Stel je persoonlijke vraag #58

Ja lijkt mij ook helemaal niks hoor maar je hebt ook van die mannen die nog tot in den treure hun was naar hun moeder brengen.

Weet jij wie de burgemeester van jouw gemeente is (bij naam)?

• Ja, natuurlijk
  • Nee, geen idee
  • Ik weet hoe die persoon eruit ziet… naam weet ik niet

0 stemmers

Weet je van welke politieke partij de burgemeester is?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Een burgemeester staat boven de partijen en is onpartijdig. Als ze een politieke kleur hebben maakt dat in deze voor hun ambt niets uit.

2 likes

Omw googlen welke partij het is haha

1 like

Ik denk/hoop dat ze dit wel weet haha. Het zegt natuurlijk wél iets over de persoon.

Hoorde pas dat Gouda en Katwijk SGP-burgemeesters hebben. Weet dat er relatief veel refo’s wonen maar was toch verbaasd.

2 likes

Ze gebruiken in dit geval gewoon de Duitse uitspraak, waarschijnlijk omdat het een Duits merk is.

OE wordt in het Duits uitgesproken als korte ‘u’. De alternatieve Duitse spelling is ook wel ö, maar voor de verkoop op buitenlandse markten is oe een makkelijkere schrijfwijze, omdat niet iedereen bekend is met een umlaut en het op een niet-Duits toetsenbord omslachtig is om te typen.

5 likes

Het punt is toch dat ze hun eigen merk vroeger in reclames wel als Dr. Oetker uitsptaken en sinds een jaar of tien, vijftien (of korter? Geen idee) ‘ineens’ als Dr. Utker?

3 likes

Ik heb gestemd op geld vragen, niet per se omdat het me gaat om quitte spelen voor de stroomkosten oid maar ik denk meer symbolisch dat het doen van de was net als andere huishoudelijke klussen gewaardeerd mag worden als werk en geen liefdadigheid. Eindstand zou ik denk ik niet daadwerkelijk geld vragen maar vind wel dat er bewust over nagedacht mag worden.

En ik ben ook benieuwd of deze persoon dit ook aan een mannelijke vriend zou vragen.

3 likes

Ik zou nooit iemand bellen zonder eerst te appen :joy::joy: maar áls ik het zou doen zou ik dus een appje (of e-mail, als het zakelijk is) sturen naderhand. Dat wil ik andersom ook!

2 likes

@Sedana Ja natuurlijk weet ik dat, maar een burgemeester is bijna altijd lid van een politieke partij en mijn vraag was of mensen weten welke.

Ik wist lange tijd alleen de naam, maar eigenlijk niet hoe hij eruit zag.
Vorig jaar had ik een afspraak bij de opticiën, zij is altijd heel stipt, maar ik moest die keer best lang wachten omdat de meneer voor mij zooooo lang erover deed om een bril uit te kiezen… Dat bleek toen de burgemeester te zijn :joy:

5 likes

Zo natuurlijk is dat niet, veel mensen weten dat helemaal niet, en niet vreemd ook, juist omdat ze vaak bekend zijn door een partij.

Het was niet naar bedoeld, ik wilde informeren.

Mijne is overigens onafhankelijk.

Het staat misschien los van hun ambt in theorie, maar je neemt jezelf en je politieke kleur toch altijd (onbewust) mee in je beslissingen en overwegingen?

4 likes

Sinds jaar en dag zijn het allemaal burgemeesters van de vvd hier.

3 likes

Sorry ben aan het bijlezen dus vandaar de late reactie maar heb je je ouders toen niet gebeld dan? Als ik zoiets zou horen van mijn kind zou ik direct naar huis komen en zelf bij die buurman op de stoep verhaal gaan halen of de politie inschakelen. Zou mijn 16 jarige dochter iig zeker niet die nacht alleen laten (en toen ik zelf 16 was had ik ook zeker mijn moeder gebeld in deze situatie).

1 like

Ja tuurlijk, maar in principe kan in de Amsterdamse gemeenteraad bijv. GroenLinks Halsema net zo hard aanvallen als de VVD dat doet zonder hun partij te “schaden” daarmee, of hun bestuurderspositie. En dat is wel anders dan bijv. bij coalitiepartijen in de Tweede Kamer.

1 like

Haha vriendin van mij heeft een optiekzaak en als ik daar ben zegt ze altijd over een hoekje met van die bijzondere artistieke brillen: dit is voor de kunstenaars en burgemeesters. :joy: Zie nu dat mijn huidige burgemeester ook zo’n apart brilletje heeft, haha heerlijk.

20 likes

Heeft Haaland (die voetballer) een apart/vreemd gezicht?

• Nee vind ik niet
  • Ja

0 stemmers

2 likes

Een noors gezicht! Besproken in het olympische spelen topic

5 likes

Ja omdat het ene malwijf is maar zat ff naar het salaris te kijken daar hoef je ook geen medelijden mee te hebben zeg