Hebben jullie al een MMA-melding gedaan? Dan kunnen de politie en de gemeente ermee aan de gang. Bij dealen vanuit de woning/aanwezigheid van handelshoeveelheid drugs komt het vaak voor dat de burgemeester de woning sluit. En dan gaat de woningbouw het contract wel ontbinden.
Eigenlijk wachten ze dus heel laf op de gemeente.
Naja, creepy.
Heb als student in het centrum van Amsterdam gewoond; boven een restaurant en verder was er maar één andere buurman in het pand met wie ik eigenlijk nauwelijks contact had.
Op zich was die buurman wel altijd vriendelijk als ik hem zag. Hij betaalde alleen zijn huur niet. En toen er verlangd werd dat hij zijn woning moest verlaten, heeft hij een keer de gaskraan opengedraaid en gedreigd om het pand te laten ontploffen. Ik was op dat moment niet thuis, maar kon mijn woning niet in omdat de hele straat was afgezet.
Heb ‘m daarna nog één keer gezien en toen is ie vertrokken.
Nee ik vind dat juist geruststellend
Klopt.
Ik had in mijn studententijd een hele creepy huisgenoot. Hij heeft dingen van me gestolen en op een gegeven moment kon ik geen gewone lepel meer vinden omdat ze allemaal zwartgeblakerd waren aan de onderzijde.
Toen ik naar een ander huis doorverhuisde heb ik de studentenhuisvesting gebeld en gezegd: Je mag daar geen vrouw/meisje plaatsen. En drie keer raden wat ze deden…
Ik zag een keer dat er pakketten voor het huis van buren een paar huizen verderop waren gezet, terwijl hun auto er niet stond en ik dus vermoedde dat ze niet thuis waren.
Na een paar uur stond het er nog, dus toen heb ik het bij mij binnen gezet.
Op de doos stond de naam van de buurman, dus die heb ik gegoogeld. Toen kwam ik uit bij één of andere YouTuber, maar ik zag dat hij een buurvrouw die ik wel ken volgt, dus ik dacht dat dat hem dan wel moest zijn. (Ik ben slecht met gezichten en ik had hem niet zo vaak gezien).
Dus ik stuurde een berichtje dat ik die pakketten binnen had gezet bij mij.
Hij was heel blij want hij zat in het buitenland, maar toen hij het kwam halen ging hij me helemaal overvragen hoe ik hem had gevonden en hoe ik wist dat hij die YouTuber was, alsof ik een creepy stalker was. ![]()
Ik ken heel die gast niet en het boeit me ook niet.
Dat was wel een beetje ongemakkelijk. ![]()
(Misschien dacht hij dat ik door zijn youtubenaam zijn echte naam en adres had gevonden maar het was natuurlijk andersom).
Geen buurman maar wel een creepy vent op mijn stage. Ik was begin twintig, hij ruim in de dertig en hij werkte daar. Denk dat hij dacht dat ik interesse had want steeds vaker hing hij na werktijd toevallig rond bij het fietsenhok zodat we “gezellig een stukje samen konden fietsen”. Vond ik steeds vervelender maarja, jong en naief.
Uiteindelijk kreeg ik 's nachts via facebook eens hele rare berichtjes, o.a. dat hij wel wist waar ik mee bezig was en hij in mijn straat stond en dat vond ik toen wel echt een tijdje eng. Paar maanden later heeeeele lap tekst met excuses en dat hij het jammer vond dat ik inmiddels een vriend had. Nu, ruim 13 jaar later, krijg ik nog geregeld vriendschapsverzoeken en berichtverzoeken op insta. Laatst stond hij in mijn ‘voorgesteld voor jou’ dus ben ff gaan checken; had hij zijn bio precies hetzelfde als mij
Whyyyyyy
“Not all men” ![]()
En toch heeft bijna iedereen een ervaring met een creepy vent in de straat.
Ik had laatst nog een 60-jarige vrouw op een cursus die bij het koffieapparaat zei: ‘oohh nou heel slecht van me hoor, maar ik neem lekker een cappuccino
’
toen zat ik echt van are you fucking kidding meee ![]()
Nee ik denk zelfs dat ik een brave buur ben en ook was in het verleden.
Alleen mn buurman wil graag de hele hoge heg veranderen in een schutting
. Die hoge heg zit tussen onze tuinen in aan 1 kant. Ik voel me dus een soort van schuldig dat ik dat niet wil. Ik zorg wel dat iemand elk jaar die heg bijsnoeit dus dat hoeft hij ook niet eens te doen. Naja misschien alleen aan zijn kant.
Liever een:
- Schutting
- Hoge heg
0 stemmers
Hij heeft ook al gezegd dat hij de schutting al heeft. Ik zit bijna eraan te denken dat hij die schutting dan maar voor de heg plaatst aan zijn kant? Ik begrijp zn reden ook niet.
In mijn studentenhuis woonde op de zolderverdieping ook een vent die al best oud was en hij praatte ook niet echt. Hij keek ook altijd heel creepy als we elkaar tegenkwamen in de gang, en hij heeft een keer een nacht lang voor mijn deur gestaan en erop gebonkt. Toen was ik echt bang en ben toen gelijk een ander huis gaan zoeken.
Ik moet nu eraan denken dat de buurvrouw en mijn moeder beiden hebben gejankt omdat mijn ouders een grote boom uit hun voortuin wilde halen. De buurvrouw wilde dat niet, maarja het is niet haar voortuin, en die boom was ziek oid. Ik vond het echt zo grappig omg. En ik was ook deels in shock dat ze daar beiden zo emotioneel om werden. Zo ken ik ze ook niet. De boom is wel weg lol.
Denk jij dat je ooit huilende ruzie kan krijgen met je buren?
- Nee joh heb wel wat beters te doen
- Ja want veel zit me dwars
0 stemmers
Ik ben in therapie geweest om zelf te dealen met hoe ik omga met die flapdrol want hij verandert niet dus ja ik heb wel staan janken tijdens aanspreekmoment zoveel
Ik heb ook in een freaky studentenhuis gewoon (zo’n huis met meerdere huizen aan elkaar en meerdere verdiepingen en keukens op alle verdiepingen dus echt een doolhof). Daar woonde een man van ongeveer 40 en die doolde dan 's nachts door het huis. Dus dan ging je plassen en stond hij opeens om de hoek in zijn onderbroek op een hele andere verdieping. Zijn kamer was ook tegenover een van de wc’s en dan liep je slaapdronken (of gewoon dronken) naar die wc en dan stond hij door een kiertje te turen. We durfden uiteindelijk niet meer zelf naar de wc dus dan moest je appen om wachten of er iemand wakker was om samen te gaan (vonden we toen heel normaal
).
In datzelfde huis woonde ook een vrouw van toen ongeveer 30 en die werd gestalkt en mishandeld door haar ex. Hebben zo vaak de politie moeten bellen want dan stond hij weer aan de deur of onder haar raam, echt zo zielig. Op een gegeven moment had hij wel een contactverbod, maar dat hielp niks. Toen is hij zelfs via de regenpijp op het dak geklommen (van dat super hoge huis) en toen een raam naar binnen gegaan. Kwam die gast opeens door dat raam heen zetten en stond hij achter me in de keuken waar ik stond te koken met een paar huisgenoten. Hij haalde een hele rol geld uit zijn zak met echt duizenden euro’s want die wilde hij aan haar geven. Gelukkig konden we hem ervan overtuigen dat ze niet thuis was en toen hebben we hem via hetzelfde raam weer naar buiten gestuurd want we wisten helemaal niet zeker of ze er wel of niet was. Echt leuk mannen!!
OMG hoeveel tering oude ranzige gestoorde mannen wordt toegestaan om in studentenhuizen vol jonge vrouwen te wonen?!?!?!
Ban de man.
Insane
- huisgenoot gehad die een pistool in mijn kledingkast verstopt had.
- buurman die echt met 30 man politie uit zijn huis is gehaald. Fiod, douane hele gebouw vol.
- vriendin had ‘s nachts opeens een man op haar balkon staan (2 hoog) die in de zomer opeens op haar balkon naar binnen stond te loeren.
Geluidsoverlast kan me helemaal horendol maken, als ik me herinner hoe ik me voelde als het wéér raak was in vorige huizen + slaaptekort + een laconieke irritant gezin dat ervoor verantwoordelijk was of gewoonweg gestoorde personen als buur + het is iets dat alle nachten achter elkaar is? Dan voorzie ik wel een uitbarsting vanuit mijn kant ja.
Maar ik kies er bewust mijn huis op uit, daarmee kan ik hopelijk zo’n situatie wel voorkomen. Geen jaren nul woning met kartonnen muren en/of bovenburen voor mij.
Een collega vroeg gisteren tijdens een werkoverleg aan mijn baas of hij bereid was zijn loon fictief te verhogen of een fictieve bonus uit te keren zodat hij een hogere hypotheek kan krijgen. Ik viel bijna van mn stoel, mijn baas werd helemaal ongemakkelijk en praatte eroverheen. Is dit normaal?
- Nee heb je Ja kan je krijgen, goed dat die collega dat probeert
- Schaamteloos om je baas te vragen mee te werken aan hypotheekfaude
- Bizar maar wel begrijpelijk in deze gestoorde markt gestoorde dingen te gaan doen voor een hypotheek
- Waar bemoei je je mee, laat je collega lekker, je bent gewoon een hater
- Liegen voor je hypotheek is heel normaal
- Die collega spoort niet
0 stemmers
Ik vind het vooral heel raar dat hij dat vraagt waar anderen bij zijn, zoiets bespreek je dan toch tijdens een 1 op 1 met je leidinggevende?
En hoe ziet hij dat voor zich: dat zijn leidinggevende gaat frauderen? Rare vraag ja
Context is wel dat we een heel klein bedrijf zijn zonder hiërarchie, dus hij vroeg het aan de eigenaar van het bedrijf zelf.
Bizar dat mensen het gevoel hebben dat ze zo ver moeten gaan. Je vraagt feitelijk je baas om je potentieel in de financiële problemen te brengen. Het is niet voor niets dat je bij een x inkomen maar een y hypotheek kan krijgen.