Stel je persoonlijke vraag #58

Zoveel apparatuur is niet nodig, een droger niet, magnetron niet, vaatwasser niet. Maar wel heel handig! Ik zou eerder een droger willen dan veel andere apparaten, al heb ik ook meer dan tien jaar zonder gedaan

2 likes

Ik weet niet of dit het juiste topic is maar het meisje wie ik huiswerkbegeleiding geef wordt binnenkort 14 jaar. Ik zou haar graag iets cadeau doen, ze is Afghaanse en gelovig.
Zijn er hier meiden die deze cultuur goed kennen en een idee hebben voor een gepast cadeau?

1 like

Een abstract schilderij van 80x120 van een relatief onbekende artiest kost €800,-

Dit vind je voor dit soort kunst:

• Weinig
  • Normaal
  • Veel
  • Geen mening

0 stemmers

1 like

Ligt eraan wie het heeft gemaakt

Sorry heb deze film te vaak gekeken

6 likes

Ik zat in een ramadan algoritme en zag veel meisjes elkaar onderling handcrèmes, lippenbalsems, kleine notitie boekjes met een pen, gezichtsmaskers of leuke water flessen geven.

Of deze doos van action vullen met lekkere dingen?

10 likes

De meeste kunstenaars zijn relatief onbekend toch :smiling_face_with_tear: Ik vind het een normaal bedrag als het om iemand gaat die weet wat ‘ie doet en kwalitatief werk maakt (ook technisch gezien, dus iets wat goed afgewerkt is en decennia mooi blijft) in een eigen stijl. Maar je hebt ook van die “kunstenaars” die een kwast en goedkope verf en de schildersdoeken van de Action hebben ontdekt en 4 plaatjes op pinterest naschilderen en zichzelf al kunstenaar durven te noemen. Dan nee, uiteraard.

13 likes

Nou ja een bruiloft buiten europa gaat niet door en was voornemens om in juni naar dubai te gaan maar dat is ook nog even afwachten

1 like

Untouchable :heart_eyes:enige film die ik in m’n leven meerdere keren heb gezien, 2x in de bios en daarna wilde ik hem thuis aan iedereen laten zien.
Ik zit gewoon alweer te glimlachen als ik eraan denk :grin:.
Hierdoor ook de muziek van Einaudi ontdekt (wie niet).

Hoe vaak heb jij Untouchable gezien?
Edit: Intouchables!!

• Nooit
  • 1x
  • 2x
  • 3x
  • 4x
  • 5+ x

0 stemmers

1 like

Ja lijkt mij ook helemaal niks hoor maar je hebt ook van die mannen die nog tot in den treure hun was naar hun moeder brengen.

Weet jij wie de burgemeester van jouw gemeente is (bij naam)?

• Ja, natuurlijk
  • Nee, geen idee
  • Ik weet hoe die persoon eruit ziet… naam weet ik niet

0 stemmers

Weet je van welke politieke partij de burgemeester is?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Een burgemeester staat boven de partijen en is onpartijdig. Als ze een politieke kleur hebben maakt dat in deze voor hun ambt niets uit.

1 like

Omw googlen welke partij het is haha

1 like

Ik denk/hoop dat ze dit wel weet haha. Het zegt natuurlijk wél iets over de persoon.

Hoorde pas dat Gouda en Katwijk SGP-burgemeesters hebben. Weet dat er relatief veel refo’s wonen maar was toch verbaasd.

2 likes

Ze gebruiken in dit geval gewoon de Duitse uitspraak, waarschijnlijk omdat het een Duits merk is.

OE wordt in het Duits uitgesproken als korte ‘u’. De alternatieve Duitse spelling is ook wel ö, maar voor de verkoop op buitenlandse markten is oe een makkelijkere schrijfwijze, omdat niet iedereen bekend is met een umlaut en het op een niet-Duits toetsenbord omslachtig is om te typen.

5 likes

Het punt is toch dat ze hun eigen merk vroeger in reclames wel als Dr. Oetker uitsptaken en sinds een jaar of tien, vijftien (of korter? Geen idee) ‘ineens’ als Dr. Utker?

3 likes

Ik heb gestemd op geld vragen, niet per se omdat het me gaat om quitte spelen voor de stroomkosten oid maar ik denk meer symbolisch dat het doen van de was net als andere huishoudelijke klussen gewaardeerd mag worden als werk en geen liefdadigheid. Eindstand zou ik denk ik niet daadwerkelijk geld vragen maar vind wel dat er bewust over nagedacht mag worden.

En ik ben ook benieuwd of deze persoon dit ook aan een mannelijke vriend zou vragen.

3 likes

Ik zou nooit iemand bellen zonder eerst te appen :joy::joy: maar áls ik het zou doen zou ik dus een appje (of e-mail, als het zakelijk is) sturen naderhand. Dat wil ik andersom ook!

2 likes

@Sedana Ja natuurlijk weet ik dat, maar een burgemeester is bijna altijd lid van een politieke partij en mijn vraag was of mensen weten welke.

Ik wist lange tijd alleen de naam, maar eigenlijk niet hoe hij eruit zag.
Vorig jaar had ik een afspraak bij de opticiën, zij is altijd heel stipt, maar ik moest die keer best lang wachten omdat de meneer voor mij zooooo lang erover deed om een bril uit te kiezen… Dat bleek toen de burgemeester te zijn :joy:

5 likes

Zo natuurlijk is dat niet, veel mensen weten dat helemaal niet, en niet vreemd ook, juist omdat ze vaak bekend zijn door een partij.

Het was niet naar bedoeld, ik wilde informeren.

Mijne is overigens onafhankelijk.