Eh ja? Voor de meeste mensen denk ik wel? Ik geef wel vaker een feest maar dat kost nooit zoveel en is zo speciaal als een bruiloft. Op een feest of verjaardag mag echt iedereen en z’n moeder komen maar op m’n bruiloft ben ik toch wat specifieker hoor haha.
Ik vind dus niet dat ik nu heel erg op haar lijk toen ze in haar 20er jaren was, maar ik zie ook niet mega de vergelijking met mijn zus(sen) nu en wij lijken ook mega op elkaar. (Volgens onze omgeving)
Maar dat ligt dan toch precies om hoe jij een feest geeft? Je kunt prima een feest geven met een specifiekere gastenlijst en het prijskaartje van een bruiloft. Of een bruiloft die weinig specialer is dan de doorsnee werkborrel.
Ik lijk nu op hoe mijn moeder er nu uitziet
maar ik lijk dan weer niet zo op haar toen ze mijn leeftijd had
Ik lijk erg op mn nicht, terwijl zij super lang is en ik een midget hahah maar qua gezicht en uitdrukkingen. Ik zie het niet meteen maar mn moeder en tante zien het wel altijd.
Maar ben niet boos want ik vind haar een mooie vrouw dusssss ![]()
Ben jij niet-wit en heb je wel eens van witte mensen gehoord dat je op iemand lijkt waar je totaal niet op lijkt behalve dat jullie een (ongeveer) vergelijkbare huidskleur of afkomst hebben?
- Ik ben wit en ik tel niet
- Ik ben niet wit en ja
- Ik ben niet wit en nee
0 stemmers
Mijn moeder was vroeger echt super knap, maar iedereen zegt altijd dat ik op mijn vader lijk ![]()
Voelt echt zo

Als je nieuwe vrienden maakt in je volwassen jaren ontmoeten die natuurlijk nooit je ouders tenzij je er bewust een moment voor maakt, maar we lijken dus zo erg op elkaar dat als ze dan na jaren m’n moeder eens zien hun bek letterlijk openvalt van de gelijkenis
Dat gebeurde vorige maand nog en ik was het zelf even vergeten, dus vond het ook nogal overdreven allemaal.
Het enige wat ons geen volledige fucked up age gap-tweeling maakt is dat zij wit en blond is en ik allesbehalve dat. In de tijd dat ik in een opwelling blond ging (rite of passage voor elke opstandige puber van kleur) en ik ook nog bleker was dan normaal want winter zag ik haar elke dag in de spiegel, dat nooit meer, hahah.
Maar ik vind onze neus heel erg lelijk, dus ik kan niet stemmen dat ik ons knap vind. Maar ik vind ons ook niet per se lelijk, alleen die neus gewoon absurd prominent ![]()
(Iedereen denkt ook dat mijn huge neus Arabisch is door m’n genen tot ze m’n moeder zien en dan ZIE je ze gewoon denken OH HUH
)
Dit heb ik ook
Vorig jaar was er net een nieuw café geopend bij mij om de hoek, ik was daar denk ik 3 keer geweest ofzo en had daar toen met m’n moeder afgesproken. M’n moeder was iets eerder dan ik en die eigenaar vroeg of ze vast wilde bestellen, maar toen zei ze ja ik wacht nog even op iemand. “oh op je dochter zeker”
bizar hahaha
Terwijl mijn moeder meer dan 10 cm langer is, zwart (of ja nu grijzig maar duidelijk donkerder dan ik) haar heeft, ook wat donkerdere huid, dus in heel veel dingen lijken we ook niet op elkaar. Maar wel zelfde gezicht ofzo haha
Tinder een jaar of tien geleden was hierbij echt vreselijk. Een meid met donkere haren en bruine huid zijn en je lijkt op, wat ik me nog kan herinneren maar het waren er meer, Halle Berry en Jessica Alba. heel knappe vrouwen :’)
Ik ben het onderhand vergeten maar grote kans dat het witte mannen waren die dit zeiden
Ik heb honden maar dat komt omdat mijn eigen hond bij mijn bruiloft was, en die kan niet echt met andere honden en wilde geen extra stress geven aan haar (zo’n bruiloft is al een redelijk stressvolle dag voor haar).
O wow oké maar dan heb jij ook wel indruk gemaakt want zo vaak is drie keer nou ook weer niet?
Bizar idd, wow :’)
Nou ik denk dat het wel safe is om te stellen dat een bruiloft in de regel bijzonderder is dan een ander soort feest ![]()
Ik vond het ceremonie gedeelte bij ons wel echt speciaal, daar waren wij allebei heel specifiek in wie we erbij wilden hebben. We hebben daar bijv ook niet al onze ooms en tantes voor uitgenodigd, terwijl je toch wel vaak ziet dat dat gebeurt. Wij hadden juist meer van onze vrienden erbij, en dat vonden we echt super fijn. Zeker ook omdat de geloften toch echt wel heel persoonlijk zijn (vonden wij).
Moet wel zeggen dat wij geen baby’s in onze omgeving hadden, alleen een kind van 3j dat dichtbij ons stond er we er prima bij wilden hebben. Die is overigens ook heel lief geweest tijdens de ceremonie, maar de ouders zijn er ook af en toe mee weg gelopen (wat ook helemaal dikke prima is, we hadden dit met hen besproken)
In de avond waren we heel flexibel, ik vond het avondfeest gewoon helemaal dikke prima om iedereen erbij te hebben en uit te nodigen. Kinderen van ooms en tantes + ooms en tantes waren toen wel uitgenodigd.
Hahahaha, toch heel random om te zeggen dat het feest van @quarterlife ’no offense’ minder voorstelt dan een bruiloft, omdat jij dat toevallig vindt.
Ja moet zeggen dat deze eigenaar wel echt zn best deed om te bonden met de buurt enzo dus had wel echt even een praatje met ‘m gemaakt de keren dat ik er was geweest, maar dan nog haha
Überhaupt vrij Nederlands. Ik ben zo vaak op een bruiloft geweest waarvoor ik niet eens uitgenodigd was maar ging dan mee met familie. Ik heb wel benadrukt dat als ik ooit trouw dat ze echt geen extra onverwachte gasten mogen meenemen. Echt geen zin dat ik 100 man uitnodig en er opeens 300+ mensen zijn omdat mensen hun buren meenemen. De regel is wel dat je het eten voor je eigen extra gasten zelf regelt maar dat is niet eens per se mijn zorg.
Hahah dit doet mij denken aan pp2g (ja ja wie kent het nog). Mijn foto was geplaatst op zo’n “modellenwedstrijd” page whahahaha cringeee. Ik zou lijken op Adriana Lima, waar ik totaal niet op lijkt btw. Verder ook wel es Shakira gehoord, alleen om mn haren ![]()
True, wij (Surinaamse fam) sliepen gewoon op stoelen als kind, tijdens het feest ![]()
![]()
Nu moet ik denken aan zo’n app (hot or not ofzo?
) die op mijn middelbare school heel populair was. Je moest dan letterlijk een cijfer geven aan een ander obv foto’s en dan kreeg je een gemiddelde van al die ratings.
Verschrikkelijk