Stel je persoonlijke vraag #58

Ik eet graag op de bank in de zomer! Ook leuk voor borrel met vrienden. En zoveel lekkerder een boek lezen of een kop koffie drinken dan op zo’n tuinstoel.

1 like

Ik wil eigenlijk een sonicare maar m’n tandenborstel van Oral b doet het nog steeds dus dat vind ik dan wel onzin. Hij is nu 8 jaar oud dus het gaat vast wel een x kapot.

2 likes

Nee, is een beetje lastig testen of niet? Kan denk ik niet iets terugbrengen als ik het al heb gebruikt en gewoon niet fijn vind. Tenzij ik iemand mss ken met zo’n ding.

1 like

Ligt er een beetje aan wat je in de tuin doet. Vooral chillen? Dan een lounge set. Maar vooral eten, dan een eettafel. Ik vind niets zo kut als op een bank eten. Dan kan je nooit goed snijden en je zit zo half naar voren om dat bord op je schoot te balanceren.

1 like

Ik eet pertinent niet buiten dus dan kies ik voor lekker zitten

1 like

Een loungeset met een in hoogte verstelbare tafel dat je er ook nog aan kunt eten :disguised_face:

7 likes

Maar wat voor stoelen/bank passen hierbij dan

1 like

Wat is er heftiger in Nederland denk je?

• Moslimhaat
  • Jodenhaat

0 stemmers

Sorry ik zit Eva te kijken en er zitten twee compleet wit ogende mensen te klagen dat er zoveel jodenhaat is en ik denk alleen maar stel je voor dat je een niet witte moslim was, dan zou je echt weten wat haat is.

8 likes

Zapte net voorbij Eva (ik gok dat daar de poll ook vandaan komt) en zat hier thuis al te betogen dat ze het wel eens wat vaker over moslimhaat, of eigenlijk racisme richting alle Arabische groepen mogen hebben. Dit is zoooo veeeel meer aan de dagelijkse orde in dit land, en toch gaat het er zelden over aan zo’n tafel. Antisemitisme wordt elke week wel eens besproken maar kom ik in m’n offline leven eigenlijk nooit tegen (integendeel).

13 likes

Ja ook heel gekke timing, Israël is opnieuw landen aan het aanvallen en nu moeten we het per se hebben over antisemitisme en niet over waarom mensen hier moslims amper als mensen zien?

Ze stonden ook niet in de aankondiging van Eva, de andere gasten allemaal wel. Er is overal oorlog, hoezo moeten we hier nu aandacht aan geven?

En hun betoog was ook dat ze ongeveer alles antisemitisme vinden, alles is een stiekeme verwijzing naar joden, alles is een complot. Dat ik echt denk jeeeeeeeeeeeezus jullie hebben zo ontzettend veel privileges.

16 likes

Moslims schreeuwen het niet van de daken en doen niet zielig. Een baby die alleen maar huilt heeft natuurlijk wel iets nodig om te sussen, een speen is passend. Jammer dat er geen een bestaat om bepaalde groepen op deze aardkloot te sussen.

2 likes

Ken jij iemand, en met iemand bedoel ik volwassen, die geen water lust?

• Nee
  • Ja
  • Ikzelf

0 stemmers

3 likes

ik heb zo’n iO gehad van 150 euro ofzo en ik vond het echt een grote scam. ja hij is iets stiller, maar hij maakt mijn tanden echt niet beter schoon dan een gewone elektrische tandenborstel, na 2 dagen had ik die app wel weer gezien, de opzetborstels gingen maar een maand mee en zijn kk duur, en verder is het gewoon echt niks bijzonders. ik was zo boos om weer 25 euro neer te moeten tellen voor 4 opzetborstels dat ik weer een goedkope elektrische heb gekocht en heb er geen spijt van. dus bij dezen: doe het niet

7 likes

ja dit snap ik dus ook nooit. antisemitisme is ook erg uiteraard maar islamofobie zit in alle hoeken van onze samenleving en hoor je amper iets over. vind het echt een beetje de olifant in de kamer op dit punt

4 likes

Oké blijkbaar bestaat er ook zoiets als loungebank waar aan je gewoon kan eten, dus ik ga voor de combinatie :rofl:

3 likes

Herman de vriendschapscake

• Heb ik ooit gehad
  • Nooit gehad, wel van gehoord
  • WAT???

0 stemmers

1 like

Hahaha ja dit heb ik en was ook wat ik dacht toen ik je vraag zag. Aanrader

1 like

Ondanks dat ik geen Joden ken in mijn directe omgeving (zover ik weet) kom ik antisemitisme toch wel regelmatig tegen hoor. Niet zo vaak als moslimhaat en vaak ook iets subtieler. Ontkennen of verzachten van de Hollcaust is dan een vrij opvallende. Maar ook meer subtiele verwijzingen zoals niet verrassend dat hij daar de baas is/macht heeft of grapjes als doe niet zo gierig je bent toch geen Jood. Vind ik het netjes om het juist nu over antisemitime te hebben nee, maar ik snap het wel. Genoeg mensen die Israëliers of Zionisten en Joden volledig door elkaar gebruiken en als je dan zegt van hmm volgens mij neigt dit nu naar antisemitisme dat ze dan vol de ontkenning inschieten of zeggen het is niet zo diep. Het is net als wanneer er een terroristische aanval is of die nou door islamisten (niet islamieten/moslims) gepleegd wordt/iemand met alleen een afkomst die enigszins Arabisch oogt of gepleegd wordt op moslims dat je dan een piek ziet in de moslimhaat. Het enige jammere van hoe erg moslimhaat genormaliseerd is, is dat er dan vaak geen ruimte is aan een tafel om de piek in moslimhaat te bespreken en überhaupt dat het minder wordt aangekaart.

En voor mensen mij verkeerd begrijpen ik ben echt wel Pro-Palestina. En vind het walgelijk wat er nu gebeurt. Ik heb ook familie in de regio waar ik mij nu zorgen om maak.

12 likes

Ben het met je eens hoor! Ik heb Israëlische vrienden (die gelukkig totaal anti-zionistisch zijn) en zij moeten zich op een dagelijks basis toch ook wel bezig houden met ‘oh ik ga naar die en die kapper, want die is niet anti-semitisch). En als je kijkt naar de geschiedenis is jodenhaat echt terugkerend op heel veel plekken op de wereld. Zelfs in wakker in paraguay gaven die wappies de Joden weer de schuld van alles :’)

Maar ik denk dat moslimhaat extreem genormaliseerd is in NL (werd wel duidelijk toen PVV de verkiezingen won), terwijl we doen alsof het niet bestaat.

9 likes

Het is natuurlijk ook zo dat veel mensen weinig contact hebben met joden, omdat het een relatief kleine groep is. Ik geloof zelf dat antisemtisme heftiger is als je kijkt in hoeverre het levens van joodse Nederlanders ontwricht versus levens van islamitsche nederlanders.

Ik heb (verre) joodse familieleden en mijn vader heeft wel wat contact hiermee. Dus via hem hoor ik wel verhalen over de joodse familietak.

Zij kwamen elk jaar een keer samen voor de familiebijeenkomsten van de familievereniging. Afgelopen jaar voor het eerst in decennia niet meer. Want ze worden overal geweigerd vanwege “veiligheidsrisico’s” en geen plek wil of durft dit meer faciliteren. Dit staat gewoon zo in de mails.

Ze lopen niet met Israël vlaggen he, het doel is om gewoon een praatje te maken met elkeaar, maar ja het is natuurlijk wel een familievereniging met een joodse naam.

De nieuwsbrief die traditioneel altijd per post kwam die wordt ook sinds dit jaar alleen online verstuurd. Je kan raden waarom…

Veel familieleden durven geen keppel op te dragen want ondervinden dreigementen op straat. Ten slotte, ooit een joodse school gezien? De paar die ik zag leken net op bunkers/gevangenissen.

Ik moet nog zo’n islamitische school zien waarbij de beveiliging zo extreem is.

Wil niet zeggen dat er geen islamofobie bestaat, maar ik denk wel dat antisemitisme heftiger is. Er zijn gewoon weinig joodse mensen waardoor je dit privé misschien niet meekrijgt.

3 likes