Stel je persoonlijke vraag #58

Dat topic is het bewijs dat de hoogopgeleide ouder in crisis is. Willen hun kids per se een bijzondere naam meegeven, maar ook dat het wit en rijk genoeg klinkt en dus kort en duidelijk is. Waardoor je steeds eigenaardigere naamvoorstellen en spellingen krijgt.

31 likes

Ik zal nooit begrijpen waarom je je kind per se een bijzondere/niet veel voorkomende naam wil geven. Ja natuurlijk is Noi (is vast een naam) het bijzonderste kind op aarde, maar dat is ze ook zonder die naam. Je geeft haar wel voor de rest van haar leven een naam mee die niemand kan spellen of goed kan uitspreken (want je spreekt het uit als NoƩ). En als het een naam uit een bepaalde cultuur is snap ik het wel, maar dat is in dat topic bijna nooit zo.

12 likes

Voor vegetariers, eet je kaas met stremsel?

• Ja
  • Soms, liever echt vega
  • Nee
  • Wat
  • Ik ben niet vega wil toch stemmen

0 stemmers

Andersom wordt er blijkbaar ook verwacht tegenwoordig dat de naam bijzonder is, mijn kind heeft een 1 lettergreep naam zoals Pim of Roos en nog wordt er gevraagd hoe je dat schrijft ā€˜want je weet het niet’

1 like

Ik let daar niet op, dus ongetwijfeld :frowning:

Ik lees vaak dat mensen spraakberichten niet afluisteren, nou heb ik een vriendin die heel veel filmpjes maakt en stuurt en ik moet zeggen die kijk ik dus ook niet allemaal

Kijk jij filmpjes die je krijgt op whatsapp?

• Ja allemaal
  • Alleen de zelfgemaakte (dus geen doorstuurmeuk)
  • Alleen korter dan een bepaalde tijd
  • Nee

0 stemmers

Meestal wel maar soms een filmpje van een baby of kind niet (als ik even geen tijd heb en ik heb al 20 filmpjes van dat kind gezien de afgelopen week). Vind het wel leuk om te krijgen en meestal ook leuk om te kijken maar als ik er ff geen zin of tijd voor heb vind ik dat ook prima. En lange filmpjes skip ik meestal door.

Ik stuur zelf soms ook 5 filmpjes van m’n hond :laughing: snap ook dat niet iedereen dat daadwerkelijk kijkt.

ā€œGrappigeā€ filmpjes ofzo krijg ik nooit

3 likes

Ja het zou toch zomaar kunnen dat het niet Kim maar Kym of Ky-im is :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Ik had eerst een andere favoriete naam voor mijn dochter. Maar 1 van de redenen om toch niet voor deze naam te kiezen is dat er minimaal drue verschillende schrijfwijzes zijn. En ik wilde niet dat mijn kind haar hele leven moet uitleggen dat je het toch anders hoort te schrijven.

(Het is nu haar tweede naam en ik heb dus ook wel eens een keer een paar tellen moeten nadenken welke schrijfwijze we gekozen hadden :sweat_smile:)

1 like

Op de opvang van mn kind zit een jongetje dat heet Sem (of dat dacht ik want zo spreek je het uit, prima normale naam). Blijk je het te schrijven als Xemm? Dan moet je dus de rest van je leven je naam spellen want niemand gaat dat toch in 1x goed doen😭

12 likes

Vocal fry

• Klinkt cool, edgy and unbothered
  • Hoor ik niet / stoor ik me niet aan
  • Liever niet maar ik zou er een video/podcast niet om uit zetten
  • ARRHHHGGGHHHH@#$##$%^$##

0 stemmers

• Geen idee wat dit is

0 stemmers

Het ligt heel erg aan de persoon. Bijvoorbeeld Matt Bernstein (mattxiv op insta/A Bit Fruity podcast) heeft dat vrij intens, en heeft ook nog vaak een gast in zijn podcast die het echt extreem heeft, en ze hebben ook al meerdere keren vermeld aan het begin van een podcast dat mensen erover klagen. Maar zo praten ze nou eenmaal. Ik vind het soms wel irritant, maar meestal vind ik de onderwerpen interessant genoeg om er doorheen te luisteren.

Bij de Kardjenners daarentegen kan ik er überhaupt niet tegen, maar ja, die vind ik sowieso vrij kut, is alleen maar een extra punt om me aan te ergeren tijdens het hatewatchen :smile:

4 likes

Volgens mij hoor je het alleen bij Amerikanen. Ik heb het gevoel dat ze te lui zijn om hun stembanden te gebruiken.

2 likes

Klopt!

1 like

Niet helemaal. We dingen alleen af op aankopen vanaf een bepaald (groot) bedrag, denk aan een keuken of badkamer. En er gaat iemand mee. Ikzelf niet meer overigens, heb daar mensen in getraind (en kreeg een te bekend gezicht :woozy_face: - veel mensen denken dat ik dealtjes heb gesloten met allerlei ketens maar het tegendeel is waar). Het is o.b.v. no cure no no pay maar de succes rate is al jaren rond de 90%.

18 likes

Ohhh California accent. Het is juist best zwaar voor je stembanden toch :sweat_smile:

@Hans_Kazan vet leuke en specifieke business! heb je wat algemene tips? :relieved:

3 likes

Hangt enorm af van de persoon inderdaad! Sam Altman (van OpenAI) heeft de allerergste vocal fry die ik ooit heb gehoord bij een man en ik kan echt geen twee seconden naar hem luisteren, vind het zoooo kut.

Matt Bernstein kijk ik alleen de video’s van omdat zijn stemgeluid me te heftig is voor een podcast, maar op video heb ik er geen last van vreemd genoeg.

1 like

Wat cool!!

2 likes

Dank je! Was echt een gat in de markt 10 jaar geleden en er is nog steeds niet veel concurrentie. Wat tips betreft: je kunt ons inhuren :nerd_face:

10 likes

Nee, maar we hadden wel schooltuinen! Hadden jullie dat in U ook?

3 likes