Stel je persoonlijke vraag #58

Bij mij ook meer mwah dan wel of niet leuk inderdaad. Hoge pieken en diepe dalen zeg maar. Wel interessant en leerzaam.

2 likes

Ik heb voordat ik naar de basisschool moest iets van 1,5 jaar in Nigeria gewoond met mijn moeder en mijn broertje. Of dat leuk of niet leuk was heb ik echt geen idee van, want geen herinneringen aan. Mijn moeder vond het gewoon belangrijk dat we haar land ook kende. Dus ben er tot ze overleed om het jaar een maand naartoe gegaan voor familiebezoek en zo.

2 likes

Dat is wel een grappige kijk op de zaken, want het eerste wat ik deed na 3 maanden buitenland (niet eens zo lang dus) was m’n relatie beëindigen. :joy:

11 likes

Vind het echt jammer dat ik het nooit gedaan heb, een jaar in het buitenland. Heb het altijd gewild maar was nooit een logische optie in m’n studies en werk etc. Nu doe ik een PhD en op zich is het wel goed voor je carrière (als je verder wil in academia) om een tijdje bij een andere onderzoeksgroep te zitten maar ik ben bang dat het ook niet gaat gebeuren (woon samen met partner en hond en wil op een gegeven moment ook een kind). Echt emigreren zie ik niet zitten maar 6 maanden tot een jaar “alleen” in het buitenland lijkt mij een heel bijzondere ervaring.

2 likes

Waarom dan?

1 like

Omdat een cliché niet voor niets bestaat en je soms uit je bekende veilige leventje weg moet zijn om te kunnen (durven) bedenken dat je wat anders wilt/nodig hebt. Ik vind dat heel gezond voor jonge mensen en zou het altijd stimuleren!

28 likes

Het enige wat ik mis aan een baan als onderzoeker is hoe makkelijk ik kort en lang betaald naar het buitenland kon. Ok het zou nu ook wel ingewikkelder zijn want ik heb een schoolgaand kind en ik ben ook wel blij dat ik nu een fijn stabiel thuis heb en heb veel minder behoefte aan dat nieuwige steeds. Maar ik vond het als twintiger wel heerlijk om in m’n eentje er steeds weer op uit te gaan en te zien waar het schip strandde. Nu ik de posts over relaties hierboven zie ben ik ook wel echt blij dat dit binnen mijn relatie zonder problemen allemaal kon! (Hoewel ik als dommie 21 jarige ook een keer een super leuk halfjaar in het buitenland niet verlengd heb omdat mijn jaloerse ex dat niet goed vond hahahaha oh yung grace u idiot)

Ik heb nu wel echt 0 interesse meer in lang/permanent emigreren trouwens. Maar het lanterfanten all over Europe was wel top

10 likes

Een van mijn collega’s heeft tijdens haar zwangerschap drie maanden voor haar PhD in het buitenland gezeten, dus kan best :wink: het verblijf was al wel gepland voordat ze wist dat ze zwanger was.

1 like

oooh tijdens zwangerschap is wel een goed moment!

hoewel… geen sociaal smeermiddel

1 like

Niet ideaal misschien, maar zou je partner niet een tijd voor de hond kunnen zorgen zonder jou?

Ik ken eigenlijk hartstikke veel mensen die met een heel gezin een of meerdere keren in het buitenland zaten, hangt ook af van wat je partner voor werk doet natuurlijk.

2 likes

Los van de partner denk ik ook dat als iemand het heel graag wil, diegene daar ook echt zijn best voor zal doen om het mogelijk te maken. Anders is het misschien toch niet zo’n grote wens. Dat andere zaken voorgaan is prima, maar dan betekent het waarschijnlijk wel dat andere ‘wensen’ toch belangrijker zijn en dus groter

(Bedoel ik trouwens niet per se tegenover boonie, meer in het algemeen over mensen die de kans krijgen om tijdelijk naar het buitenland te gaan.)

5 likes

Haha same

2 likes

Het is vast te regelen, maar de hond was vooral mijn wens, dus in die zin voelt dat een beetje lullig haha, en m’n partner en ik zorgen nu dat er altijd iemand thuis werkt om haar uit te laten en dan zou hij dus 100% thuis moeten werken of zouden we tijdelijk een oppas moeten vinden voor vast 2-3 dagen in de week oid (en dat is lastig want ze is niet de makkelijkste hond). Maar goed, ik weet zeker dat het bespreekbaar is hoor, er is vast een workaround als ik het écht wil, maar het is wel een stuk ingewikkelder dan het bijvoorbeeld tijdens m’n studietijd geweest zou zijn, of als ik nog net wat jonger was/andere keuzes had gemaakt in het leven.

@EllaFitzgerald ja met het hele gezin boeit mij dan weer niet :laughing: het gaat mij grotendeels om de ervaring van dat alleen doen

2 likes

Haha doe dit niet. Als je naar het buitenland wilt tijdens je phd zou ik dat gewoon gaan plannen en je kinderwens een halfjaartje verschuiven. En wellicht onpopulaire mening, maar je partner mag hierin best meedenken hoe je dit wel kan doen.

@Vuile_bitch Ik zou eigenlijk rond deze tijd een tijdje in de vs zitten, maarja dat logischerwijs niet doorgezet.

8 likes

Ja een vriendin van m’n vriend kwam er achter dat ze zwanger was toen ze een paar maanden in de VS zat tijdens dr PhD (mijn eerste vraag: omg in welke staat zit ze wat zijn de abortusregels daar nu???)

Wel echt een van de grote selling points van de wetenschap dit hoor

1 like

Ja dat van zwanger zijn was ook een grapje, althans, zou het in elk geval niet bewust zo proberen te plannen :joy: en ja tuurlijk m’n partner zou daar ook in meedenken

4 likes

Ja als jij dat fris en fijn vindt you do you toch.

1 like

Sorry als dit pas nog gevraagd is maar ik heb een vriendin die dit net nog deed en ik denk echt waarom

Heb jij iemand in je omgeving die nog dingen omrekent naar guldens?

• Ja
  • Nee
  • Deze persoon is ouder dan 50
  • Deze persoon is jonger dan 50

0 stemmers

1 like

Woon jij in je droomhuis?

• Ja, ik woon in mijn droomhuis!
  • Nee, maar wel in een leuk huis
  • Nee, en ook geen leuk huis

0 stemmers

2 likes