Stel je persoonlijke vraag #58

God ja je haalt een herinnering naar boven joh. Heb als student maanden met angst ergens gewoond, op sommige momenten moesten de meiden die op m’n verdieping woonden beneden opgehaald worden door andere mannelijke buren omdat niemand meer alleen langs zijn huis durfde te lopen :star_struck:

Juist wel, ik zou het doodeng vinden als iemand die ik niet ken mij steeds opzoekt en dingen over mezelf wil weten, heel onprettig. Vind mezelf wel leuk, maar hoef absoluut niet dat iemand zich zo met me bezighoud.

3 likes

Ben je zelf creepy geweest naar buren?

• Nee
  • Ja bewust
  • Ja onbewust

0 stemmers

1 like

Sowieso aaaltijd ‘wel lachen hè’ maar ook wel eens ‘lekker kort rokje!’ of ‘mooie benen’ of ‘ziet er goed uit’. Echt in die trant. Heb heel lang in zijn omgeving gewoond en hij woonde dus aan zo’n hoofdweg dat ik daar dagelijks meerdere keren langs fietste of liep. Soms heb je daar geen zin in en dan ga je dus omfietsen om zo’n goorlap te vermijden.

Toen ik tegenover hem woonde viel het inderdaad nog mee @Zemraluani want ik kwam niet vaak aan zijn kant. Maar de overige acht jaar wel.

2 likes

Ik vind mijzelf best creepy eigenlijk als ik door mijn kijkgat kijk als er kabaal is op de gang/trappenhuis. Heb een “wild” buurmeisje waar ontzettend veel bijzondere types over de vloer komen. Weet ook niet goed waarom ik het doe soms

Heb ook altijd het gevoel dat ik bekeken word door mijn buren als ik over de traploop.

4 likes

Ja inderdaad. Vandaag wist een collega van een andere afdeling precies hoe oud ik was, terwijl niemand ooit de goede leeftijd gokt bij mij. Vroeg me ook echt even af of hij dat intern had opgezocht.
En dat is dan maar 1 ding, als iemand probeert alles over mij op te zoeken lijkt het me echt creepy ja.

3 likes

Als kind stond ik bij mensen door het raam naar hun huisdieren te gluren, dat kon niet iedereen waarderen

12 likes

Ik weet zeker dat ik door m’n werk vrij vaak gegoogled wordt en op LinkedIn opgezocht en als ik daar over nadenk word ik soms al een beetje naar, en dan is daar maar 1% van waarschijnlijk creepy bedoelt en de rest is “gewone” interesse cq verveling waarschijnlijk.

3 likes

ew. ik vind het stom van het artikel dat ze het zo vaag houden en vooral benadrukken dat de man zegt goede bedoelingen te hebben, alsof het een kwestie van gevoeligheid of interpretatie is dat vrouwen zich door zijn opmerkingen ongemakkelijk voelen en zijn kant van de straat vermijden

8 likes

Ik voel me echt een VVD’er als ik dit zeg (dus please enlighten me) maar sinds dit in mijn stad is veranderd is er zóveel overlast van dak- en thuislozen. Echt overlast (en word vaak uitgescholden als ik geen geld geef, etc.) maar mensen lijken zich ook allemaal bij het station e.d. te verzamelen. Overweeg ook echt m’n stem mede hierdoor te laten bepalen bij de gemeenteraadsverkiezingen want blijkbaar zijn er niet voldoende alternatieven om mensen te helpen en de problemen dus aan te kunnen pakken?

2 likes

Ik had een huisgenoot van 40+ die dusdanig heftig verslaafd was dat die regelmatig onder de blauwe plekken terugkwam omdat hij weer een schuld had bij een of andere dealer. Uiteindelijk vertrokken omdat ze het campuscontract ook konden gaan handhaven bij mensen die nooit een campuscontract hadden gehad. De verhuurder heeft een speciaal schoonmaakteam moeten inhuren omdat die kamer zo ranzig was.

2 likes

Guilty ik doe dit altijd als ik een nieuwe arts spreek :sob:
Kijk wel eerst altijd braaf op de site van ziekenhuis of whatever zelf maar die zijn vaak helemaal niet up to date en heb blijkbaar toch de behoefte om vast even te zien wie ik voor me ga hebben

10 likes

De creepy buurman die ik had woonde in de galerijflat. Daar lagen alle slaapkamers aan de voorzijde en de badkamers daar achter. Ik heb hem er meermaals betrapt dat hij door de gaatjes van het rolluik aan het staren was. Hij was zeker in de 40 en ik net 20.

Krijg jij ook een naar gevoel in je hoofd of buik als je eraan denkt dat we eigenlijk maar op een bol leven die in de ruimte zweeft en dat er nog biljoenen sterrenstelsels zijn en het heelal waarschijnlijk oneindig is?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik moet al bijna kotsen als ik dit typ. Ik was laatst in het Omniversum met mijn kind en het ging over de ruimte en ze gingen ook uitzoomen en dan zag je al die sterrenstelsels en hoe immens groot het is en hoe immens klein we eigenlijk zijn en ik werd er echt naar van.

Tegelijkertijd vind ik het fascinerend maar ik vind het hierdoor ook weer moeilijk om me erin te verdiepen :’)

9 likes

Ik krijg dus echt een zieke error als de vraag in me op komt hoe de wereld is ontstaan. En daardoor kwam die vraag echt dagelijks voorbij, vind dat ook helemaal niet chill om over na te denken.

7 likes

Ja vooral als vrouwen van rond de 50-65 jaar opmerkingen maken over gewicht, diëten etc roept het woede in me op. Kap er gewoon mee, je bent inmiddels toch wel oud genoeg om die shit eens naast je neer te leggen

5 likes

Ik zou het een beetje irritant en vooral zielig vinden, maar ik zit nu heel erg na te denken maar ik ken echt niemand die dat doet?

2 likes

Sommige dingen moet je niet willen snappen denk ik dan graag :grimacing:

7 likes

Woningbouwverenigingen geven vaak echt geen fuck om hun huurders. Op mijn werk speelt nu bijvoorbeeld ook een situatie met een cliënt die al jarenlang overlast ervaart van zijn dealende buren, incl gevaarlijke/dreigende situaties naar hem en zijn minderjarige kind toe, en zelfs met bewijs hiervan haalt die corporatie haar schouders op. Fucking schrijnend.

In mijn studentenhuis woonde het schizofrene neefje van de huisbaas boven mij. Die heeft weleens heel verward in mijn kamer gestaan zonder iets te zeggen. Was ook wat ouder dan de rest en de hele trap naar boven lag vol zooi en vuilnis soms. Ander huisgenootje was ook door hem klemgezet op de gang.

En daarna een soort hele enge incel achtige gast die geen gevoel had voor sociaal gedrag. Eerste dag stelde hij zich voor en kwam gelijk bij me in m’n kamer op de bank zitten, terwijl m’n moeder op bezoek was en wilde zichzelf gelijk uitnodigen voor mee eten. We gingen uit eten die avond, zonder hem ofc, echt wtf.

En hij wilde altijd dingen lenen ook rare dingen zoals sokken en mijn internetkabel (ja ik ben oud) omdat hij te skeer was mee te betalen .

3 likes