Stel je persoonlijke vraag #58

Als jij dit op het bord ziet staan over die shaker fries en navraagd of dit echt €0,50 kost en er wordt gezegd dat dit echt deze prijs is. Verwacht je dan dat je de friet inclusief kruiden krijgt of alleen de kruiden?

• friet met kruiden
  • Alleen kruiden

0 stemmers

Samenvatting

Ik zit er dus nu zo bij. :joy: zonder friet. Met honger.

5 likes

Hoe werkt dit? Krijg je dan een bepaald deel van het bedrag dat je hebt afgedongen?

3 likes

Mijn gepensioneerde buren hebben een paar planten in de tuin :person_shrugging:

2 likes

Nou maar die medewerkers zouden op z’n minst toch ff moeten vragen of je er dan ook friet bij wil??? Net als dat ze standaard vragen of je frietsaus wil wanneer je nog maar half hebt gezegd “medium fri…” dan is het meteen “MET FRIETSAUS???”

7 likes

Nooit geweten dat dit bestaat! Dus stel ik wil bepaalde gordijnen van de Kwantum, dan kan ik mijn bestelling doorgeven en dan ga jij het bestellen en probeer je iets van de prijs af te krijgen?

Ik zie nu al een week denk ik? elke keer als ik rondje door de wijk loop ‘s avonds een hoop kleren en dekens tegen iets aanliggen, althans dat dacht ik. Op één avond zag ik er een theelichtje instaan en het bewoog; het was een mens maar ik kon verder niks zien zonder er heel dicht bij te gaan staan en dat wilde ik niet.

Nou is het gelukkig niet zo koud maar het lijkt me niet heel gezond en veilig voor die persoon, en
er gaan wel vaker mensen zonder huis dood in mijn wijk dus ergens denk ik van moet ik iets doen voor er een lijk ligt?

Maar dan denk ik weer het is op een heel drukke locatie dus andere mensen zien dit ook en ik ben er telkens alleen ‘‘s avonds vrij laat als vrouw alleen, dan is het meestal ook heel rustig daar dus dan voelt het ook niet per se als het moment om in een kluwen lappen en kleding te gaan woelen opzoek naar de persoon. Er wonen ook wel mensen in die straat natuurlijk, maar misschien hebben we allemaal het bystander effect en doet niemand iets? Of misschien is er niks aan de hand en is die persoon content in zijn/haar kledinghol. Het verbaast me ook dat het er al ruim een week ligt, normaal worden makeshift tenten etc wel afgebroken.

Wat zouden jullie doen?

• Toch even kijken of het goed gaat
  • Thoughts and prayers, ik doe niks
  • Iets anders

0 stemmers

2 likes

misschien een vriend of vriendin bellen om mee te gaan, voor je eigen veiligheid? en wat geld bij je hebben mocht de persoon naar de daklozenopvang willen of wat waxinelichtjes

3 likes

Nou dit inderdaad. Je snapt toch wel dat iemand niet alleen een stuk papier en kruiden wil hebben? :sweat_smile:

1 like

Vgm kan je dit soort situaties melden bij de gemeente of ggd, neem aan dat ze iets van een check zouden doen.

18 likes

Maar het staat er wel echt achterlijk door op dat plaatje wel een doos frietjes af te beelden

8 likes

Ik vind het vooral heel bijzonder als je in 2026 denkt een frietje voor 50 cent te kunnen kopen?? Huh? In de supermarkt kun je al bijna niks meer voor 50 cent vinden en euroknallers zijn al jaren geen euro meer dus al helemaal niet de helft.
En er staat toch gewoon kruiden bij? Plus: als het friet is staat er medium of small ofzo bij.

49 likes

Hahaha ja, ik ben grotendeels in een stedelijke omgeving opgegroeid. We moesten naar terschelling, wadlopen. Ik zat compleet vast met veel te grote laarzen aan in die modder. Kan me nog wel herinneren dat we heel veel gelachen hebben. En we moesten ook naar een boerderij om daar koeien te melken maar dan zoals ze dat vroegen deden? Dus op een krukje aan die uiers trekken etc.

Heb jij wel eens wad gelopen?

• Ja superleuk
  • Ja was geen zak aan
  • Ja het was oke
  • Nee

0 stemmers

Ik wil altijd wel graag een natuurmens zijn maar hmm ik ben het gewoon niet vrees ik.

3 likes

Ja ik zou het ook ergens melden, misschien contact opnemen met de wijkagent ofzo?
Triest dat er zoveel mensen niks doen

3 likes

Ik vind het wad wel heel mooi en bijzonder en vond de verhalen over de natuur wel heel leuk, maar het wadlopen zelf niet speciaal.

2 likes

Je zou eventueel het niet noodnummer van de politie kunnen bellen. Dat het zo koud en aan het sneeuwen was lag er bij mij in de straat een dakloze meneer in een portiek. Ik liep net langs dat een vrouw hem probeerde aan te spreken, daar kwam alleen wat klanken op terug. Ze heeft toen het niet noodnummer gebeld. Uiteindelijk zag ik later dat ik weer terug naar huis liep dat de politie een ambulance hadden gebeld om hem op te komen halen.

Ik zou niet zomaar zelf in de hoop kleding gaan lopen prikken op zoek naar een mens :sweat_smile:

7 likes

Maar beter niets doen dan de wijkagent bellen zou ik zeggen? Ik ken best veel daklozen die omkomen in de boetes voor buitenslapen etc. Nog nooit van één van hen gehoord dat de politie iets positiefs voor hen heeft gedaan.

In mijn stad zijn er wel nummers van maatschappelijke opvanglocaties en dergelijke die je kan bellen, die ook actief mensen benaderen om hulp aan te bieden. Ik weet niet of dat er in alle steden is, maar misschien is zoiets ook nog wel het uitzoeken waard als je er liever niet zelf op afstapt (wat ik snap) @Zemraluani

11 likes

Heb je in Utrecht geen straatartsenteam? Je kunt altijd even bellen voor overleg denk ik met het team van iets als leger des heils. Zou ik eerder doen dan de politie bellen.

4 likes

Pfff wat erg zeg dat ze boetes uitschrijven. In mijn wijk zit de wijkagent in het sociaal wijkteam en is een belangrijke schakel tussen deze mensen en de hulpinstanties. Jammer dat dit dus niet gebruikelijk is en je gestraft wordt als je geen kant op kunt

4 likes

Ik kwam dit laatst tegen en volgens mij doen ze dit in meerdere steden niet meer!

10 likes

Babynamen in het babynamentopic:

• Meestal mooi
  • Meestal lelijk

0 stemmers

3 likes