Stel je persoonlijke vraag #58

Je bent aan het appen met een vriendin. Op een gegeven moment hoor je niets meer. Je appt meerdere keren met vragen, geen reactie. Op Instagram zie je dat het verder gewoon goed gaat. Na 2 maanden stuurt ze je een berichtje hoe het gaat alsof er niets aan de hand is. Zeg je er iets van dat je twee maanden niets hebt gehoord en geen reactie hebt gehad?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik zeg er niets van. Iedereen heeft struggles in het leven en ik vind het prima als iemand het wel of niet wil delen, even goede vrienden. Wil je wel met mij appen helemaal gezellig en zo niet ook prima

1 like

Ik zou er niks van zeggen, maar ik zou het contact verder wel oppervlakkig houden en eventueel initiatief om af te spreken van haar kant laten komen. Als we elkaar dan in het echt zien zou ik het misschien wel noemen.

1 like

Krijg ik werkuren voor. Helemaal prima. We kiezen meestal met wat (leuke) collega’s een activiteit. Dit keer een kinderboerderij opknappen en daarna een bingo in het bejaardentehuis.

4 likes

Dat zegt toch precies niks? Als het iemand is waar ik normaal wel vaker contact mee heb dan vraag ik zeker even of alles okƩ is

7 likes

Denk dat dit vooral ervan afhangt of ze eerder wel snel reageerde. Heb vrienden die altijd dezelfde dag terugappen, als die dan opeens 2 maanden wachten zou ik wel wat erover zeggen.

Ik vind de reacties hier echt bijzonder chill op. Als een vriendin waar ik goed contact mee heb ineens 2 maanden nergens op reageert dan had ik al lang en breed gevraagd wat er gaande is. Niet om diegene ter verantwoording te roepen, maar uit bezorgdheid.

15 likes

Ik ben echt een matige terugapper, dus snap het volledig

@Hiphopopotamus ik heb eigenlijk ook niet Ʃcht goede vriendinnen die ik in die tussentijd niet al een keer ergens zou zien. Of bij langs zou fietsen of zou bellen.

2 likes

Ligt er aan hoe vaak we elkaar normaal gesproken spreken. Ik heb vrienden die ik 1x in de zoveel maanden spreek, waarbij het wel voorkomt dat er dan pas op vragen wordt gereageerd die eerder gesteld zijn door de ander. Maar ik heb ook vrienden die ik minstens wekelijks, vrijwel dagelijks spreek. Dus dan zou ik vƩƩl eerder zelf weer appen of bellen als ik niets hoor, maar uit bezorgdheid.

3 likes
Heb jij wel eens ehbo/hulpdiensten gehad op de skipiste. (Oid)?
  • Ja
  • Nee
  • Nee ik ben nog nooit op een piste geweest

0 stemmers

Naar beneden gebracht worden met de (ehbo) helikopter
  • Lijkt me leuk/vet
  • Lijkt me eng, wil ik niet
  • Is bij mij gebeurd, was leuk
  • Is bij mij gebeurd, was eng

0 stemmers

Buiten dat je gewond bent, dat is sowieso niet leuk uiteraard.

Ik zag deze video en dacht echt dit is mijn nachtmerrie.

Btw
Momentopname, maar deze jongen komt zo veel leuker en sympathieker over dan zijn broer Joep Wennemars. Wat een verademing om te zien dat dit ook kan bij een tegenslag ipv meteen klagen wiens fout iets is.

Dit is uiteraard hele ander situatie dan in de topsport, dat snap ik

Edit: brakke typfouten :skull:

1 like

Maar het was ook de fout van zijn tegenstander en hij had anders olympisch kampioen kunnen worden? Wat naast eretitel ook gewoon deuren en financiƫle middelen opent. Je zegt wel dat je beseft dat het andere situaties zijn, maar ik denk toch niet helemaal dat je hem door hebt? Ik zou in zijn situatie echt nog jaren woest zijn.

40 likes

Toen ik net begon met skiĆ«n ben ik wel een keer met zo’n sneeuwscooter naar beneden gebracht, omdat de afdaling echt niet lukte :joy::sob: Ik ga nog steeds zo stuk om de foto’s die daarvan zijn gemaakt, die bestuurder lachend en poserend met duimpjes voorop en ik als een zielig vogeltje erachter

4 likes

Ik had even specifieker moeten zijn, de situatie met de Chinese tegenstander vond ik de boosheid helemaal terecht!!

Daarna is hij in meer situaties onsympathiek over gekomen. Oa de scheidsrechter beschuldiging.

3 likes

Wat hebben jullie met de as van een dierbare gedaan?

• Uitgestrooid op ƩƩn plek
  • Uitgestrooid op meerdere plekken
  • Bijgezet in een urnenmuur op de begraafplaats of crematorium
  • In ƩƩn urn thuis bewaard
  • In meerdere urnen verdeeld
  • Een deel bewaard (1 of meerdere urnen), een deel uitgestrooid en/of een deel in een sieraad

0 stemmers

En was dat de keuze van de overledene of hebben jullie als nabestaanden dat beslist?

• Overledene
  • Nabestaanden

0 stemmers

Als jij gecremeerd wordt, heb je dan een duidelijke wens wat er met je as moet gebeuren?

• Ja
  • Nee mogen nabestaanden beslissen

0 stemmers

Bij ons in de familie is het standaard gebruik alles in ƩƩn keer uit te strooien. Mensen noemen dan tussen neus en lippen eens bij leven ā€œstrooi me maar uit op plek xā€ maar ik weet eigenlijk helemaal niet of dat echt een bewuste wens is.
Ik weet ook eigenlijk niet goed of ik een deel had willen bewaren. Misschien in een sieraad.
Ik denk dat ik zelf ook wel in ƩƩn geheel wil worden uitgestrooid, maar als iemand een deel wil houden vind ik dat ook wel prima.

Nee, maar het had wel gemoeten achteraf.

Ik was gevallen en had mega veel pijn, dacht dat m’n bovenarm/schouder uit de kom was. Moest nog een aantal pistes naar beneden en nog weer een lift omhoog om weer op de juiste route te komen. Dus dat maar gedaan want ik wilde echt niet op zo’n brancard achter een sneeuwscooter. Meest helse rit ooit.

Bleek m’n bovenarm helemaal doormidden te zijn. :sweat_smile:

1 like

Zowel uitgestrooid op 1 plek, op meerdere plekken en thuis bewaard (en later uitgestrooid samen met de partner toen die ook was overleden). Deels was zelf bepaald door de overledene, deels door ons/de nabestaanden.

1 like

Ik ben instant geƫrgerd als ik dit type hysterisch overenthousiaste influencer op mijn feed krijg. Ik zal wel oud worden, maar waarom schreeuwen ze altijd zo :face_with_spiral_eyes:

Mijn moeder (en oma en tante) hebben opa ergens uitgestrooid bij een boom en dat is dus nu al jaren reden voor frustratie in de familie want niemand weet meer precies welke boomšŸ˜‚

6 likes

Nee joh, al spoelen ze me door de wc het interesseert me echt geen reet.

4 likes

Ik wil niet in een urn want ik ben nu claustrofobisch tot de max (of dit nu een reƫle gedachte is of niet) maar goed ik kan niks komen checken dus ik vertrouw er maar op dat mijn man en kind dat ook niet doen

1 like