Maar een Japanner maakt die buiging naar iedereen, daar wringt het hem bij mij in het geval van geen handen willen/mogen schudden met iemand van het andere geslacht (en dat geldt bij mij iig dus ook voor vrouwen die een man geen hand willen/mogen geven @SuperCoolePinda )
Wel VVDâer maar dit is de kamervoorzitter en niet de fractievoorzitter
Jaa vreselijk, mijn Belgische collega wil ook altijd 3 zoenen geven al ie me ziet. En tijdrovend, want ik vind het raar om na die zoenen meteen te vragen: is het nog gelukt met die bestanden ofzo dus dan praat ik eerst maar geforceerd over koetjes en kalfjes ![]()
Nou best grappig want laatst had ik een heel informeel gesprek met een collega en wij hadden bij binnenkomst niet de hand geschud. Leek mij ook niet nodig. En ineens toen we beiden opstonden en zij terug ging gaf ze me een hand. Ik zei wel dat ik moest afsluiten want ja dat was ook gewoon zo.
De 3 zoenen op de wang voor een verjaardag:
- Afschaffen
- Ah is toch nederlandse cultuur
0 stemmers
Vind jij Maurits een bekakte jongensnaam?
- Ja
- Nee
- Een beetje
0 stemmers
Ik fietste toevallig vandaag langs een straat en daar is een Maurits geboren dus toen moest ik eraan denken en mn buurjongen waar ik lang naast heb gewoond heet zo.
Ik werk met moslims en geen enkel probleem toch. Gewoon een knikje en een glimlach of hand op je hart en klaar. Het is niet alsof je elkaar dan negeert of niet aankijkt ofzo. Mag van mij iedereen wel doen, want ik ga toch wel handenwassen na ons gesprek als ik handen heb geschud (met wie dan ook). Bij de huisarts ga je ook geen handen schudden bijvoorbeeld en snap ik heel goed in beroepen waarin je veel mensen spreekt.
Oja en haat als je dan schud en een man je hand helemaal fijn knijpt, of zoân slap handje, of koud, warm of nat. Echt afschaffen die ellende
Oh ik krijg het er weer benauwd van. En ook als we terug gingen. Ik vind het zelf een beetje bekakt. De oppas nam me vaak dan mee. Maarja, dat was op een zondag altijd.
Ugh nouja,
Heb jij leuke opas/omas gehad?
- Ja allemaal leuk
- Nee alleen mn opa (s)
- Nee alleen mn oma (s)
- Nee
0 stemmers
Ja ik vind het stom omdat ik gewoon niet anders behandeld wil worden omdat ik een vrouw ben. Dus als iemand zegt ik schud uberhaupt geen handen dan vind ik dat geen enkel probleem maar als iemand alle mannen in de kamer een hand geeft en mij niet dan vind ik dat stom. Dus ja eigenlijk is mijn tip aan mensen die vanwege hun geloof geen handen willen schudden om dan gewoon te zeggen dat je uberhaupt geen handen schudt. Positief overblijfsel van corona is dat men daar over het algemeen geen punt meer van maakt of gek van opkijkt.
Mijn tip is je verdiepen in waarom ze geen handen schudden.
Bij moslims is het mede uit respect voor de ander (zo heeft mijn vader het mij uitgelegd) waarom zowel de man als de vrouw de hand van het andere geslacht niet schudt. Het is dus absoluut niet persoonlijk, en juist een vorm van respect.
De leuke opa en oma waren als ziek/dood toen ik geboren werd, de opa en oma die ik me wel kan herinneren waren stom en zijn wat mij betreft de titel opa en oma niet waard.
Gelukkig had ik een heel fijne oud oom en oud tante die de rol van opa en oma op zich hebben genomen en heb ik aan hun alleen maar fijne herinneringen.
Dat weet ik ook. Maar desondanks vind ik het niet fijn als er onderscheid gemaakt wordt op basis van mijn geslacht, ook al is het vanuit respect. Ik vind het dan fijner als er gewoon uberhaupt geen handen geschud worden. Als je als man mij respectvol kan begroeten zonder een hand te geven dan kan je dat toch ook bij de mannen in de ruimte op die manier doen?
Edit: hetzelfde geldt overigens voor vrouwen die mannen geen hand willen geven.
ja, opa en oma van de ene kant wel, van de andere kant niet. dus niet allemaal maar ook niet alleen opa/oma zeg maar
Mijn opaâs lagen al een tijdje onder de grond, toen ik geboren werd. Ik had wel een opa die altijd met schilderspak aan naar Amsterdam ging (was een plattelands tukker). Want schilders kwamen overal binnen.
Volgens mij heeft hij zich daarmee binnen het paleis op de dam gebluft. Maar dat weet ik niet zeker
Ik had dit laatst ook met een collega van dezelfde (jonge, haha) leeftijd bij een training (hij werkt op een ander kantoor, dus had hem nog nooit ontmoet). Ik merk bij mezelf dat ik er meer respect voor heb bij ouderen dan bij iemand van dezelfde leeftijd die ook in Nederland is opgegroeid. Dan vind ik het toch wel heel ouderwets ofzo. Bij oudere mannen denk ik nog âzij weten niet beter en willen ook niet beter wetenâ.
Welke supermarkt pasta is de beste?
- De Cecco
- Rummo
- La Mosilana
0 stemmers
La Molisana, Rummo op de tweede plaats. De Cecco is niet meer zo lekker als vroeger.
Edit: Kwal, ik mis je zo!
Ik vind dat onderscheid op geslacht helemaal niet respectvol naar mij als mens toe.
Ik koop altijd Liguori, Rummo hebben ze hier niet meer geloof ik
Allebei nooit?