Stel je persoonlijke vraag #58

Sorry als dit algemeen bekend zou moeten zijn, maar is dit in Nederland? Denk dat dit buiten NL veel normaler is, maar in NL totaal niet.

Bij mijn oude baan hadden we ook een kantoor in België en daar was het blijkbaar normaal om elkaar elke dag 3 zoenen te geven. Als ze dan in Nederland op kantoor kwamen gingen ze het hele kantoor (ongeveer 100 man) af om 3 zoenen te geven.

De eerste keer dat Belgische Henk 3 zoenen op mijn wang drukte dacht ik echt wtf :joy::laughing: Daarna zorgde ik er voor dat ik altijd vanuit de verte kon zwaaien heeey gezellig dat jullie er zijn :joy:

Met vrienden en kennissen ben ik na corona ook gestopt met 3 zoenen en geef ik nu een knuffel. Vind ik veel fijner!

3 likes

Haha ik snap t nee ze mogen gewoon naar de wc hoor maar handen geven vind ik zo iets formeels doe ik eigenlijk alleen bij sollicitaties of als je voor t eerst schoonfamilie ontmoet etc

2 likes

Nee, is in Duitsland, maar hier ook niet per se heel standaard hoor. Vriendengroep is wel veel Nederlanders overigens. En werk is ook de eerste en enige plek waar dat zo gaat voor mij tot nu toe, bij eerdere werkgevers hier was dat absoluut niet zo :smile:

@thenerdyintrovert het is ook niet bij iedereen/wordt ook niet verwacht hoor. Vandaar ook de toevoeging dat ik het niet doe bij mensen die er niet op zitten te wachten. Maar werk bij een NGO en dat trekt wel een bepaald soort mensen blijkbaar, want heb echt een groepje collega’s die ik dus regelmatig een knuffel geef :smile: Maar dat is dus wel echt een wederzijds ding, zij vinden dat ook leuk/fijn.

3 likes

Geef je dan ook een hand? Vind dat zo afstandelijk

2 likes

Geen idee das 13 jaar geleden :joy: was gewoon een voorbeeld

2 likes

Ik heb echt moeten uitleggen aan m’n Vlaamse vriend dat hij als we op een Nederlandse verjaardag zijn, hij iedereen met 3 zoenen moet feliciteren met de jarige :joy:. Ik vind dit ook zo’n vreselijke traditie dat ik vaak de jarige feliciteer en de rest zwaai van: halloo allemaaaal gefeliciteerd!!

Alleen hij heeft weer op zijn werk dat zijn afdeling elkaar begroet met een kus als ze net beginnen, horror!

En altijd de error van mn Nederlandse familie als ze hier op bezoek komen en ze bijvoorbeeld mijn schoonfamilie begroeten, ze 1 zoen moeten doen, ipv 3.

2 likes

Ja ook typisch om er een probleem over te maken als het over geloof gaat, maar een Japanner die een buiging maakt ipv handen schudt, daar is wel begrip voor.

:speaking_head:Geloof en cultuur zijn vaak onlosmakelijk met elkaar verbonden

16 likes

ik vind het ook vooral gewoon heel kleinzielig om het helemaal persoonlijk op te vatten en er dan zo verbolgen over te zijn. boeiend dat ben je toch na 1 sec weer vergeten

8 likes

Wat een gemoet, daar zou ik helemaal geen zin in hebben
Sowieso blij dat op veel plekken het gekus is afgeschaft

1 like

En het voorbeeld is altijd een man die een vrouw niet de hand schudt en dat kan echt niet. Maar als om dezelfde reden een vrouw een man de hand niet schudt dan hoor je er zelden iets over.

Mijn zus en haar man zijn bekeerd. Ik ken haar man al sinds mijn derde. Het voelde in het begin heel gek omdat hij voelde als een broer voor mij en opeens was lichamelijk contact uitgesloten. Alleen het is niet alsof ik opeens het gevoel kreeg dat hij minder respect had voor mij. Ze hadden samen alleen een ander geloof gekozen. Ze waren daardoor niet opeens andere mensen. Sommige mensen zijn kut en dat ligt dan aan die mensen en niet aan of ze je de hand schudden of niet. Genoeg atheïstische mensen/mannen die super vrouwonvriendelijk zijn en genoeg gelovigen die dat niet zijn.

9 likes

Ja dit. En de gedachte er achter gaat juist om respect, snap niet zo goed dat mensen dat vreemd vinden.

4 likes

Dit is één man toch? Ze doen alsof de vvd fractievoorzitter en de nieuwe Kamervoorzitter twee verschillende mannen zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat het er één is.

IMG_6446

• Ja dit is één, vrij verschrikkelijke, man
  • Ik sta ervoor open dit te zien maar zie het nog niet

0 stemmers

7 likes

Ik zie wel verschil, maar zijn wel allebei eng, haha

1 like

Misschien had ik geen lachende foto van de eerste moeten kiezen

Zie je het nu wel?

Lijkt hij nat in z’n shirt?

• Ik zie dit niet
  • Ja ew

0 stemmers

3 likes

Grappig ik vind de gezichten juist helemaal niet lijken (denk door de stand van de ogen) maar qua haar enzo is het dezelfde ja

8 likes

ze lijken wel op elkaar maar die onderste heeft wel meer een vierkant minecraftgezicht

10 likes

Door de rondheid/vierkantheid verschillen lijken het twee foto’s van zo’n onderzoek naar wat vrouwen aantrekkelijk vinden waar in hun cyclus.

10 likes

Ik vind ze qua uiterlijk op elkaar lijken maar die bovenste komt gezelliger over op tv

1 like

het belangrijkste criterium om VVD fractievoorzitter te worden :clown_face:

7 likes