Ik zie nu al een week denk ik? elke keer als ik rondje door de wijk loop ‘s avonds een hoop kleren en dekens tegen iets aanliggen, althans dat dacht ik. Op één avond zag ik er een theelichtje instaan en het bewoog; het was een mens maar ik kon verder niks zien zonder er heel dicht bij te gaan staan en dat wilde ik niet.
Nou is het gelukkig niet zo koud maar het lijkt me niet heel gezond en veilig voor die persoon, en
er gaan wel vaker mensen zonder huis dood in mijn wijk dus ergens denk ik van moet ik iets doen voor er een lijk ligt?
Maar dan denk ik weer het is op een heel drukke locatie dus andere mensen zien dit ook en ik ben er telkens alleen ‘‘s avonds vrij laat als vrouw alleen, dan is het meestal ook heel rustig daar dus dan voelt het ook niet per se als het moment om in een kluwen lappen en kleding te gaan woelen opzoek naar de persoon. Er wonen ook wel mensen in die straat natuurlijk, maar misschien hebben we allemaal het bystander effect en doet niemand iets? Of misschien is er niks aan de hand en is die persoon content in zijn/haar kledinghol. Het verbaast me ook dat het er al ruim een week ligt, normaal worden makeshift tenten etc wel afgebroken.
Wat zouden jullie doen?
- Toch even kijken of het goed gaat
- Thoughts and prayers, ik doe niks
- Iets anders