Stel je persoonlijke vraag #58

Wij doen m altijd veel later, accountant doet m altijd voor ons ivm bedrijf van mijn vriend. Hij moet die van vorig jaar ook nog doen :sweat_smile:

4 likes

Wietgeur:

• Is echt heel erg overheersend en veroorzaakt zeker overlast als buren dit elke dag roken
  • Is niet echt lekker maar ik kan het handelen als buren dit elke dag roken
  • Is neutraal en ik heb er geen last van als buren dit elke dag roken
  • Is een lekkere geur en ik heb er geen last van als buren dit elke dag roken

0 stemmers

1 like

En hoeveel krijg je terug van je belastingaangifte of denk je ongeveer terug te krijgen?

• Ik moet bijbetalen
  • 0-100 euro
  • 100-500 euro
  • 500-1000 euro
  • 1000-2000 euro
  • 2000-5000 euro
  • Meer dan 5000 euro
  • Weet ik niet

0 stemmers

Ik vind het irritant, maar ik heb astma dus ik vind alle rook kut, zeker nu in het hooikoortsseizoen. Daarom heb ik 1000% liever een dagelijks wietrokende buurman dan een sigarettenrokende buurman, dan hoef ik niet zo vaak mijn raam dicht te doen :crazy_face:

2 likes

Sinds we hypotheekrente terugkrijgen is aangifte doen echt een feestje in plaats van een straf :joy:

3 likes

Ik ben alweer ergens op vastgelopen :joy:

3 likes

Ik zat ook af en toe moeilijk ernaar te kijken. Ik had het idee dat ze dit keer meer ambtelijk taal hebben gebruikt in de belastingaangifte dan vorig jaar.

3 likes

Dit en :money_mouth_face:combinatiekorting :money_mouth_face:

4 likes

Hypotheekrenteaftrek

• Miljonairssubsidie
  • Terechte belastinguitgave

0 stemmers

Niet persoonlijk naar de mensen hierboven, moest aan een reel denken waarin iemand het miljonairssubsidie noemt

2 likes

Moet je buurman wel pure wiet roken anders heb je alsnog the worst of both worlds

2 likes

En de meeste mensen die ik wiet zie roken roken daarnaast ook nog gewone sigaretten

1 like

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb een bedrijf in afdingen voor anderen. Heeeel veel Nederlanders vinden dit moeilijk.

24 likes

Zou eigenlijk wel een soort van leeftijdsgrens of hypotheekbedrag grens voor moeten zijn. Voor starters is het zonder denk helemaal onmogelijk. Maargoed ik snap bijv ook niet dat kinderbijslag niet inkomensafhankelijk is en zo snap ik wel meer geldstroom dingen in de politiek niet helemaal

5 likes

Ben jij opgegroeid in een stedelijke omgeving en moest je dan met school het landelijk leven leren kennen op kampen of speciale tripjes?

• Kom niet uit een stad
  • Nee nooit gedaan
  • Ja stonden we weer kaas te maken of kaarsen te dippen of groenten met stenen te snijden

0 stemmers

2 likes

Als jij dit op het bord ziet staan over die shaker fries en navraagd of dit echt €0,50 kost en er wordt gezegd dat dit echt deze prijs is. Verwacht je dan dat je de friet inclusief kruiden krijgt of alleen de kruiden?

• friet met kruiden
  • Alleen kruiden

0 stemmers

Samenvatting

Ik zit er dus nu zo bij. :joy: zonder friet. Met honger.

7 likes

Hoe werkt dit? Krijg je dan een bepaald deel van het bedrag dat je hebt afgedongen?

3 likes

Mijn gepensioneerde buren hebben een paar planten in de tuin :person_shrugging:

2 likes

Nou maar die medewerkers zouden op z’n minst toch ff moeten vragen of je er dan ook friet bij wil??? Net als dat ze standaard vragen of je frietsaus wil wanneer je nog maar half hebt gezegd “medium fri…” dan is het meteen “MET FRIETSAUS???”

7 likes

Nooit geweten dat dit bestaat! Dus stel ik wil bepaalde gordijnen van de Kwantum, dan kan ik mijn bestelling doorgeven en dan ga jij het bestellen en probeer je iets van de prijs af te krijgen?

Ik zie nu al een week denk ik? elke keer als ik rondje door de wijk loop ‘s avonds een hoop kleren en dekens tegen iets aanliggen, althans dat dacht ik. Op één avond zag ik er een theelichtje instaan en het bewoog; het was een mens maar ik kon verder niks zien zonder er heel dicht bij te gaan staan en dat wilde ik niet.

Nou is het gelukkig niet zo koud maar het lijkt me niet heel gezond en veilig voor die persoon, en
er gaan wel vaker mensen zonder huis dood in mijn wijk dus ergens denk ik van moet ik iets doen voor er een lijk ligt?

Maar dan denk ik weer het is op een heel drukke locatie dus andere mensen zien dit ook en ik ben er telkens alleen ‘‘s avonds vrij laat als vrouw alleen, dan is het meestal ook heel rustig daar dus dan voelt het ook niet per se als het moment om in een kluwen lappen en kleding te gaan woelen opzoek naar de persoon. Er wonen ook wel mensen in die straat natuurlijk, maar misschien hebben we allemaal het bystander effect en doet niemand iets? Of misschien is er niks aan de hand en is die persoon content in zijn/haar kledinghol. Het verbaast me ook dat het er al ruim een week ligt, normaal worden makeshift tenten etc wel afgebroken.

Wat zouden jullie doen?

• Toch even kijken of het goed gaat
  • Thoughts and prayers, ik doe niks
  • Iets anders

0 stemmers

2 likes