Stel je persoonlijke vraag #58

Haha ik neem mn moeder ook af en toe mee :purple_heart: kreeg een kleine askoker mee na de crematie.

2 likes

Die wensen zouden misschien wel bij een natuurbegraafplaats passen.

5 likes

haha echt fijn en gezellig :heartpulse:

@Fredje ohhh dat is cool ik kende dat niet!

5 likes

Natuurbegraafplaats! Mogen ook geen bloemen gelegd worden die bespoten zijn, geen synthetische kleding, geen gelakte kist, geen grafsteen maar een plakje van een boom met een naam erin die vervaagd. Die waar mn oma ligt wordt een openbaar wandelgebied als ie vol ligt en nu na anderhalf jaar moet je echt al uit je hoofd weten waar ze ligt anders zie je niks meer van het graf; supermooi! Je mag ook zelf kiezen waar je ligt, was echt jaloers op mensen die onder zo’n mooi laagje mos onder dennenbomen aan een beekje lagen. Lijkt me heerlijk.

30 likes

Mijn ouders hebben daar al een plekje ‘gereserveerd’. Klinkt ietwat luguber maar we zijn er al samen geweest, na een hele leuke dag samen kwamen we er langs en toen was het van ‘wil je even zien waar we komen te liggen?’ Mijn broertje vond het geen fijn idee maar ik wel. Juist dat we daar al een keer samen geweest zijn en een mooie herinnering hebben. Het is ook echt een mooie plek, onder een boom. Het is nu een aantal jaar geleden en hopelijk duurt het ook nog wel even maar het geeft voor mij ook wel rust dat ik weet dat dit er al is. (Er was nog plek voor 3 mensen erbij, alleen zou dan óf de partner van mij óf die van mijn broertje niet mee kunnen. Dus daar hebben we ook wel erg om gelachen.)

5 likes

Ik weet niet of perse als piste telt maar in de ski hal in Bottrop m’n knie gebroken op schoolreisje. Verder nooit geskied.

Laten strooien door de uitvaartondernemer in hun tuin

1 like

Ik heb het hier toevallig gisteravond met mijn ouders over gehad!
Ik vertelde over een crematorium met uitstrooivelden er omheen. Dat ik dat echt never nooit zou willen ook niet voor hun.
“Daar zei ik wat” volgens mijn vader en zo hebben we allerlei uitstrooiplaatsen bedacht.
Ik begon ook over in het fluitenkruid, omdat mijn vader dat altijd zei, “een graf met fluitenkruid wil ik.”
En dat vond hij zo’n goed idee dat hij en mijn moeder dit jaar, als de fluitenkruid bloeit, een mooie plek gaan uitzoeken. :smiling_face_with_three_hearts: langs een fietspad, want ze houden zo van fietsen.

Maar tijdens het gesprek hebben we ook zo gelachen om gekke plekken die we opperden. Heerlijk om ook zo luchtig over iets te kunnen praten waardoor er iets waardevols uit komt.

18 likes

omg wat een droom :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: ik kende dit helemaal niet, wat ongelooflijk cool dat die van je oma een openbaar wandelgebied wordt na een tijdje en dat je je eigen plekje in het gebied uit mag kiezen

@Swelgje nou dat lijkt me echt zo mooi en fijn om met elkaar te doen! voor jullie om het samen met hen te bezoeken maar ook voor hen om het met jullie te bezoeken en te weten waar hun aardse zijn gaat wonen na hun dood en dat jullie daar als familie bij leven ook samen zijn geweest

3 likes

Heh huh waarom zou je dat willen met de heli, dan heb je waarschijnlijk flinke botbreuk/(en)/trauma. Lig je daar op een brancard plat in dat ding. Terwijl je waarschijnlijk ligt te creperen van de pijn. Anders vervoeren je ze wel anders de berg af.

Vriendin van mij was vroeger een aantal seizoenen ski instructeur, ze heeft zelf een keer met zo’n trauma helelicopter gemoeten. Ik snap even niet wat daar leuk aan is.
Ik ben wel eens op wintersport geweest en het is sowieso niet mn ding. Vind zoveel kut eraan. Ben best een hater van wintersport*. Dat gezweet en het dan weer koud hebben in dat pak bah, die vieze grote bril op je hoofd.

Heb jij al gepland of iig een idee waar je naartoe wilt deze zomer?

• Nee geen flauw idee, zie het wel joh
  • Ja staat al vast
  • Ik heb wel een idee

0 stemmers

5 likes

Ik weet nog niet eens of ik überhaupt op vakantie ga lol, ik ga verhuizen en er moet best wat aan het nieuwe huis gebeuren dus ik moet nog even zien of ik tegen de zomer nog geld en vakantiedagen over heb

4 likes

Ja ik heb weer eens een optie gemist. En ja op vakantie gaan is helemaal niet vanzelfsprekend natuurlijk!

2 likes

Oh dat was me nou nooit opgevallen

2 likes

? Oke ik bedoelde alleen qua wintersport.

1 like

Mijn moeder ligt ook op zo’n plek, is ook gewoon een openbaar wandelgebied. Heel mooi.

5 likes

Staat al vast in de zin van ik ga dan bevallen dus ik ga helemaal nergens heen

3 likes

Ik was vandaag aan het flyeren en schrok van het aantal mensen dat niet gaat stemmen dus heb even mijn forumbubbel nodig.

Ga jij stemmen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ik ga wel stemmen maar ben er deze keer eigenlijk echt niet mee bezig. Doorgaans ben ik politiek geïnteresseerd en geëngageerd maar op de één of andere manier nu totaal niet. Misschien zijn deze verkiezingen te snel op landelijke verkiezingen, ben ik verkiezingsmoe of is er überhaupt teveel gaande in de wereld. Geen idee

6 likes

Ik vind het bijzonder als mensen niet stemmen bij deze verkiezingen, juist met deze heb je rechtstreeks te maken. Dus ik ga zeker stemmen. Ik vind het zelf ook fijn om me met de gemeente politiek bezig te houden omdat alles dan wat minder groot voelt en alsof ik geen invloed heb, juist in m’n gemeente heb ik dat wel.

7 likes

Ja ditttttt
Dit gaat iedereen heel veel sneller en veel concreter en dichterbij aan, snap echt niet waarom mensen ineens niet meer geïnteresseerd zijn :cry:

4 likes