Stel je persoonlijke vraag #58

Ik ben opeens echt heel dankbaar dat ik eigenlijk alleen maar in vrouwenhuizen gewoond heb, damn

1 like

Sorry maar ik zit al deze verhalen met open mond te lezen, wie gaat hier een nieuwsartikel of boek over uitbrengen? TE BIZAR

3 likes

Vind ik nog steeds heel raar. Als je al zo brutaal bent dan vraag je dat als je met z’n tweeĂ«n bent, niet waar anderen bij zijn.

5 likes

Buitenaf wonen met veel dieren op je erf (je financiële, lichamelijke en tijdsomstandigheden laten dit toe).

• Doe ik al
  • Ja graag
  • Alleen als partner dit wil en alle dier-/landverzorging doet
  • Liever niet
  • Al geef je me geld toe

0 stemmers

2 likes

Wat schaar je onder veel dieren? Legit een koeien- of varkensboerderij of gewoon voor de fun wat kippen, paarden, geitjes, oid?

1 like

Ja gewoon wat hobbydieren. Een paar geitjes, paar kippen, drie ezels en een grote hond. Zoiets. Geen megastal.

2 likes

Het idee klinkt wel leuk, maar ik denk dat ik me de hele tijd zorgen zou maken over die dieren haha. Of ik ze wel goed verzorg enzo. En een groot huis en grote tuin kosten ook zoveel moeite qua schoonmaak en onderhoud. Liever lui dan moe in een klein huis met klein tuintje haha. Tenzij m’n partner alles zou doen dus.

8 likes

Ook dan graag een varkentje

2 likes

Bij ons gebeurd dit echt aan de lopende band en we zijn een MKB bedrijf. Mensen proberen echt van alles om een hoger salaris op werkgeversverklaring te krijgen. Bv vragen dat alle gedraaide overuren van afgelopen jaar worden meegeteld en uitbetaald ipv (zoals beleid) als vrije uren worden gedaan. Of bv vragen of de (verwachte en nog niet uitgesproken) salarisverhogingen over 6+ maanden alvast kan worden meegerekend.

Wat bij ons ook vrij vaak gebeurd is dat mensen tijdelijk 3 maanden full time gaan werken en daarna weer parttime. Dat mag geloof ik technisch wel maar vind ik ook wel apart.

Vind het persoonlijk bizar wanneer ik dit soort verhalen hoor.

3 likes

Ja dat heeft een collega van me ook gedaan. Werkte op papier even full-time, en nam dan gewoon zijn vaste vrije dag als vakantie op.

1 like

Het is een soort van m’n droom maar ik realiseer mij ook dat ik daar een te romantisch beeld van heb :laughing: ik vind het al veel werk dat ik mezelf elke ochtend moet douchen en voeden, en dan ook nog de kattenbak moet doen en m’n hond moet uitlaten. Misschien is het iets anders als ik er fulltime tijd voor zou hebben maar ik denk dat ik het dan ook vervelend vind. Als m’n partner of een buurmens het 50% van de tijd zou doen (en dat dat dan duidelijk is, die en die dag doe ik het en die en die dag de ander) zou ik het wel willen!

4 likes

Lijkt me echt fantastisch!! Ik wil echt sparen voor een boerderijtje in het buitenland (hier zou ik dat niet kunnen betalen), en daar dan na mijn pensioen naartoe gaan đŸ„čđŸ„č

Enige nadeel is dat je niet meer zo gemakkelijk op vakantie kan als je al die dieren hebt waar je voor moet zorgen.

1 like

Als mannenhater wil ik ook wel even een positief verhaal vetellen. Mijn buurman was half blind en sprak slecht nederlands dus vroeg hij of ik zijn post wilde voorlezen en uitleggen. Als bedankje heeft hij toen een paar keer pannekoeken voor me gemaakt. Vond ik heel lief. Mis die buurman nog steeds.

41 likes

We hebben een terras aan een park midden in de stad, daar kan ik echt van genieten.

Ik zou best een vakantiehuisje in de natuur willen hebben (dromen mag, toch? :stuck_out_tongue_closed_eyes:), maar er permanent wonen zou dan weer te veel van het goede zijn.

3 likes

Aah dit vind ik echt lief ja!

Mijn mannelijke huisgenoot van vroeger is nog steeds één van mijn beste vrienden. Hij was een zolderkamer IT’er die alles op computers snapte, maar fysiek niet zo sterk was. Ik was omgekeerd. Dus hij deed mijn administratie en ik hielp hem altijd met dingen dragen en klussen enzo. We spreken elkaar echt nog meerdere keren per week.

Maar als kind hadden we een buurman die altijd uit het raam ging kijken als ik in bikini in de tuin lag (ik was ongeveer 16 en hij dik in de 50). En toen mijn ouder een nachtje weg waren, ging hij naar mij toe om te zeggen “Ik weet dat je alleen thuis bent vannacht.” Heb toen met een mes naast mijn bed geslapen weet ik nog :sweat_smile:.

Dus het kan (uiteraard) allebei.

7 likes

Als jij iemand belt (niet gewoon om te kletsen, maar iets belangrijkers) en diegene neemt niet op, dan

• Spreek ik de voicemail in met de vraag mij terug te bellen
  • Stuur ik een appje waar ik voor belde
  • Bel ik na een uur nog een keer
  • Bel ik na een paar uur nog een keer
  • Ga ik er vanuit dat ze mij gewoon terug bellen en doe niks

0 stemmers

1 like

Met werk deed ik soms 4 van de 5 opties :’).
Vooral met mensen die non stop in vergadering zitten. Als je dan wil afspreken om te bellen is dat over 8 dagen terwijl ze best van 14.50 tot 15.00 kunnen bellen als hun vergadering eerder afgelopen is.
Scheelt uiteindelijk iedereen tijd

Hoe spreek jij dit uit?
  • Landal
  • Lendel

0 stemmers

Ik hoorde op de reclame de laatste en in mijn hoofd klopt dit niet.
Was altijd Landal GreenParks

2 likes

Ja ze hebben het veranderd van Landal naar Lendel

1 like

Why :face_with_spiral_eyes: Is het de nieuwe dr utker terwijl je oetker schrijft

9 likes