Ligt er aan hoe vaak we elkaar normaal gesproken spreken. Ik heb vrienden die ik 1x in de zoveel maanden spreek, waarbij het wel voorkomt dat er dan pas op vragen wordt gereageerd die eerder gesteld zijn door de ander. Maar ik heb ook vrienden die ik minstens wekelijks, vrijwel dagelijks spreek. Dus dan zou ik véél eerder zelf weer appen of bellen als ik niets hoor, maar uit bezorgdheid.
- Ja
- Nee
- Nee ik ben nog nooit op een piste geweest
0 stemmers
- Lijkt me leuk/vet
- Lijkt me eng, wil ik niet
- Is bij mij gebeurd, was leuk
- Is bij mij gebeurd, was eng
0 stemmers
Buiten dat je gewond bent, dat is sowieso niet leuk uiteraard.
Ik zag deze video en dacht echt dit is mijn nachtmerrie.
Btw
Momentopname, maar deze jongen komt zo veel leuker en sympathieker over dan zijn broer Joep Wennemars. Wat een verademing om te zien dat dit ook kan bij een tegenslag ipv meteen klagen wiens fout iets is.
Dit is uiteraard hele ander situatie dan in de topsport, dat snap ik
Edit: brakke typfouten ![]()
Maar het was ook de fout van zijn tegenstander en hij had anders olympisch kampioen kunnen worden? Wat naast eretitel ook gewoon deuren en financiële middelen opent. Je zegt wel dat je beseft dat het andere situaties zijn, maar ik denk toch niet helemaal dat je hem door hebt? Ik zou in zijn situatie echt nog jaren woest zijn.
Toen ik net begon met skiën ben ik wel een keer met zo’n sneeuwscooter naar beneden gebracht, omdat de afdaling echt niet lukte ![]()
Ik ga nog steeds zo stuk om de foto’s die daarvan zijn gemaakt, die bestuurder lachend en poserend met duimpjes voorop en ik als een zielig vogeltje erachter
Ik had even specifieker moeten zijn, de situatie met de Chinese tegenstander vond ik de boosheid helemaal terecht!!
Daarna is hij in meer situaties onsympathiek over gekomen. Oa de scheidsrechter beschuldiging.
Wat hebben jullie met de as van een dierbare gedaan?
- Uitgestrooid op één plek
- Uitgestrooid op meerdere plekken
- Bijgezet in een urnenmuur op de begraafplaats of crematorium
- In één urn thuis bewaard
- In meerdere urnen verdeeld
- Een deel bewaard (1 of meerdere urnen), een deel uitgestrooid en/of een deel in een sieraad
0 stemmers
En was dat de keuze van de overledene of hebben jullie als nabestaanden dat beslist?
- Overledene
- Nabestaanden
0 stemmers
Als jij gecremeerd wordt, heb je dan een duidelijke wens wat er met je as moet gebeuren?
- Ja
- Nee mogen nabestaanden beslissen
0 stemmers
Bij ons in de familie is het standaard gebruik alles in één keer uit te strooien. Mensen noemen dan tussen neus en lippen eens bij leven “strooi me maar uit op plek x” maar ik weet eigenlijk helemaal niet of dat echt een bewuste wens is.
Ik weet ook eigenlijk niet goed of ik een deel had willen bewaren. Misschien in een sieraad.
Ik denk dat ik zelf ook wel in één geheel wil worden uitgestrooid, maar als iemand een deel wil houden vind ik dat ook wel prima.
Nee, maar het had wel gemoeten achteraf.
Ik was gevallen en had mega veel pijn, dacht dat m’n bovenarm/schouder uit de kom was. Moest nog een aantal pistes naar beneden en nog weer een lift omhoog om weer op de juiste route te komen. Dus dat maar gedaan want ik wilde echt niet op zo’n brancard achter een sneeuwscooter. Meest helse rit ooit.
Bleek m’n bovenarm helemaal doormidden te zijn. ![]()
Zowel uitgestrooid op 1 plek, op meerdere plekken en thuis bewaard (en later uitgestrooid samen met de partner toen die ook was overleden). Deels was zelf bepaald door de overledene, deels door ons/de nabestaanden.
Ik ben instant geërgerd als ik dit type hysterisch overenthousiaste influencer op mijn feed krijg. Ik zal wel oud worden, maar waarom schreeuwen ze altijd zo ![]()
Mijn moeder (en oma en tante) hebben opa ergens uitgestrooid bij een boom en dat is dus nu al jaren reden voor frustratie in de familie want niemand weet meer precies welke boom😂
Nee joh, al spoelen ze me door de wc het interesseert me echt geen reet.
Ik wil niet in een urn want ik ben nu claustrofobisch tot de max (of dit nu een reële gedachte is of niet) maar goed ik kan niks komen checken dus ik vertrouw er maar op dat mijn man en kind dat ook niet doen
Het was geen sterke wens van de overledene, maar had het wel eens aangegeven. Hij had het ook prima gevonden als wij als nabestaanden iets anders gewild hadden.
Ik heb dus echt helemaal niks met as. Vind het vies ook. Mijn vader is wel gecremeerd, tegen zijn wens in en dat heeft mij veel verdriet gedaan. Ik heb nu niks van mijn vader waar ik even heen kan bijvoorbeeld.
misschien voor sommigen luguber maar ik hoorde na de crematie dat botten blijkbaar niet opbranden en die nog gecrushed moeten worden en ik had echt supergraag een bot willen hebben en weet dat mijn overledene dat ook net zo ‘vet’ als ik had gevonden. maar het had waarschijnlijk niet gekund denk ik.
we hebben nu delen van het as verdeeld en ik wil in ieder geval wat in een ring verwerken zodat ze ‘mee’ kan naar dingen (ik loop nu soms met een plastic bakje as als ik haar mee wil
) maar misschien dat ik ooit nog een bot, ik denk een sleutelbeen, van gips maak met as er doorheen, als ik daar mallen ofzo voor kan vinden.
van mij mag iedereen met mijn as doen wat ze willen maar ik wil wel een deel bij/in een boom en een deel in de zee. en zal weer luguber klinken voor sommigen maar het lijkt me eigenlijk het allerfijnste om echt volwaardig deel te worden van de natuurkringloop maar dat gaat natuurlijk ook niet zeker niet in dichtbevolkt Nederland ![]()
Haha ik vind dit heel lief en gezellig klinken. De reden van de as is dan niet zo gezellig, maar dat je haar dan meeneemt vind ik wel! Ik stel me zo voor dat je naar een reggeafeestje bent en je vriendin dan stiekem in je tasje kan meegenieten.
Mijn familie is heel erg christelijk en iedereen is tot nu toe begraven. Ik heb daardoor ook nog niet echt nagedacht over wat ik met de as van een dierbare zou doen, maar af en toe meenemen in een plastic bakje staat nu wel tussen m’n opties.
Oh en ik vind dat laatste helemaal niet luguber! Juist heel mooi om deel te worden van de natuurkringloop vind ik.
haha ja ik vind het ook gezellig, neem haar voornamelijk mee op haar eigen gedenkdagen (die nog wel eens in avonturen in de avonduren eindigen dus extra gniffelbaar dat ze dan mee is) en wel eens verjaardagen van onze vrienden en binnenkort een bruiloft. maar stuk handiger en normaler als dat in de vorm van een sieraad kan
en ja ik vind dat laatste zelf ook niet luguber maar als het neerkomt op een lijk in een bos plempen en de dieren er van laten eten, of in een gat in de grond zonder kleding of kist, is dat het wel een beetje. al lijkt het me zelf heel fijn om oud en naakt in bosgrond gelegd te worden als mn ziel ergens anders is heengegaan ![]()
Haha omg er zo onderaan bungelen is ook wel echt heel eng. Ik was helaas eens getuige van een zwaar ongeluk op de piste maar die ging toen gewoon mee liggend IN de helikopter. Ook rechtstreeks naar het ziekenhuis
Ik mocht van de stress toen achterop een sneeuwscooter naar beneden met een enorme kerel met wenkbrauwpiercing haha, was allang blij dat ik niet hoefde te skiën op m’n trillerige beentjes
Haha oké ik had nog niet zover doorgedacht. Dan klinkt het inderdaad wel een beetje luguber, maar ik vind het tegelijkertijd ook wel een mooie gedachte.
Welke scary movie film is het leukst?
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- Nooit gezien
0 stemmers