Stel je persoonlijke vraag #58

Voor de dagelijkse brildragers: na hoeveel tijd koop je een nieuwe bril op sterkte? Dus niet als je het grootste deel van de tijd lenzen draagt.

• Een half jaar
  • Een jaar
  • Twee jaar
  • Drie jaar
  • Vier jaar
  • Langer

0 stemmers

4 likes

Ik heb mijn oudste bril sinds 2017, tweede bril van 2020. Ik koop wel vaker een zonnebril om daar glazen op sterkte in te laten steken.

2 likes

Mijn vorige bril had ik een jaar of 4. Ik heb wel tussendoor mijn sterkte laten meten, als dat (flink) veranderd was had ik eerder een nieuwe gekocht.

1 like

Ik vind het zo leuk om nieuwe brillen te kopen, haha.

5 likes

Ik heb 1 dure van de opticien en die heb ik een aantal jaar. Voor de afwisseling koop ik soms een goedkope want weet mijn sterkte. Wel op de gok dus of het staat want online kopen

3 likes

Als ie kapot gaat koop ik een nieuwe haha. Ik heb m’n vorige bijna vijf jaar gehad, die daarvoor volgens mil ook zoiets. Ik eindig altijd met dure modellen dat kan ik niet elk jaar doen

1 like

Welke breedte maat tweepersoonsbed heb jij?

• 140, ik slaap alleen
  • 140, ik slaap samen
  • 160, ik slaap alleen
  • 160, ik slaap samen
  • 180, ik slaap alleen
  • 180, ik slaap samen
  • 200, ik slaap alleen
  • 200, ik slaap samen

0 stemmers

1 like

En voor als je samen slaapt, hebben jullie 1 of 2 matrassen?

• 1
  • 2

0 stemmers

Ik herinner me nog de tijd dat ik bij mn stomme ex altijd naar het midden rolde en hij daar dan kwaad om werd. Ja eh gast, moet je maar geen dunne topper op een boxspring leggen met een keer zoveel gewicht stom dom ei. Ik heb nu wel 2 verschillende goeie matrassen. Wel prijzig maar is het me wel waard.

Ik was de update van de Marlotte podcast aan het luisteren en vroeg me af: zijn jullie wel eens gecatfisht? En dan niet dat iemand op een datingapp zei dat hij 30 was en 50 bleek te zijn, maar iemand die een heel leven bij elkaar liegt.

Ik deels. Zat ooit in een netwerkgroep met een aantal andere vrouwelijke ondernemers en 1 bleek dus alles bij elkaar te liegen. Ze was ziek, ze werd bedreigd door ex zakenpartners die rechtszaken tegen haar aanspanden etc. Er ging best veel aandacht naar haar toe en een aantal mensen hadden veel medelijden met haar. Iemand uit de groep wilde geld voor haar inzamelen om wat apparatuur die door 1 van haar ex zakenpartners was gestolen te kunnen kopen, maar dat heb ik toen geweigerd omdat ik het niet geloofde. Volgens mij heeft ze wel geld gekregen. Uiteindelijk is het uitgekomen dat alles gelogen was toen iemand die werk voor haar gedaan had niet betaald werd en er een jurist op gezet heeft.

1 like

Ik ken meerdere mensen die hebben gelogen over het volgen van studies en het hebben van een baan. Eentje bleek echt al jaren niet te studeren maar deed altijd alsof. Die ander was ontslagen maar heeft nog maanden volgehouden er gewoon te werken, ook tegenover haar partner. Zij zijn uiteindelijk ook uit elkaar gegaan om die reden; de vertrouwensbreuk was te groot. Het maakt echt veel kapot en het is aan de andere kant ook zo sneu; wat maakt dat die mensen zoveel liegen. Nu waren dit wel gevallen waarin ze zichzelf beter voor wilden doen/realiteit wilden verzachten dus niet helemaal te vergelijken met het verhaal van Marlotte.

5 likes

Een studiegenoot heeft tijdens haar studie een ernstige ziekte gefaket. Toen dat uitkwam heeft dat ook veel invloed gehad op degenen die nauwer bij haar betrokken waren. Achteraf gezien was het voor haar een soort uitweg omdat ze de studie niet kon bolwerken. Wel heftig en ging ook echt ver.

3 likes

Tot voor kort 120 met z’n tweeĂ«n :sweat_smile: groter paste niet, ruim 8 jaar volgehouden maar nu helemaal in de wolken met m’n 160

14 likes

Wat fijn voor julie! Ik zou dat echt niet kunnen volhouden zo lang zeg.

Pff, ik zie hem niet eens aan mijn kant van het bed haha. En daar ben ik blij om omdat we vaak op verschillende tijden thuis komen. Dan voel ik soms een kus op mn wang.
Het dekbed was wel een gedoe, nu hebben we toch wel 2 aparte dekbedden.

Hebben jullie samen of apart een dekbed?

• Lekker samen
  • Apart

0 stemmers

2 likes

Wij hebben de eerste 10 jaar van onze relatie op 120 en 140 breed geslapen en hebben 4 jaar geleden een (veeeeel beter) bed van 180 breed gekocht :heart_eyes: wĂĄt een verschil, ik kan er nog steeds van genieten

4 likes

Ik vind aparte dekbedden zo niet mooi staan :sweat_smile: (snap wel dat het handig kan zijn hoor)

6 likes

Denk je dat het goed zou zijn als onze politie meer fysiek zou zijn richting echt uit de hand lopende jongeren, zo tot 25? Precies bij wie je denkt aan fatbikes, zwarte kleding, roof, straatintimidatie, diefstal, straatracer, explosieven etc? Van die groepen die hele buurten in hun macht lijken te hebben en het voor de normale mensen kut maken.

• Ja ze zouden ze moeten slaan etc
  • Nee praten en vragen het niet te doen is beter

0 stemmers

Vind het zelf altijd wel iets hebben dat de Guardia Civil zo met stokken hele groepen uit elkaar mept. Ik ben niet op zoek naar logica, van mag dat wel, graag je onderbuikgevoel.

Met praten en vragen komen ze niet zo ver dusja dan maar zo toch

4 likes

Ja plus zij zijn ook gewelddadig tegen iedereen dus waarom mag geweld tegen hun dan niet?

3 likes

Ik woon in een wijk waar dit aan de orde van de dag is, maar meer politiegeweld (danwel politiegesprekjes) gaat dat echt niet oplossen.

1 like

Ik heb rond mijn achttiende een vriendje gehad die echt overal over loog. Hij ging elke dag naar zijn werk, maar had geen werk. Hij had een auto maar die bleek van een vriend, hij had geen eens eens een rijbewijs. Hij liet vakantiefotos zien van plekken waar hij nooit was geweest, sprak over vrienden die niet bestonden, had een vals diploma
 Echt niets van wat hij vertelde was waar. En het ergste, hij beschuldigde mij altijd van liegen, terwijl ik dat helemaal niet deed.

Hij was superknap en ik was verblind door liefde :sweat_smile: Wat een rare tijd was dat!

7 likes