Stel je persoonlijke vraag #58

Ik heb 5 jaar in een toeristisch dorp in Drenthe gewoond en in de zomer waren er gewoon drie keer zoveel mensen en echt de gemiddelde toerist doet maar wat, vooral in het verkeer erg onveilig en irritant

1 like

Woon ik nu ook en vind het wel leuk, weet gewoon dat je tijdens schoolvakanties het dorp grotendeels moet mijden en een paar punten in het dorp die zeg maar dé trekpleister zijn moet je gewoon echt niet willen komen. Vind het verder wel leuk.

Voordeel is wel dat wij er redelijk buiten wonen dus geen gezeik hebben met parkeren enzo, daar zou ik wel echt chagrijnig van worden.

5 likes

Super geprivilegieerde poll sorry

Heeft de onrust in de wereld invloed op jouw vakantiebestemming dit jaar?

• Nee ik blijf in Europa en dat was sowieso al het plan
  • Nee heeft geen invloed en ik ga wel verder weg
  • Ja ik blijf in Europa maar was liever ergens anders heen gegaan
  • Nog niet over nagedacht maar dit gaat waarschijnlijk geen invloed hebben
  • Nog niet over nagedacht maar dit gaat waarschijnlijk wel invloed hebben
  • Ik ga niet op vakantie

0 stemmers

3 likes

Ja ik zou het ook niet kunnen. Mn oom en tante zijn na hun pensioen van haarlem naar giethoorn verhuisd. Ook zo zo mega druk in de zomer. En eigenlijk wel het hele jaar door zegt mn tante. Ze wonen wel echt prachtig dus ja. Dan is het het toch wel weer waard.

1 like

Heeft wel invloed (zou anders het liefst naar de VS gaan maar sinds het oprukkende fascisme daar niet meer), maar weet nog niet of ik per sé in Europa blijf, er zijn ook andere veilige bestemmingen.

2 likes

Super saaie poll, sorry. Heb jij je belastingaangifte al gedaan?:

• Ja, maar niet gelijk op de eerste dag
  • Ja, ik heb het op de eerste dag dat het kon gedaan
  • Nee, maar ik ga het binnenkort doen
  • Rot een eind op. Je hoeft het pas eind april in te leveren
  • Ik ben een Belg en ik voel mij buitengesloten

0 stemmers

Wij doen m altijd veel later, accountant doet m altijd voor ons ivm bedrijf van mijn vriend. Hij moet die van vorig jaar ook nog doen :sweat_smile:

4 likes

Wietgeur:

• Is echt heel erg overheersend en veroorzaakt zeker overlast als buren dit elke dag roken
  • Is niet echt lekker maar ik kan het handelen als buren dit elke dag roken
  • Is neutraal en ik heb er geen last van als buren dit elke dag roken
  • Is een lekkere geur en ik heb er geen last van als buren dit elke dag roken

0 stemmers

1 like

En hoeveel krijg je terug van je belastingaangifte of denk je ongeveer terug te krijgen?

• Ik moet bijbetalen
  • 0-100 euro
  • 100-500 euro
  • 500-1000 euro
  • 1000-2000 euro
  • 2000-5000 euro
  • Meer dan 5000 euro
  • Weet ik niet

0 stemmers

Ik vind het irritant, maar ik heb astma dus ik vind alle rook kut, zeker nu in het hooikoortsseizoen. Daarom heb ik 1000% liever een dagelijks wietrokende buurman dan een sigarettenrokende buurman, dan hoef ik niet zo vaak mijn raam dicht te doen :crazy_face:

2 likes

Sinds we hypotheekrente terugkrijgen is aangifte doen echt een feestje in plaats van een straf :joy:

3 likes

Ik ben alweer ergens op vastgelopen :joy:

3 likes

Ik zat ook af en toe moeilijk ernaar te kijken. Ik had het idee dat ze dit keer meer ambtelijk taal hebben gebruikt in de belastingaangifte dan vorig jaar.

3 likes

Dit en :money_mouth_face:combinatiekorting :money_mouth_face:

4 likes

Hypotheekrenteaftrek

• Miljonairssubsidie
  • Terechte belastinguitgave

0 stemmers

Niet persoonlijk naar de mensen hierboven, moest aan een reel denken waarin iemand het miljonairssubsidie noemt

2 likes

Moet je buurman wel pure wiet roken anders heb je alsnog the worst of both worlds

2 likes

En de meeste mensen die ik wiet zie roken roken daarnaast ook nog gewone sigaretten

1 like

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb een bedrijf in afdingen voor anderen. Heeeel veel Nederlanders vinden dit moeilijk.

23 likes

Zou eigenlijk wel een soort van leeftijdsgrens of hypotheekbedrag grens voor moeten zijn. Voor starters is het zonder denk helemaal onmogelijk. Maargoed ik snap bijv ook niet dat kinderbijslag niet inkomensafhankelijk is en zo snap ik wel meer geldstroom dingen in de politiek niet helemaal

5 likes

Ben jij opgegroeid in een stedelijke omgeving en moest je dan met school het landelijk leven leren kennen op kampen of speciale tripjes?

• Kom niet uit een stad
  • Nee nooit gedaan
  • Ja stonden we weer kaas te maken of kaarsen te dippen of groenten met stenen te snijden

0 stemmers

2 likes