Dat was toch een brood?
Sorry de vergelijking jodenhaat versus moslimhaat is een beetje debiel en al helemaal om te doen alsof joden haat minder erg zou zijn
niemand zegt dat toch? het gaat er toch om wat we het meeste tegenkomen?
Maar kan je dat vergelijken als je 30.000 joden met bijna een miljoen moslims vergelijkt. Dan zal er absoluut misschien meer islamofobie zijn want je hebt gewoon veel meer moslims. Maar relatief ervaren joodse Nederlanders wellicht wel meer problemen.
Ja ik kende het ook als het vriendschapsbrood. Maar toen mān moeder een aantal jaar geleden 'm had was Herman āgerebrandā tot een cake.
Ik vond het overigens hilarisch dat mijn moeder Herman in haar maag gesplitst had gekregen. Associeer het toch meer met de basisschool dan gepensioneerde boomers
. Alhoewel die tenminste de tijd hebben om naar Herman om te kijken.
Er waren toch ook van die mannetjes waar gras uit groeide alsof het haar was? Daar hielden we hele competities mee, wie dat het beste kon
Dat klopt wel, maar de poll begint met de uitspraak āik denk alleen maar stel je voor dat je een niet witte moslim was, dan zou je echt weten wat haat isā. Dat is natuurlijk wel een beetje gek. Ook al als is de vraag: wat denk je dat er meer is, moslimhaat of jodenhaat.
Vind het overigens wel onnodig om de haat die joden ervaren op deze manier te bagatelliseren. Moslimhaat en jodenhaat kunnen helaas prima naast elkaar bestaan en zelfs in combinatie met meer racisme en discriminatie.
nou ja ik heb die poll niet gemaakt maar de aanleiding daarvan was dat antisemitisme zo enorm veel wordt besproken en islamofobie nooit. en dat is gewoon een feit dat we mogen erkennen toch? zoals ik zei, antisemitisme is ook erg maar moslimhaat is in zo ongeveer heel het westen enorm genormaliseerd en daar wordt nooit bij stilgestaan. het is geen competitie over wie er het meeste onder lijden want het is allebei gewoon verschrikkelijk. maar het verschil is dat antisemitisme erkend wordt en islamofobie nauwelijks.
Ja dat had je ook maar volgens mij was de cake populairder
Snap ik! Dat brood was niet te eten.
De cake ook niet ![]()
Jawel man, die was vet lekker!
Alles wat je beschrijft gebeurt ook bij islamitische Nederlanders (geen hoofddoek durven dragen, afgewezen worden bij zaalhuur). Om dit voorbeeld te nemen: het enige beveiligingsverschil tussen scholen is dat de staat islamitische scholen het structureel beveiligen niet waard vindt. Het veiligheidsrisico is er wel degelijk, er zijn al aanslagen geweest, er zijn scholen die bedreigd worden evenals moskeeƫn. Er zijn scholen met beveiligingsmaatregelen. Nog los van dat islamitische organisaties al jaren onder vuur liggen bij de eigen overheid tot letterlijke spionage aan toe, om zaken die bij andere religieuze groeperingen totaal door de vingers worden gezien. En de staat verliest op dit gebied zo goed als elke rechtszaak, maar dan is de schade al gedaan.
Ik vind elke discussie over wat erger is totaal ongepast. Dit land zet beide groepen met liefde op de treinen als het zover komt en beide groepen hebben te maken met structureel geweld in de samenleving, maar stel het gebrek aan aandacht voor islamofobie of dat signalen jou niet bereiken niet gelijk aan het gebrek aan dreiging of verregaande aanwezigheid. Het gebrek aan aandacht is in dit geval juist een bevestiging van aanwezige dreiging en verregaande islamofobie. Ik denk echter wel dat in de Nederlandse context moslims momenteel niet institutioneel beschermd worden en dat gezien de situatie in het land heel problematisch is en ervoor zorgt dat moslimhaat vrijelijk kan verspreiden.
Ik ben over het algemeen echt van een tafel met het idee: gezellig eten/borrelen etc maar in praktijk zit ik daar meestal alleen of soms met mān partner en ik mis echt een plek om chill te zitten/liggen om bijvoorbeeld een boek te lezen in de zon. Een volgende keer zou ik dus kiezen voor een kleinere tafel en ruimte voor iets van een ligbed, of een comfortabele bank (al vind ik die loungesets wel echt heel lelijk en dan die kussens die je steeds tevoorschijn moet toveren en weer moet opbergen lijkt mij ook verschrikkelijk).
Ik had gestemd op zoals het nu is maar bedenk nu: als het buitenzwembad dan altijd open zou zijn, dan die 15 graden.
Buiten zwemmen is echt mān lust en mān leven en
baal ervan dat dat nu maar een paar maanden kan.
Waarschijnlijk is het dan ook altijd lekker rustig.
Bijna alle oude mensen die kamperen hebben zoān stoel mee:

Kan je aan tafel zetten of languit in zonnen/lezen.
Er zal een reden zijn dat zoān model zo in trek is. Ohja en je kan ze verplaatsen zodat je altijd een plekje in de zon of juist de schaduw hebt
Ik vind dit wel heel schattig. Was dit een suggestie voor in de tuin? Er is een reden dat deze stoel alleen wordt gebruikt met kamperen haha
Nou het is wel een suggestie ja. Waarom zou je die alleen voor kamperen kunnen gebruiken of zie ik iets over het hoofd?
Misschien ben ik dan teveel gefocust op wat ook mooi staat, maar ik vind dit echt te lelijk om permanent in de tuin te hebben! Ongetwijfeld comfortabel hoor dat wel, love ligstoelen
Heeft iemand een ligstoel die echt fijn is? Wil graag een goede kopen