Stel je persoonlijke vraag #58

Ik weet zeker dat ik door m’n werk vrij vaak gegoogled wordt en op LinkedIn opgezocht en als ik daar over nadenk word ik soms al een beetje naar, en dan is daar maar 1% van waarschijnlijk creepy bedoelt en de rest is “gewone” interesse cq verveling waarschijnlijk.

3 likes

ew. ik vind het stom van het artikel dat ze het zo vaag houden en vooral benadrukken dat de man zegt goede bedoelingen te hebben, alsof het een kwestie van gevoeligheid of interpretatie is dat vrouwen zich door zijn opmerkingen ongemakkelijk voelen en zijn kant van de straat vermijden

8 likes

Ik voel me echt een VVD’er als ik dit zeg (dus please enlighten me) maar sinds dit in mijn stad is veranderd is er zóveel overlast van dak- en thuislozen. Echt overlast (en word vaak uitgescholden als ik geen geld geef, etc.) maar mensen lijken zich ook allemaal bij het station e.d. te verzamelen. Overweeg ook echt m’n stem mede hierdoor te laten bepalen bij de gemeenteraadsverkiezingen want blijkbaar zijn er niet voldoende alternatieven om mensen te helpen en de problemen dus aan te kunnen pakken?

2 likes

Ik had een huisgenoot van 40+ die dusdanig heftig verslaafd was dat die regelmatig onder de blauwe plekken terugkwam omdat hij weer een schuld had bij een of andere dealer. Uiteindelijk vertrokken omdat ze het campuscontract ook konden gaan handhaven bij mensen die nooit een campuscontract hadden gehad. De verhuurder heeft een speciaal schoonmaakteam moeten inhuren omdat die kamer zo ranzig was.

2 likes

Guilty ik doe dit altijd als ik een nieuwe arts spreek :sob:
Kijk wel eerst altijd braaf op de site van ziekenhuis of whatever zelf maar die zijn vaak helemaal niet up to date en heb blijkbaar toch de behoefte om vast even te zien wie ik voor me ga hebben

11 likes

De creepy buurman die ik had woonde in de galerijflat. Daar lagen alle slaapkamers aan de voorzijde en de badkamers daar achter. Ik heb hem er meermaals betrapt dat hij door de gaatjes van het rolluik aan het staren was. Hij was zeker in de 40 en ik net 20.

Krijg jij ook een naar gevoel in je hoofd of buik als je eraan denkt dat we eigenlijk maar op een bol leven die in de ruimte zweeft en dat er nog biljoenen sterrenstelsels zijn en het heelal waarschijnlijk oneindig is?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik moet al bijna kotsen als ik dit typ. Ik was laatst in het Omniversum met mijn kind en het ging over de ruimte en ze gingen ook uitzoomen en dan zag je al die sterrenstelsels en hoe immens groot het is en hoe immens klein we eigenlijk zijn en ik werd er echt naar van.

Tegelijkertijd vind ik het fascinerend maar ik vind het hierdoor ook weer moeilijk om me erin te verdiepen :’)

9 likes

Ik krijg dus echt een zieke error als de vraag in me op komt hoe de wereld is ontstaan. En daardoor kwam die vraag echt dagelijks voorbij, vind dat ook helemaal niet chill om over na te denken.

7 likes

Ja vooral als vrouwen van rond de 50-65 jaar opmerkingen maken over gewicht, diëten etc roept het woede in me op. Kap er gewoon mee, je bent inmiddels toch wel oud genoeg om die shit eens naast je neer te leggen

6 likes

Ik zou het een beetje irritant en vooral zielig vinden, maar ik zit nu heel erg na te denken maar ik ken echt niemand die dat doet?

2 likes

Sommige dingen moet je niet willen snappen denk ik dan graag :grimacing:

7 likes

Woningbouwverenigingen geven vaak echt geen fuck om hun huurders. Op mijn werk speelt nu bijvoorbeeld ook een situatie met een cliënt die al jarenlang overlast ervaart van zijn dealende buren, incl gevaarlijke/dreigende situaties naar hem en zijn minderjarige kind toe, en zelfs met bewijs hiervan haalt die corporatie haar schouders op. Fucking schrijnend.

In mijn studentenhuis woonde het schizofrene neefje van de huisbaas boven mij. Die heeft weleens heel verward in mijn kamer gestaan zonder iets te zeggen. Was ook wat ouder dan de rest en de hele trap naar boven lag vol zooi en vuilnis soms. Ander huisgenootje was ook door hem klemgezet op de gang.

En daarna een soort hele enge incel achtige gast die geen gevoel had voor sociaal gedrag. Eerste dag stelde hij zich voor en kwam gelijk bij me in m’n kamer op de bank zitten, terwijl m’n moeder op bezoek was en wilde zichzelf gelijk uitnodigen voor mee eten. We gingen uit eten die avond, zonder hem ofc, echt wtf.

En hij wilde altijd dingen lenen ook rare dingen zoals sokken en mijn internetkabel (ja ik ben oud) omdat hij te skeer was mee te betalen .

3 likes

Hebben jullie al een MMA-melding gedaan? Dan kunnen de politie en de gemeente ermee aan de gang. Bij dealen vanuit de woning/aanwezigheid van handelshoeveelheid drugs komt het vaak voor dat de burgemeester de woning sluit. En dan gaat de woningbouw het contract wel ontbinden.
Eigenlijk wachten ze dus heel laf op de gemeente.

6 likes

Naja, creepy.

Heb als student in het centrum van Amsterdam gewoond; boven een restaurant en verder was er maar één andere buurman in het pand met wie ik eigenlijk nauwelijks contact had.

Op zich was die buurman wel altijd vriendelijk als ik hem zag. Hij betaalde alleen zijn huur niet. En toen er verlangd werd dat hij zijn woning moest verlaten, heeft hij een keer de gaskraan opengedraaid en gedreigd om het pand te laten ontploffen. Ik was op dat moment niet thuis, maar kon mijn woning niet in omdat de hele straat was afgezet.

Heb ‘m daarna nog één keer gezien en toen is ie vertrokken.

1 like

Nee ik vind dat juist geruststellend

8 likes

Klopt.

Ik had in mijn studententijd een hele creepy huisgenoot. Hij heeft dingen van me gestolen en op een gegeven moment kon ik geen gewone lepel meer vinden omdat ze allemaal zwartgeblakerd waren aan de onderzijde.

Toen ik naar een ander huis doorverhuisde heb ik de studentenhuisvesting gebeld en gezegd: Je mag daar geen vrouw/meisje plaatsen. En drie keer raden wat ze deden…

2 likes

Ik zag een keer dat er pakketten voor het huis van buren een paar huizen verderop waren gezet, terwijl hun auto er niet stond en ik dus vermoedde dat ze niet thuis waren.
Na een paar uur stond het er nog, dus toen heb ik het bij mij binnen gezet.
Op de doos stond de naam van de buurman, dus die heb ik gegoogeld. Toen kwam ik uit bij één of andere YouTuber, maar ik zag dat hij een buurvrouw die ik wel ken volgt, dus ik dacht dat dat hem dan wel moest zijn. (Ik ben slecht met gezichten en ik had hem niet zo vaak gezien).
Dus ik stuurde een berichtje dat ik die pakketten binnen had gezet bij mij.

Hij was heel blij want hij zat in het buitenland, maar toen hij het kwam halen ging hij me helemaal overvragen hoe ik hem had gevonden en hoe ik wist dat hij die YouTuber was, alsof ik een creepy stalker was. :smiling_face_with_tear:
Ik ken heel die gast niet en het boeit me ook niet.
Dat was wel een beetje ongemakkelijk. :slightly_smiling_face:
(Misschien dacht hij dat ik door zijn youtubenaam zijn echte naam en adres had gevonden maar het was natuurlijk andersom).

3 likes

Geen buurman maar wel een creepy vent op mijn stage. Ik was begin twintig, hij ruim in de dertig en hij werkte daar. Denk dat hij dacht dat ik interesse had want steeds vaker hing hij na werktijd toevallig rond bij het fietsenhok zodat we “gezellig een stukje samen konden fietsen”. Vond ik steeds vervelender maarja, jong en naief.

Uiteindelijk kreeg ik 's nachts via facebook eens hele rare berichtjes, o.a. dat hij wel wist waar ik mee bezig was en hij in mijn straat stond en dat vond ik toen wel echt een tijdje eng. Paar maanden later heeeeele lap tekst met excuses en dat hij het jammer vond dat ik inmiddels een vriend had. Nu, ruim 13 jaar later, krijg ik nog geregeld vriendschapsverzoeken en berichtverzoeken op insta. Laatst stond hij in mijn ‘voorgesteld voor jou’ dus ben ff gaan checken; had hij zijn bio precies hetzelfde als mij :woozy_face: Whyyyyyy

2 likes

“Not all men” :sob:
En toch heeft bijna iedereen een ervaring met een creepy vent in de straat.

34 likes