Stel je persoonlijke vraag #58

Je krijgt daar zo’n naam als je je registreert. Dat kiezen mensen dus niet zelf

Ik lees net in een ander topic dat veel mensen graag 100+ euro neerleggen voor het vrijgezellenfeest van een vriendin.

Gaan jullie vaak naar een vrijgezellenfeest?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En zo ja, vind je dat leuk?

• Ja
  • Nee
  • Mwah

0 stemmers

En zo ja, is dat dan ook zo duur?

• Eerder wel dan niet
  • Eerder niet dan wel

0 stemmers

Zijn andermans bruiloften/andersoortige feesten een serieuze kostenpost in je leven?

• Ja
  • Nee
  • Mwah

0 stemmers

3 likes

Nu niet meer omdat iedereen getrouwd is maar als je outfits, transport, verblijf in buitenland, cadeau bij elkaar optelt dan ben ik 500 a 750 euro kwijt per huwelijk.

11 likes

Wow! Dat was ik niet eens kwijt aan mijn eigen huwelijk haha.

1 like

Echt? Ik dacht dus dat ze dat zelf kozen, heb de mijne wel zelf kunnen kiezen daar.

1 like

Nu niet meer maar wel een paar jaar achter elkaar 3-4 bruiloften per jaar gehad. Dan was het rond de €150 per vrijgezellenfeest, nieuwe jurk, vervoer, hotelovernachting en kapper. Dat liep wel tegen de €500+ per bruiloft op. Maar elke bruiloft was wel echt een top feestje

3 likes

Moet je net zien dat je frigide feeks als forumnaam krijgt.

5 likes

Vooral al die baby’s in mijn omgeving met bijbehorende babyshowers, echt om gek van te worden

2 likes

Ja! Vreselijk. Geef zoveel liever geld uit aan bruiloften met een goed feest, lekker eten en een mooie dag dan aan een baaaaabyshower

2 likes

Ja je kan het wel aanpassen maar als je gewoon begint te typen krijg je zo’n soort naam. Ik had ook toen ik me niet kon inhouden en o een topic begon te reageren haha

1 like

Meer tegenwoordig omdat oa horeca zo duur is geworden… als je al ergens lekker gaat borrelen, eten & stappen bijv dan ben je al >100e vaak kwijt.

Nou ja niet graag neerleggen maar als je een heel dagprogramma wil met 1 of 2 activiteiten, uit lunchen en/of uit eten, ‘s avond uit met drankjes en je betaalt ook voor de bruid dan is dit gewoon wel wat je kwijt bent.

1 like

Ja ik ben ook wel een beetje calvinistisch opgevoed met eigen brood mee naar een uitje en max één drankje als je bij hoge uitzondering uit eten gaat, maar ik vind zo’n dagprogramma met een hele reeks aan betaalde activiteiten dus ook heel exorbitant. Zo nu en dan doe ik één van die dingen maar ik plak dat echt niet allemaal achter elkaar.

Na mijn trouwen gingen we ergens taart eten en daarna picknicken in het park. Zo ben ik dat ook een beetje gewend van mijn omgeving.

Maar dit jaar toevallig twee grotere bruiloften in het verschiet dus wie weet :sweat_smile:

1 like

Je zegt opgevoed maar leef je zelf ook nog steeds zo? Dat klinkt echt als vreugdeloos leven zeg

3 likes

Mwah niet dat ik max één drankje bestel nee (maar vroeger hadden wij ook geen geld voor meer en dat heb ik me door deze Dat Doe Je Gewoon Niet houding van mijn ouders eigenlijk nooit beseft destijds en vind dat best fijn achteraf) maar het zit ergens nog wel in me ja.

Maar hoezo vreugdeloos? Ik doe heel veel leuke dingen, alleen kosten ze zelden veel geld. En door dat gevoel van vroeger blijft het ook iedere keer weer speciaal voelen als ik ergens iets bestel of een keer een ijsje haal of zo haha. Ik vind dat eigenlijk wel leuk.

48 likes

Niet iedereen groeit op met regelmatig uit eten gaan en dan maar kiezen wat je wil. Om dat vreugdeloos leven te noemen vind ik wel heel erg bekeken vanuit een rijke bubbel.

67 likes

Grappig dat je dat rijke bubbel noemt want ik ben verre van “rijke bubbel”. Ook niet zo opgegroeid. Maar het calvinistische, wat @Karga zelf zo noemt, en sober leven, met Max 1 drankje klinkt helemaal niet alsof het voortkomt uit armoede/minder geld maar uit het gedachtengoed sober leven. Ze zegt nu pas dat het wel voortkwam uit geen geld. Dat kan ik niet ruiken en dat vind ik wat anders dan de Nederlandse mentaliteit met doe maar niet te gek/1 drankje.

En ja, zeker als je het nu “goed” hebt vind ik dat sober leven/calvinistisch gedachtengoed blijven hanteren wat vreugdeloos overkomen. Maar prima hoor, ieder z’n hobby

1 like

Je hoeft ook niet perse arm te zijn. Een uitje met een gezin en dan ook ergens wat eten kost takke veel geld wat je ook aan iets anders kan uitgeven. Anyway ik hoop dat mijn kinderen niets overhouden aan de zelfgesmeerde boterhammen die we vandaag mee hadden naar Naturalis.

24 likes

Je zit al snel aan 100 euro met uit eten en een activiteit.

Het ligt er denk ik aan waar je vreugde uithaalt. Voor mij zijn dat idd de kleine dingen, die @Karga ook noemt. Ik neem echt wel meerdere drankjes als ik uit eten ga en eet ook regelmatig buiten de deur of ga een dagje weg. Maar ik vind het bijv wel zonde om op zo’n dag geld aan alles uit te geven en neem dan wel vaak lunch mee. Of bij vakanties, vind ik het ook niet nodig om altijd buiten de deur te eten en haal ik ontbijt en lunch net zo lief bij de supermarkt. Ik haal er echt geen vreugde uit om dan overal geld aan uit te geven.

3 likes