Stel je persoonlijke vraag #58

Ja het zou toch zomaar kunnen dat het niet Kim maar Kym of Ky-im is :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Ik had eerst een andere favoriete naam voor mijn dochter. Maar 1 van de redenen om toch niet voor deze naam te kiezen is dat er minimaal drue verschillende schrijfwijzes zijn. En ik wilde niet dat mijn kind haar hele leven moet uitleggen dat je het toch anders hoort te schrijven.

(Het is nu haar tweede naam en ik heb dus ook wel eens een keer een paar tellen moeten nadenken welke schrijfwijze we gekozen hadden :sweat_smile:)

1 like

Op de opvang van mn kind zit een jongetje dat heet Sem (of dat dacht ik want zo spreek je het uit, prima normale naam). Blijk je het te schrijven als Xemm? Dan moet je dus de rest van je leven je naam spellen want niemand gaat dat toch in 1x goed doen😭

12 likes

Vocal fry

• Klinkt cool, edgy and unbothered
  • Hoor ik niet / stoor ik me niet aan
  • Liever niet maar ik zou er een video/podcast niet om uit zetten
  • ARRHHHGGGHHHH@#$##$%^$##

0 stemmers

• Geen idee wat dit is

0 stemmers

Het ligt heel erg aan de persoon. Bijvoorbeeld Matt Bernstein (mattxiv op insta/A Bit Fruity podcast) heeft dat vrij intens, en heeft ook nog vaak een gast in zijn podcast die het echt extreem heeft, en ze hebben ook al meerdere keren vermeld aan het begin van een podcast dat mensen erover klagen. Maar zo praten ze nou eenmaal. Ik vind het soms wel irritant, maar meestal vind ik de onderwerpen interessant genoeg om er doorheen te luisteren.

Bij de Kardjenners daarentegen kan ik er überhaupt niet tegen, maar ja, die vind ik sowieso vrij kut, is alleen maar een extra punt om me aan te ergeren tijdens het hatewatchen :smile:

4 likes

Volgens mij hoor je het alleen bij Amerikanen. Ik heb het gevoel dat ze te lui zijn om hun stembanden te gebruiken.

2 likes

Klopt!

1 like

Niet helemaal. We dingen alleen af op aankopen vanaf een bepaald (groot) bedrag, denk aan een keuken of badkamer. En er gaat iemand mee. Ikzelf niet meer overigens, heb daar mensen in getraind (en kreeg een te bekend gezicht :woozy_face: - veel mensen denken dat ik dealtjes heb gesloten met allerlei ketens maar het tegendeel is waar). Het is o.b.v. no cure no no pay maar de succes rate is al jaren rond de 90%.

19 likes

Ohhh California accent. Het is juist best zwaar voor je stembanden toch :sweat_smile:

@Hans_Kazan vet leuke en specifieke business! heb je wat algemene tips? :relieved:

3 likes

Hangt enorm af van de persoon inderdaad! Sam Altman (van OpenAI) heeft de allerergste vocal fry die ik ooit heb gehoord bij een man en ik kan echt geen twee seconden naar hem luisteren, vind het zoooo kut.

Matt Bernstein kijk ik alleen de video’s van omdat zijn stemgeluid me te heftig is voor een podcast, maar op video heb ik er geen last van vreemd genoeg.

2 likes

Wat cool!!

2 likes

Dank je! Was echt een gat in de markt 10 jaar geleden en er is nog steeds niet veel concurrentie. Wat tips betreft: je kunt ons inhuren :nerd_face:

10 likes

Nee, maar we hadden wel schooltuinen! Hadden jullie dat in U ook?

3 likes

5 likes

Woowwww haar volgende ik echt 20 jaar geleden op YouTube. Zij had echt de leukste opa ter wereld.

Bij Xemm zou ik iig nog kunnen gokken dat je dat als Sem uitspreekt. Hier krijg ik echt een error, is het een tragedeigh-manier van Ria schrijven, of is het Rij-ja met een lange ij, en spreek je die h nog ergens uit?

1 like

Ja geen idee. Ze is een keer te gast geweest in een MAX-uitzending zie ik maar heb geen kracht om het terug te kijken.

Oh ken ik haar van YouTube? Ze kwam weer op m’n radar omdat ze Roxeanne Hazes bekritiseerde die in een podcast deelde dat ze Burger King met haar gezin eet in het vliegtuig, en dat haar kind daarvan moet ruften.

1 like

Burger King of McDonalds halen op het vliegveld en opeten in het vliegtuig (het is dus toegestaan)

• Ja lekker! Wel eens gedaan
  • Nee, teringaso

0 stemmers

1 like

Nooit gedaan, maar zal me echt mijn reet roesten eigenlijk. Net als friet in de trein, echt be my guest.

35 likes