Stel je persoonlijke vraag #58

Ik denk eigenlijk dat dit gewoon een marketingmove is, ohja laten we het anders uitspreken want dat valt op. En het werkt, want je praat erover.

Ja al die reclames ze zijn echt aan het rebranden alsof het luxe oorden zijn maar komt zo niet overeen met het beeld wat ik ervan heb haha

2 likes

Oh ik word zo zenuwachtig en ik denk dat er dan iets ernstigs aan de hand is.

Sinds een tijdje/zo’n 3 maanden doe ik weer de was van een vriend van mij, want zn wasmachine is weer stuk en nouja allemaal gedoe. Ik vind het ook echt geen enkel probleem! Iemand anders vroeg aan mij of ik daar geld voor vroeg en ik dacht. Hoe in godsnaam?

• Daar zou ik nooit geld voor vragen
  • Ik zou hier geld voor vragen

0 stemmers

Ik vind het fijn juist dat ik hem op deze manier dan kan helpen.

Ik zou ‘m ook ff anoniem doen

1 like

Ik wil best helpen maar ik ga geen maanden voor niks wassen waarom zou ik dat doen (voor een enkele keer zou ik niks vragen)

4 likes

Zou alleen vragen of die vriend dan zelf z’n wasmiddel etc wilt verzorgen. Drie maanden is wel lang trouwens? Maar als het (om wat voor reden dan) nodig is geen probleem om voor vrienden te doen.

2 likes

omdat je dat doet voor vrienden en je daar geen ‘loon’ of vergoeding tegenover moet willen zetten?

ik wilde eerder eens opmerken dat het lijkt alsof je zulke gekke mensen om je heen hebt omdat je zo vaak over rare reacties en opmerkingen van mensen in je omgeving vertelt. maar ik vind het ook wel best gek van jou dat je geld zou vragen aan een vriend om bij je te kunnen wassen

34 likes

Geld vragen zou ik nooit doen, maar ik zou wel vragen of ik ergens (financieel) kan helpen, want ik vind 3 maanden omdat de wasmachine stuk is wel heel lang. Dan zou ik denken dat er iets anders is waardoor er nog geen nieuwe wasmachine is. Als dat een financieel probleem is, help ik graag. Als het laksheid is, zou het me wel irriteren en zou ik niet eindeloos voor hem/haar blijven wassen.

15 likes

Ik heb echt geen beeld van hoeveel een wasje mij kost. Dat gaat om een paar cent per keer ofzo? Waarom zou je daar nou principieel om doen bij iemand die zo krap zit dat een tweedehands wasmachine blijkbaar al niet in het budget zit.

3 likes

Ja superlief van iedereen die dit voor niks doet maar voor iets structureels is het wel iets meer dan een poosje helpen. En ik hoef echt de hoofdprijs niet maar een vergoeding vind ik heel normaal (zou ik ook aanbieden als ik om welke reden dan ook niet zelf kon wassen, anders moest ik ermee naar de wasserette)

2 likes

ja ik zou het zelf eigenlijk ook wel aanbieden als ik ergens 3 maanden zou wassen maar dan van beide kanten liever in de vorm van iemand eens mee uit lunchen nemen ofzoiets dan stroomverbruik berekenen

15 likes

Hij heeft op dit moment het geld niet om de machine te laten repareren wat ik ervan begrijp. Dus tot die tijd mag hij van mij gerust 2 keer per week een klein wasje komen brengen hoor. Het zou niet in me opkomen om geld te vragen voor zoiets. Dat doe je toch voor elkaar en lijkt me vanzelfsprekend. En ja geld aanbieden hebben we gedaan maar dat wil hij zelf niet.

17 likes

May this type of friendship never find me :sob::sob: Kom op zeg jongens moet alles binnen vriendschappen altijd afgewogen worden?

39 likes

Ik moet zeggen dat ik drie maanden lang iemand was doen best lang zou vinden. Als diegene geen geld heeft voor een nieuwe wasmachine vind ik het niet erg want dan help je iemand uit de brand maar als het meer uit laksheid of gemak zou zijn dan zou ik diegene op een gegeven moment wel een beetje aansporen om het te gaan regelen. Maar geld ervoor vragen zou ĂŒberhaupt niet in me opkomen? Zou nog eerder (als het dus uit laksheid/gemak is) op een gegeven moment gewoon zeggen van Joe ik doe het nog twee weken en daarna moet je even wat anders regelen.

2 likes

Dan zet je ook wel iemand voor t blok toch?

Doe jij al z’n was @Jumpsuit met drogen en strijken enzo of komt hij het bij jou doen?

Ja maar als het uit luiheid is vind ik dat niet erg?

Edit: ik zou trouwens iemands was doen op zich ook niet zo erg vinden alleen woon ik nu niet zo groot dus ik zou het vooral irritant vinden dat er dan nog 1-2 dagen extra in de week een wasrek in de weg staat.

1 like

Ja ik zou ook niet zomaar 3 maanden iemand z’n was erbij doen, vooral vanwege het vele werk. Maar ik denk dat dit wel anders is als je een droger hebt waar alles in kan.
Wij hadden trouwens een week geen wasmachine en m’n vader heeft toen 4 wassen voor ons gedaan :heart_eyes:. Zijn love language is acts of kindness, dus hij kwam gister ook ons gft ophalen dat niet in de bak paste haha.

3 likes

er is echt weinig gemakkelijk aan geen wasmachine in huis hebben :sob: het is heel irritant om je was steeds weg te moeten brengen en op te halen. ben zelf iig heel blij dat ik niet meer naar mijn moeder of de wasserette moet

18 likes

Haha ja het meenemen ergens naartoe is toch 100x meer moeite dan het in je eigen machine stoppen

2 likes

Nee het zijn 2 wasjes eigenlijk. Ik gooi zn handdoeken en ondergoed bij elkaar in de trommel. En de rest zet ik op fijne was. Fijne was is maar een halfuurtje dan hang ik het meestal ff op het droogrek. Hoewel ik jonger dan hem ben voel ik me wel echt een moeke als ik zeg dat hij zn handdoeken direct thuis op het droogrek moet hangen. :joy:
Ik zit ook steeds meer te twijfelen om toch een droger te kopen.

Een droogtrommel:

• Is echt een must
  • Heb je niet nodig

0 stemmers

3 likes