Stel je persoonlijke vraag #58

Mijn droomhuis is altijd zo’n afgelegen cottage house met een hele mooie weelderige bloemige tuin. Met een meer vlakbij en veel rust. Maar ik kan echt niet in een afgelegen gebied wonen. Whaaa ik ben dat ook totaal niet gewend.

Als je moest kiezen waar woon je liever?

• In een drukke levendige stad
  • In een rustig afgelegen gebied

0 stemmers

1 like

Ik vind afgelegen in de nacht - en dan vooral als ik alleen ben - echt helemaaaaaal niet fijn…

5 likes

Ja dit :100: :100:
Ik heb toen ik begin 30 was een jaar in het buitenland (ver weg) gewoond en zoooveel (oudere) mensen hebben tegen me gezegd: pohh ik had dat ook zo graag gewild maar nooit van gekomen/durfde niet/kon niet. Maar als je het ECHT graag wil dan is er vaak wel een mouw aan te passen. Het is alleen niet comfortabel/eng/onzeker en dat is niet voor iedereen weggelegd. Of soms zijn er zaken die je zo belangrijk vindt dat ze je in je thuisland houden (familie, werk, etc), en dat is ook oké.

Soms denk ik dat mensen het idee van in het buitenland wonen ook romantischer maken dan het is en het vooral een ‘ohja het idee spreekt me aan’ maar nooit de stappen zouden zetten om het echt te doen

10 likes

Wat is momenteel jouw duurste bezit, wat je zelf hebt aangeschaft, behalve een eventuele woning? Echt één ding, dus niet een hele badkamer of keuken ofzo. Geen aandelen en begin al helemaal niet over niet immateriële dingen, gaat om pure harde :money_with_wings:

• Auto
  • Fiets
  • Ander vervoersmiddel (camper/caravan etc)
  • Kledingstuk
  • Accessoire
  • Sierraad
  • Meubel
  • Witgoed/fornuis/keukendingen
  • TV
  • Laptop/PC
  • Andere elektra/apparaten
  • Telefoon
  • Huisdier
  • Kunst
  • Bril
  • Iets voor m’n hobby/sport
  • Iets anders
  • Gaat je niets aan :angry:

0 stemmers

En nr. 2?

• Auto
  • Fiets/brommer
  • Ander vervoersmiddel (camper/caravan etc)
  • Kledingstuk
  • Accessoire
  • Sierraad
  • Meubel
  • Witgoed/fornuis/keukendingen
  • TV
  • Laptop/PC
  • Andere elektra/apparaten
  • Telefoon
  • Huisdier
  • Kunst
  • Iets voor mn hobby/sport
  • Iets anders
  • Bril
  • Gaat je niets aan :angry:
  • Ik wil stemmen

0 stemmers

Volgens mij vergeet ik van alles :sweat_smile:

1 like

Ik doe niet echt wat maar heb er wel even bij stil gestaan en aan mijn dochter uitgelegd waar het voor is en haar gefeliciteerd met de nationale vrouwendag :smiley:

5 likes

In september een week op vakantie naar

• Italië
  • Schotland
  • Denemarken
  • Als dit m’n opties zijn blijf ik thuis

0 stemmers

Zit je in Schotland rond die tijd niet met midges (die kleine muggetjes)?

3 likes

Die waren er ook al toen ik eens in juni er was.

1 like

Wat wil je doen op vakantie?

Mensen die heel nadrukkelijk moeten aangeven dat ZIJ wel de trap nemen (ipv de lift)
Zijn toch fucking irritant?

• Ja
  • Nee
  • Ik ben die persoon

0 stemmers

Ik was op teamuitje en ik was in gesprek met een collega en wij namen toevallig de lift. Gaat zo’n andere collega ineens roepen: oh er zijn mensen die hiervoor de lift nemen, IK ga met de trap hoor!!! :roll_eyes: Op mijn vorige werk moesten hierover ook altijd opmerkingen over worden gemaakt en begrijp die drang om dit te melden gewoon niet.

3 likes

M’n vriend vindt eten heel belangrijk haha (liefst vegan voor mij, maar vega mag ook), ikzelf wil graag de natuur in overdag maar niet in een tent slapen. Vind het ook leuk om naar musea te gaan of een dagje naar een stad te gaan.

1 like

Haha ja zo eens. Good for you maar val mij er niet mee lastig.

Beetje in hetzelfde kader had ik een collega die echt steeds maar weer moest benoemen dat ik de bus naar werk nam en zij wel met de fiets ging terwijl ik maar 5 minuten verder dan haar van werk af woonde. Echt who cares

5 likes

Ik vind zelf Sicilië in september echt superleuk en een fijn klimaat. Topdrukte is ook al weg, Italianen zijn weer aan het werk. Je kan er ook zo mooi wandelen en in september nog heel goed zwemmen! Het eten is ook heel lekker en anders dan je van Italië gewend bent. Ook makkelijker vegan, want er wordt minder met kaas gewerkt (bv pasta met pistache en veel met aubergine).

Om m’n verhaal te illustreren

Deze berg kan je in een paar uur beklimmen

31 likes

Serieus? Ben ik zo wereldvreemd en naïef dan hahaha

Maar hoe moet ik dit voor me zien. Een lamp bij de kwantum afdingen? Gordijnen bij de karwei, De wasmachine bij de mediamarkt, en de tafel bij wijze van bij de Ikea? Die hebben toch allemaal vaste prijzen of heb je het dan over afdingen bij speciaalzaken

5 likes

Ja ik vond het in september ook top! En heerlijk weer maar niet té heet om iets te gaan doen.

2 likes

Bij de mediamarkt kan je vaak wel wat fixen. Als je geen korting krijgt dan kunnen ze vaak wel iets gratis erbij geven of iets anders voor je doen.

Mediamarkt kan je zeker afdingen, en iig aan laagste prijsgarantie. Heb ik ook gedaan bij mijn ereaderhoesje en de noodradio van m’n vader haha.

Haha ik snap de verwarring, Mediamarkt kan sowieso. Onze lampen en gordijnen komen bijv van speciale lampenzaken & gordijnenzaken. Wanneer ik bijna 3000 euro voor iets betaal lukt het sowieso wel.

Ik zoek uit wat ik mooi vind en als we dan aan de praat raken vraag ik wat er aan de prijs kan worden gedaan. Gewoonlijk gaat er tussen de 10 en 18 procent af.

Ik heb bijv mijn eettafel en salontafel goed kunnen afdingen & nog eens 4 van de 6 stoelen gratis gekregen.

3 likes

Je kunt bijna echt in elke winkel afdingen als je dat wilt. Ikea en andere ketens van die grootte twijfel ik aan, maar zo goed als overal kan er als je grote aankopen doet wel iets van de prijs af.

1 like

Ik heb dit vorige week gezegd tegen mensen die vastzaten in de lift. Daarna wel meegeholpen met de brandweer om ze eruit te krijgen. Wie neemt nou de lift voor 1 verdieping

9 likes