik vind dat zo tof.

5 likes

Gebruikt jouw kind (laten we zeggen onder de 4 anders is het een beetje zorgelijk) zelf de juiste aanspreekvorm voor geslachten? Mijn nichtje noemt meisjes altijd hij en hem bijvoorbeeld

• Ik heb geen kind/kind is te oud
  • Nee gaat ook fout
  • Ja gaat altijd goed

0 stemmers

Mijn dochter noemde iedereen hij en ‘jommens’. Gaat inmiddels goed haha

3 likes

Ik noem in haar bijzijn iedereen onder de 10 “dat kindje” want ik heb zelf ook al veel te vaak jongetje en meisje verwisseld en mn schoonzusje had een keer dat ze meisje zei en toen verbeterde het kindje haar dat ze non-binair was omg haha

9 likes

Mijn leerling van 4: “Lily is mien neafke”
Ik: “Oh Lily is je nichtje!”
Hij: “Mien neafke”
Ik: “Lily is een meisje dan is ze dus je nichtje”
Hij: “Das dialect, gewoën mien neafke”
:joy:

9 likes

Ik heb geen kind maar m’n vriend doet dit ook :joy:

5 likes

Even helemaal zwart wit, geen nuance
Gebaseerd op een gesprek met vriendinnen

Anoniem

Mensen met een relatie
  • Ik ben weleens jaloers op mensen die nog single zijn, daten, de kriebels, de vrijheid, de spanning etc
  • Ik moet er niet aan denken

0 stemmers

Mensen die single zijn
  • Ik ben weleens jaloers op mensen met een vaste relatie
  • Ik moet er niet aan denken

0 stemmers

Is break-up season begonnen bij jou in de omgeving?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo ja hoeveel break-ups tot nu toe?

• 1
  • 2-5
  • 6-10
  • 10+

0 stemmers

Je mag zelf weten wie je tot je omgeving rekent

Oh nog een optie:

• Ik zit zelf in een break-up

0 stemmers

2 likes

ik heb geen zin in een relatie maar niet omdat ik spanning/dates/whatever heb. juist niet, ik ben 0 bezig met daten en relaties en dat vind ik zooo chill. ik heb totaal geen zin om iemand al die aandacht te geven haha

14 likes

Ja ik heb echt geen behoefte meer sinds een jaar of twee oid? Denk altijd laat me alsjeblieft met rust, vind het ook heel onprettig als iemand een move maakt of zelfs maar peilt haha

Misschien is dit ook niet goed hoor, maar ik voel me er prima bij tot nu toe…

19 likes

Same! Het is zooo fijn, ik heb jarenlang heel veel gedate maar ik voel nu zo’n rust, daar kan echt geen date tegenop. Ik kan ook echt weinig redenen bedenken waarom ik een relatie zou willen.

8 likes

Christina Grimmie

• Weet wie dat was
  • Weet niet wie dat was

0 stemmers

10 jaar geleden al joh

1 like

Ja, ik las het net en het blijft zo een vreselijk verhaal. :sleepy: ik moet dan ook altijd aan de conclusie denken van de film dear john.

5 likes

Nou ja, iets genuanceerder: als m’n kind er last van heeft dan zou ik dat erg vinden, anders niet.
En m’n baby is 2 maanden, dus ik bepaal wat ze draagt en ik hou van roze 🩷
Als ze later zelf kan kiezen dan mag ze zelf bepalen (tot oo zekere hoogte)

3 likes

Ik ben in een ongelofelijke tweestrijd met single zijn. Ik kan mijzelf niet echt in een relatie zien, vind het ergens ook wel prima zo. Ik denk dat ik niet echt “gezond/goed” zou zijn in een relatie ook.

Daarnaast snak ik wel zo ontzettend naar liefde en aandacht vaak. En kan ik op die manier jaloers zijn op mensen in een relatie, maar ik vind mensen om mij heen die relaties krijgen vaak niet leuker erop worden. Dus dat houdt mij vaak wel op t juiste pad haha

7 likes

98% van de tijd ben ik super blij dat ik geen relatie heb. Heb er geen zin in en geen tijd voor. Denk ook dat ik het niet meer kan.

Maar als m’n collega dan vertelt dat ze die avond met haar man van Amstelveen naar Amsterdam gaat fietsen en dat ze dan lekker samen uit eten gaan dan denk ik wel “aaah zo gezellig dat wil ik ook”

Maar dat is dan ook de enige keer dat ik dat even denk haha

7 likes

Het Nederlands elftal verblijft in Kansas City; dat ligt…

• In Kansas duh
  • In Missouri

0 stemmers

Zag dat de knvb het verkeerd online zette :cowboy_hat_face:

4 likes

Ligt in beide staten

4 likes

Maar oranje is in de grotere stad, in Missouri.

2 likes

Mijn peuter heeft besloten dat meisjes een staartje hebben, en jongens niet. Dus alle baby’s met pluishaar (inclusief z’n zusje) zijn hij, maar hij is wel consequent, want Floris van de kinderopvang met een Ibiza-style knotje is een zij.

30 likes