Moet je net zien dat je frigide feeks als forumnaam krijgt.
Vooral al die babyâs in mijn omgeving met bijbehorende babyshowers, echt om gek van te worden
Ja! Vreselijk. Geef zoveel liever geld uit aan bruiloften met een goed feest, lekker eten en een mooie dag dan aan een baaaaabyshower
Ja je kan het wel aanpassen maar als je gewoon begint te typen krijg je zoân soort naam. Ik had ook toen ik me niet kon inhouden en o een topic begon te reageren haha
Meer tegenwoordig omdat oa horeca zo duur is geworden⊠als je al ergens lekker gaat borrelen, eten & stappen bijv dan ben je al >100e vaak kwijt.
Nou ja niet graag neerleggen maar als je een heel dagprogramma wil met 1 of 2 activiteiten, uit lunchen en/of uit eten, âs avond uit met drankjes en je betaalt ook voor de bruid dan is dit gewoon wel wat je kwijt bent.
Ja ik ben ook wel een beetje calvinistisch opgevoed met eigen brood mee naar een uitje en max één drankje als je bij hoge uitzondering uit eten gaat, maar ik vind zoân dagprogramma met een hele reeks aan betaalde activiteiten dus ook heel exorbitant. Zo nu en dan doe ik één van die dingen maar ik plak dat echt niet allemaal achter elkaar.
Na mijn trouwen gingen we ergens taart eten en daarna picknicken in het park. Zo ben ik dat ook een beetje gewend van mijn omgeving.
Maar dit jaar toevallig twee grotere bruiloften in het verschiet dus wie weet ![]()
Je zegt opgevoed maar leef je zelf ook nog steeds zo? Dat klinkt echt als vreugdeloos leven zeg
Mwah niet dat ik max één drankje bestel nee (maar vroeger hadden wij ook geen geld voor meer en dat heb ik me door deze Dat Doe Je Gewoon Niet houding van mijn ouders eigenlijk nooit beseft destijds en vind dat best fijn achteraf) maar het zit ergens nog wel in me ja.
Maar hoezo vreugdeloos? Ik doe heel veel leuke dingen, alleen kosten ze zelden veel geld. En door dat gevoel van vroeger blijft het ook iedere keer weer speciaal voelen als ik ergens iets bestel of een keer een ijsje haal of zo haha. Ik vind dat eigenlijk wel leuk.
Niet iedereen groeit op met regelmatig uit eten gaan en dan maar kiezen wat je wil. Om dat vreugdeloos leven te noemen vind ik wel heel erg bekeken vanuit een rijke bubbel.
Grappig dat je dat rijke bubbel noemt want ik ben verre van ârijke bubbelâ. Ook niet zo opgegroeid. Maar het calvinistische, wat @Karga zelf zo noemt, en sober leven, met Max 1 drankje klinkt helemaal niet alsof het voortkomt uit armoede/minder geld maar uit het gedachtengoed sober leven. Ze zegt nu pas dat het wel voortkwam uit geen geld. Dat kan ik niet ruiken en dat vind ik wat anders dan de Nederlandse mentaliteit met doe maar niet te gek/1 drankje.
En ja, zeker als je het nu âgoedâ hebt vind ik dat sober leven/calvinistisch gedachtengoed blijven hanteren wat vreugdeloos overkomen. Maar prima hoor, ieder zân hobby
Je hoeft ook niet perse arm te zijn. Een uitje met een gezin en dan ook ergens wat eten kost takke veel geld wat je ook aan iets anders kan uitgeven. Anyway ik hoop dat mijn kinderen niets overhouden aan de zelfgesmeerde boterhammen die we vandaag mee hadden naar Naturalis.
Je zit al snel aan 100 euro met uit eten en een activiteit.
Het ligt er denk ik aan waar je vreugde uithaalt. Voor mij zijn dat idd de kleine dingen, die @Karga ook noemt. Ik neem echt wel meerdere drankjes als ik uit eten ga en eet ook regelmatig buiten de deur of ga een dagje weg. Maar ik vind het bijv wel zonde om op zoân dag geld aan alles uit te geven en neem dan wel vaak lunch mee. Of bij vakanties, vind ik het ook niet nodig om altijd buiten de deur te eten en haal ik ontbijt en lunch net zo lief bij de supermarkt. Ik haal er echt geen vreugde uit om dan overal geld aan uit te geven.
Het is ook niet zo dat ik wekelijks dit soort activiteitenreeksen achter elkaar plak hoor. Het is meer dat het naar mijn idee vaak wel verwacht wordt op een vrijgezellenfeest om een heel dagprogramma te hebben en dan is het denk ik toch vaak moeilijk om dat echt low budget te houden. Je kan natuurlijk wel zorgen dat je niet de hele dag in de horeca zit maar ook een deel bij iemand thuis doet of picknick in het park etc. en qua activiteiten zijn er natuurlijk wel duurdere of goedkopere dingen te bedenken. Een eigen pubquiz organiseren is gratis en bowlen zal goedkoper zijn dan een workshop naakt schilderen. Maar ook als je heel veel zelf verzorgd dan denk ik dat een dag en avondprogramma met eten en drinken gewoon wel snel prijzig is, tenzij je echt aan de ranja met chips en pasta pesto gaat bij wijze van spreken
Ja nou heel eerlijk herken ik me prima in dit verhaal hoor. Ik vind dat dus echt wat anders dan calvinistisch leven. Mensen doen nu net alsof je meteen elke dag super de luxe bij de Librije zit Ăłf je eigen eten meeneemt. Niet perse jij trouwens. Maar deze discussie begon omdat ik reageerde op een specifiek bericht waar nu weer allerlei nuances en toevoegingen aan komen. En dat is prima maar dan kan mijn eerste bericht ook genuanceerd worden đ«
Ik heb bruiloften gehad die een soort vakantie waren (als in vliegtickets, meerdaags verblijf, outfits voor meerdere dagen) waardoor dat zeker 1500-2500 kostte. Met alle liefde gedaan en onvergetelijk, maar eigenlijk wel echt heftig.
Ik vind 100 euro op zich niet veel, maar de opzet van vrijgezellenfeesten gewoon kut. Zowel mijn vriend als ik hebben meerdere leuke vriendschappen/familieleden uit totaal andere bubbels en ik heb echt zin om een hoge boom te zoeken als ik weer met een groep jolige vrouwen met sjerpen en piemeldiadeems geconfronteerd wordt en dat me 100+ euro kost.
Als er iets over een bekende Amerikaan in het nieuws is zoek ik tegenwoordig eerst op of diegene MAGA is voor ik besluit of ik het erg vind. Bijvoorbeeld als iemand ziek/dood whatever is.
- Dit doe ik ook (wel eens)
- Dit doe ik niet maar snap het wel
- Dit doe ik niet
0 stemmers
Hoe gaan we ons premier Schoof herinneren?
- Een energieke premier die zijn verantwoordelijkheid heeft genomen
- Als tieners over 20 jaar tijdens een eindexamen alle premiers van Nederland moeten opnoemen is dit die ene die iedereen vergeet
- Het zoveelste slachtoffer van Dilan
- Wallen
0 stemmers