Stel je persoonlijke vraag #58

Het is ook niet zo dat ik wekelijks dit soort activiteitenreeksen achter elkaar plak hoor. Het is meer dat het naar mijn idee vaak wel verwacht wordt op een vrijgezellenfeest om een heel dagprogramma te hebben en dan is het denk ik toch vaak moeilijk om dat echt low budget te houden. Je kan natuurlijk wel zorgen dat je niet de hele dag in de horeca zit maar ook een deel bij iemand thuis doet of picknick in het park etc. en qua activiteiten zijn er natuurlijk wel duurdere of goedkopere dingen te bedenken. Een eigen pubquiz organiseren is gratis en bowlen zal goedkoper zijn dan een workshop naakt schilderen. Maar ook als je heel veel zelf verzorgd dan denk ik dat een dag en avondprogramma met eten en drinken gewoon wel snel prijzig is, tenzij je echt aan de ranja met chips en pasta pesto gaat bij wijze van spreken

1 like

Ja nou heel eerlijk herken ik me prima in dit verhaal hoor. Ik vind dat dus echt wat anders dan calvinistisch leven. Mensen doen nu net alsof je meteen elke dag super de luxe bij de Librije zit óf je eigen eten meeneemt. Niet perse jij trouwens. Maar deze discussie begon omdat ik reageerde op een specifiek bericht waar nu weer allerlei nuances en toevoegingen aan komen. En dat is prima maar dan kan mijn eerste bericht ook genuanceerd worden 🫠

2 likes

Ik heb bruiloften gehad die een soort vakantie waren (als in vliegtickets, meerdaags verblijf, outfits voor meerdere dagen) waardoor dat zeker 1500-2500 kostte. Met alle liefde gedaan en onvergetelijk, maar eigenlijk wel echt heftig.

4 likes

Ik vind 100 euro op zich niet veel, maar de opzet van vrijgezellenfeesten gewoon kut. Zowel mijn vriend als ik hebben meerdere leuke vriendschappen/familieleden uit totaal andere bubbels en ik heb echt zin om een hoge boom te zoeken als ik weer met een groep jolige vrouwen met sjerpen en piemeldiadeems geconfronteerd wordt en dat me 100+ euro kost.

19 likes

Als er iets over een bekende Amerikaan in het nieuws is zoek ik tegenwoordig eerst op of diegene MAGA is voor ik besluit of ik het erg vind. Bijvoorbeeld als iemand ziek/dood whatever is.

• Dit doe ik ook (wel eens)
  • Dit doe ik niet maar snap het wel
  • Dit doe ik niet

0 stemmers

5 likes

Hoe gaan we ons premier Schoof herinneren?

• Een energieke premier die zijn verantwoordelijkheid heeft genomen
  • Als tieners over 20 jaar tijdens een eindexamen alle premiers van Nederland moeten opnoemen is dit die ene die iedereen vergeet
  • Het zoveelste slachtoffer van Dilan
  • Wallen

0 stemmers

Ik moet nu al moeite doen om te bedenken hoe hij heet, haha echt een onzichtbare man voor mij geweest.

5 likes

Halve marathon

6 likes

20 likes

E: niet

6 likes

Ja dit inderdaad. Sinds mijn geboorte zijn er voor Schoof slechts drie MPs geweest en dat er dan ineens een jaar is waarin er een of andere rando aan het roer stond vind ik echt raar.

1 like

Voor ‘wallen’ hadden we Wim Kok al.

11 likes

Op deze plaatje kan ik de hele nacht wel dansen

25 likes

Haha, die had ik ook meteen in mijn hoofd.

2 likes

Als de evil versie van mn vader, zijn echt twins. Gebruik de naam Dick Schoof daarom ook veel vaker dan de gemiddelde mens.

Denk dat dat mij later ook gaat overkomen, heb nog nooit een bekend iemand gezien die op me lijkt, maar dan zal je zien dat ik dan 70 ben en er ineens een vrij kutte politica opduikt met mijn hele fucking hoofd.

3 likes

Hoe goed check jij je kassabon? Voor bonuskaart mag je ook een kortingskaart oid van andere supermarkten bedenken

• Niet, ik gooi m weg of neem een korte
  • Globaal scannen, bv als er iets met veel korting was
  • Ik check het goed, als ik bv een premium bonuskaart heb loop ik dat na en/of alle aanbiedingen goed gegaan zijn
  • Ik loop het minutieus na en stel vragen als ik denk dat er iets niet klopt

0 stemmers

1 like

Ik check t vooral als ik denk dat er iets niet klopt. Zo had ik een keer dat ik 50 euro ofzo moest afrekenen en dat vond ik wel erg veel voor het beetje boodschappen dat ik had. Bon gecheckt en toen waren 34 komkommers aangeslagen ipv 1

35 likes

Hahaha dat is zo random!

Ik heb die extra bonuskaart en koop best veel bio maar die bio-korting wordt nooit goed betekend, zo irritant :weary:

2 likes

Ik zie op de zelf scanner al wel of het klopt.
Bij bestelde boodschappen check ik wel altij heel goed naar verrekend statiegeld. Ze doen bij ons maar wat, soms ook wel in ons voorbeeld, slaan ze willekeurig 14 flessen ofzo aan terwijl ik er echt never nooit niet meer dan 7 ofzo in die krat had zitten en dan nog kleine flesjes maar die tellen ze dan niet ofzo.
Maar soms ook maar 1 zo’n klap krat ipv 2 en die zijn toch 5€ per stuk :sweat_smile:

1 like

Niet??? shit dan zou ik ook eens moeten gaan opletten

3 likes