Stel je persoonlijke vraag #58

Er zijn wel alternatieven voor mannen / ze komen er hopelijk aan. Een mannelijke partner van me gebruikt een soort anticonceptiering. Het idee is een soort siliconen ring die de teelballen vasthoud in/tegen zijn lichaam, en door de hogere temperatuur daar word je na verloop van tijd (sterk) verminderd vruchtbaar. En het is ook weer omkeerbaar.
Die ring is nog lang niet erkend als effectief anticonceptiemiddel / ik weet niet waar ze staan met klinische testen etc, dus ik zou zeker niet alleen hierop vertrouwen.

1 like

Maar verminderder vruchtbaar is toch nutteloos?

12 likes

Stel je zou een abbo op een krant nemen (of heb je al), welke zou dat dan zijn?

• De Telegraaf
  • Algemeen Dagblad (AD)
  • de Volkskrant
  • Trouw
  • NRC
  • Het Financieele Dagblad
  • Ik wil gewoon stemmen

0 stemmers

Geen marktonderzoek, ben aan het overwegen weer een abbo te nemen en zat me af te vragen of ik eens een proefabbo bij een andere krant zal gaan doen

1 like

Ik heb al nrc, als ik nu nogmaals zou kiezen zou ik voor trouw gaan.

1 like

Ik heb nu Volkskrant maar wil eigenlijk voor Trouw gaan, alleen ik zit nog anderhalf jaar aan dit abonnement vast. Volkskrant is ook prima hoor, maar soms wel heel erg ‘binnen de ring’.

2 likes

Maar je kunt toch de trouw online lezen wanneer je een abonnement hebt op de Volkskrant?

4 likes

Ja dat kon ik eerst, maar nu heb ik zo’n digitaal basic abonnement voor Volkskrant en daarmee heb je geen toegang tot de andere kranten.

Mijn man heeft zich later steriliseren en toen zei de (mannelijke) arts tegen mij: je bent hem zeker wel heel dankbaar dat hij dit voor je doet he?
:imp:

3 likes

Ik heb een tijdje trouw gehad maar er zaten echt veel 2 pagina’s in over het Christendom en dat vond ik echt gaar. Maar ik vond de Volkskrant ook niet zaligmakend.
Ik zou graag de nrc willen maar ik vind die echt heel duur. En ook wel weer erg binnen de ring @Iduna

ik ben gewoon voorzichtig in mn verwoording omdat deze ring specifiek dus (nog) niet erkend is als anticonceptie, maar het is wel het idee dat het voldoende is!
het doodt niet alle spermacellen, maar zou het zo sterk reduceren dat je dus onvruchtbaar bent. Daar is een bepaalde norm voor en deze ring zou dat halen.

En ik vind het alsnog chill dat die partner dat draagt. We vertrouwen niet enkel daarop, maar het is toch weer een extra bescherming.

Vreemd. Ik heb een digitale abonnement voor het Parool en ik kan nog steeds Volkskrant, Trouw en AD lezen

1 like

Bij Volkskrant heb je een digitaal abonnement en een ‘digitaal basic’ abonnement (of iets dergelijks) en ik heb dus die laatste. Dan heb je bv. ook geen toegang tot de editie van de krant (dus je kunt bijv. niet digitaal door de krant of het magazine bladeren), maar wel tot de website.

1 like

Elke nl krant heeft zo zijn nadelen. Sowieso is er amper wat te kiezen want de grote kwaliteitskranten zijn qua opiniekatern een race aan het doen wie het snelst Telegraaf voor intellectuelen kan worden. Momenteel kies ik op basis van wie de beste aanbieding heeft (nrc was ooit relatief goedkoop als je op kortingstarief binnen kwam). Volkskrant en NRC hebben regelmatig goede longreads. Trouw heeft een relatief goede onderwijs/zorg redactie (mijn vakgebied). Vind eigenlijk vooral de kleinere onafhankelijke redacties het supporten waard (ftm, oneworld).

13 likes

Ik heb eigenlijk ook gewoon echt geen zin om bij te dragen aan het monopolie van DPG media? Dus dat is ook wel een reden voor mij om bij NRC abonnement te blijven (en in alle eerlijkheid lees ik de DPG titels dan gewoon op de inlog van m’n moeder, ik heb een groot zwak voor het Parool lol)

Ik heb wel ook nog een abonnement op de groene en ben vriend van investico, want ben het wel met je eens qua kleinere onafhankelijke redacties! Was een tijdje ook lid van follow the money maar vond die stukken stiekem toch iets te taai om door te komen dus vond eigenlijk dat ik dat te weinig las. Maar ze doen wel echt goed werk

9 likes

Ik heb ook af en aan van die aspirational abonnementen op kleinere platforms, met het idee dat ik dan het soort mens gaat zijn die dat elke week leest ipv dom op een telefoon zit te scrollen. Maar goed ook als ik ze niet lees is het wel heel erg deugdelijk van mij om ze een tijdje te betalen

Mijn vriend is echt een nieuwsverslinder en enorme lezer dus wij hebben abonnementen op het Parool (papier op zaterdag), NRC, de Groene, de Gids (zat bij de Groene geloof ik) en Vrij Nederland. Ik vind het wel echt lekker om die papieren versies in het weekend door te bladeren. Ik vind het trouwens ook wel echt een toegevoegde waarde hebben als ouders van een kind om dat in huis te hebben. Mijn kind is pas 5 maar hij bladert er ook in en vraagt dan bij foto’s waar het over gaat etc. En hij ziet zijn ouders lezen op een niet-scherm (ook VAAK genoeg op een wel-scherm daar niet van). Kan echt geen kwaad lijkt me in tijden van ontlezing. En de andere nieuwsmedia heb ik via mijn werk.

43 likes

Ja, helemaal mee eens! Wij hebben ook bewust weer een papieren krant sinds er een kind in huis is. Ik merk nu ook dat mijn kind er zelf interesse in krijgt, zelf de koppen leest en vraagt naar de foto’s en ik vind het idd heel belangrijk dat de schermtijd (van mij en mijn vriend dus ook) wat minder is.

3 likes

Het kan nog steeds niet op tegen welk scherm dan ook hoor :smiling_face_with_tear: maar een kennis die docent Nederlands is zei dat eens terloops in een gesprek, zorg gewoon dat het beschikbaar is thuis, dat het gewoon iets is wat je doet, en wijs zodra ze wat ouder zijn eens een interessant artikel aan en lees het samen etc. Daar moet ik nu wel vaak aan denken als ik mijn kind met zo’n tijdschrift bezig zie (of als ik weer eens vloekend de woonkamer doorga om alles in de papierbak te gooien want my god wat verzamel je stapels papier op deze manier, duurzaam is het iig niet)(en goedkoop ook niet).

4 likes

Je kan zo’n online abonnement makkelijk delen! Ik deel NRC met mijn moeder (samen op één account). Dus als je nog iemand weet die ook de NRC wilt ben je alweer 50% goedkoper uit.

Heb daarnaast ook het Volkskrant-abonnement waarmee je alle DPG-kranten online kan lezen, af en toe zeg ik die op en dan word ik weer bestookt met aanbiedingen waardoor ik gemiddeld iets van € 15 per maand betaal daarvoor. Maar ik vind NRC beter en lees die ook meer.

Ik heb de groene op gegeven moment omgezet naar digitaal omdat ik echt te geconfronteerd werd met die eindeloze stapels (ELKE week zo’n HEEL blad??? Ik lees niet zo veel sorry). En woon nu ook niet in NL maar wil eigenlijk wel graag iets op papier hier ook maar weet nog niet zo goed wat. Kan me zeker voorstellen dat dat voor een kind goed is om te zien ook!
Ik zie mezelf als kind nog wel proberen te strugglen met een krant van m’n ouders haha (toen waren die kranten nog zo gigantisch groot ook)

Wil ook wel graag op zoek naar iets op papier waar ik nu woon, lijkt me ook goeie manier om taal te oefenen enzo. Maar moet me nog even orienteren op het medialandschap hier haha

Ik vind de Groene momenteel een hoop gezanik over de VS tbh. En ook niet altijd roerend geschreven. Ik lees er ongeveer een artikel per week uit (en de contactadvertenties hateread ik). Je zou eens een Vrij Nederland kunnen kopen en kijken wat je ervan vindt? Hebben sinds een tijdje weer een nieuwe hoofdredacteur en redactie.

Ik heb ook al meerdere keren zo’n 12$ voor 12 weken New Yorker abo genomen. Die lagen echt te verstoffen want eigenlijk veel te veel en de helft ging gewoon over wat er allemaal in New York te doen is hahaha. Maar wel leuk om online te kunnen lezen want ze hebben echt wel leuke interessante journalistiek vind ik, alleen niet elke week een tijdschrift vol.

3 likes