Oh dat was me nou nooit opgevallen
? Oke ik bedoelde alleen qua wintersport.
Mijn moeder ligt ook op zo’n plek, is ook gewoon een openbaar wandelgebied. Heel mooi.
Staat al vast in de zin van ik ga dan bevallen dus ik ga helemaal nergens heen
Ik was vandaag aan het flyeren en schrok van het aantal mensen dat niet gaat stemmen dus heb even mijn forumbubbel nodig.
Ga jij stemmen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik ga wel stemmen maar ben er deze keer eigenlijk echt niet mee bezig. Doorgaans ben ik politiek geïnteresseerd en geëngageerd maar op de één of andere manier nu totaal niet. Misschien zijn deze verkiezingen te snel op landelijke verkiezingen, ben ik verkiezingsmoe of is er überhaupt teveel gaande in de wereld. Geen idee
Ik vind het bijzonder als mensen niet stemmen bij deze verkiezingen, juist met deze heb je rechtstreeks te maken. Dus ik ga zeker stemmen. Ik vind het zelf ook fijn om me met de gemeente politiek bezig te houden omdat alles dan wat minder groot voelt en alsof ik geen invloed heb, juist in m’n gemeente heb ik dat wel.
Ja ditttttt
Dit gaat iedereen heel veel sneller en veel concreter en dichterbij aan, snap echt niet waarom mensen ineens niet meer geïnteresseerd zijn ![]()
weinig democratisch van mij maar ik ben er op een bepaalde manier wel blij mee, want heb het idee dat de gemiddelde pvv stemmer nu minder snel naar het stembureau gaat en meer linkse kiezers misschien wel. pvdd heeft de afgelopen jaren in mijn gemeente heel mooie dingen voor elkaar gekregen <3
dit is verder gebaseerd op een buikgevoel en geen harde cijfers, misschien (waarschijnlijk) is het onzin wat ik zeg
Ik ga niet in de zomer, maar ervoor en erna, veel goedkoper
. De ervoor (met partner) is al geboekt, de erna (met vrienden) moeten we nog boeken, maar staat wel al vast waarheen. In de zomer ga ik wel naar Nederland (een keer voor een bruiloft en een keer op familiebezoek), maar dat telt niet ![]()
Ik (wij) ga stemmen op wat m’n vader wil haha.
Wij verlaten zelf deze gemeente en provincie op zeer korte termijn. Dus dacht… ik stem wel wat hij wil want hij blijft er wonen ![]()
Heb me er dus verder ook niet verdiept maar wilde niet m’n stem weggooien
Wat mij opvalt is dat er nauwelijks verkiezingsposters in mijn buurt hangen. Terwijl in het dorp waar ik werk iedere lantaarnpaal ongeveer voorzien is van een verkiezingsposter. Hoe zit het bij jullie?:
- Bij ons is het bezaaid met posters
- Hier zie je wat posters
- Hier zie je nauwelijks posters
- Geen posters hier, behalve die gigantische poster die de buurman/buurtbewoner in zijn/haar voortuin heeft geplaatst
0 stemmers
Ja eens alleen de partij waar ik op wil stemmen heeft echt een saaie kandidatenlijst met vrijwel alleen maar witte 40+ers, en het merendeel is man, echt jammer👎
Vooral veel poster met een bepaalde rotkop erop in deze stad. Zo erg dat we deze poster gister zelfs op de mat hadden liggen met het verzoek deze op te hangen (ligt in de prullenbak inmiddels)
Ja zelfs fdv die hier niet meedoet
Die durft. Ik gok dat dit een witte man is van een rechtse (mogelijke lokale) partij
Yes! Rechts, lokaal en witte man
Ik vind dat het tegelijkertijd ook heel ingewikkeld maken. Er zijn hier tien partijen, merendeel lokale partijen. Ik heb niet echt een beeld bij die partijen. Ik kan per partij wel bekijken wat ze met lokale kwesties willen, maar ook dan weet ik het nog niet. Moet mijn dorp bijbouwen aan de ene kant richting de snelweg (niet echt lekker voor de luchtkwaliteit in die wijk), naar de andere kant in een weiland (niet echt lekker voor de natuur) of gaan voor hoogbouw in bestaande wijken? Ik weet zelf al niet wat ik vind, want alles heeft voors en tegens. En dan moet ik nog gaan kijken wat al die partijen willen en waarom. Dat is dan één kwestie, maar zo zijn er meer.
Bij landelijke verkiezingen weet je sowieso al wel waar partijen voor staan en kun je ook op basis daarvan kiezen. Of je kiest gewoon uit de drie partijen die ergens links-progressief zitten, als dat je voorkeur heeft. Dan maakt het niet eens per se uit wat ze per beleidspunt vinden en of je het daar al dan niet precies mee eens bent. Bij de gemeenteraadsverkiezingen gaat dat toch niet zo.
Een deel uitgestrooid en een deel in een as sierraad. Gaan we nu met een reeds overledene hetzelfde doen
Als je gaat stemmen, weet je al op welke partij?:
- Ja, op een lokale partij
- Ja, op een landelijke partij
- Nee, dat weet ik nog niet
- Ik ben een Belg en ik word hier actief buitengesloten
0 stemmers
En weet je op wie?:
- Ja en diegene ken ik persoonlijk
- Ja, op een vrouw. Welke maakt niet uit
- Nee, nog niet
- Ja, op een specifieke vrouw. Die ik niet persoonlijk ken
- Ja, op een specifiek persoon. Die ik niet persoonlijk ken