Stel je persoonlijke vraag #58

Ik stem altijd op de enige echte progressieve partij in mijn gemeente. Het enige nadeel vind ik dat zij nooit goed uit de verf komen in een debat of als ze spreken tijdens een raadsvergadering. Echt een beetje knullig en nooit heel sterk. In opiniestukken doen ze het uitstekend en ik sta ook achter hun standpunten, maar ik vind het altijd wat ongemakkelijk om ze live in actie te zien. Daardoor twijfel ik soms een beetje over mijn stem, maar anders zit ik in CDA/VVD regionen en dat gaan we absoluut niet doen.

Vind het trouwens echt jammer, want ik ken veel mensen op de lijst en daar zitten echt veel mensen tussen die het heel goed zouden doen in de raad. Maar die staan dan op plek 20 en deze partij haalt misschien max 3 zetels.

Er is in mijn stad op links gebied echt te veel keus haha, ik weet het nog niet. Had wel een leuk gesprek met iemand op de lijst van de PvdD en toen was ik bijna overtuigd, maar nu zweef ik weer.

1 like

Ik werd toen in mijn been brak door skiërs op een banaan naar beneden gebracht. Wat ik heeeel eng vond want ik had net mijn been gebroken… met skiën.

2 likes

Debat is natuurlijk belangrijk maar kan me ook best voorstellen dat dat je niet ligt en als raadslid heb je ook niet oneindig tijd/middelen om dat echt goed te ontwikkelen. Zou zeker niet alleen om die reden op een andere partij stemmen als je verder wel achter de standpunten staat en ze verder goede acties/werk doen

1 like

Dat weet ik hoor! Het gaat om het inhoudelijke werk en daar sta ik achter, maar toch baal ik als ik ze tijdens een raadsvergadering in actie hoor komen :grimacing:

2 likes

Mail ze je mening gewoon! Vaak staan dit soort mensen dan laag op de lijst omdat een oude garde zijn mening doordrukt ofzo. Zoiets kan ze effe net een steuntje geven om het volgende verkiezingen anders aan te pakken.

4 likes

Zou jij het erg vinden als mensen jou een tokkie vinden?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wat vind je erger, mensen vinden jou een tokkie of mensen vinden jou een kakker

• Tokkie vind ik erger
  • Kakker vind ik erger

0 stemmers

Wat is je lievelingssoep uit deze top10 lijst?

• Erwtensoep
  • Tomatensoep
  • Groentesoep
  • Kippensoep
  • Mosterdsoep
  • Champignonsoep
  • Uiensoep
  • Aspergesoep
  • Pompoensoep
  • Bruine bonensoep

0 stemmers

Ik ben op vakantie, maar heb mijn ongeveer 80-jarige buurvrouw die lijstduwer is gemachtigd om voor mij te stemmen. Wilde ze wel eerst weten op wie voor ze ging toezeggen om het te doen :sweat_smile:

13 likes

Als jij op zondag jarig bent en je krijgt de vrijdag en zaterdag daarvoor kaarten:

• Maak je ze gelijk open
  • Wacht je tot je verjaardag
  • Afhankelijk of er op staat of je moet wachten

0 stemmers

Zou ik misschien ook doen! Zou het lastig vinden als ik dan op bijv fvd of pvv moet stemmen. Al is het niet mijn stem.

Ik zou dat iets te verleidelijk vinden om dat niet te stemmen dan

3 likes

Mensen vinden me al een Tokkie. Ik ben ook een Tokkie.

1 like

Bij ons is GL PvdA de enige echt linkse partij dus dat is makkelijk kiezen. Vrees alles dat het weinig zin heeft wanf woon in een nogal rechtse gemeente :sob:

5 likes

Overal die kop van Eva Braun, terwijl je daar niet eens op kan stemmen.

Ik was trouwens wel eens benieuwd naar de lijst van FvD hier in de stad, hoe die mensen eruit zien. Maar daar is gewoon nauwelijks iets over te vinden, geen foto’s of info op hun site. Vind ik ook heel raar.

(Op hun Instagram uiteindelijk een foto gevonden. Precies de sneue kneuzenbende die ik verwachtte).

3 likes

Zelfs als je het niet van tevoren vraagt kun je dan nog nee zeggen toch? Ik zou nooit iemands vertrouwen schaden door op iets anders te stemmen, maar als het een stem is die zo tegen mijn principes ingaat, dan ga je maar lekker zelf of regel je iemand anders.

Gisteren stond hier een hele vriendelijke man van GL te flyeren en toen liep er zo’n horkerige vent lange die even aan iedereen binnen 5 meter gehoorsafstand moest laten weten dat HIJ ZEKER NIET OP GROENLINKS GAAT STEMMEN!! Vond ik zo sneu voor die flyerende man dat ik langsgelopen ben om te zeggen dat ik zeker wel!! op ze ga stemmen. Heb zo’n idee dat die hork niet de eerste was die dag, dus vind het knap dat mensen de moeite nemen om er te gaan staan. Volgens mij krijgen ze een hoop ellende en verwensingen naar hun hoofd.

14 likes

Stem jij op Drerrie voor Den Haag?

• Ja
  • Nee
  • Ik woon niet in Den Haag

0 stemmers

1 like

Bij een van mijn ouders is D66 de meest linkse partij. :smiling_face_with_tear:

Ja dit inderdaad. Bij de enige twee lokale partijen heb ik even hun programma bekeken en bij woning hadden ze allebei iets over “eigen bewoners eerst” en toen wist ik al genoeg.

2 likes

Ik twijfel nog, maar wss wel!

2 likes

Staat er een prullenbakje in je wc?

• Ja en ik vind dit ook noodzakelijk
  • Ja maar ik vind dit niet per se nodig
  • Nee

0 stemmers

Ik heb dus gisteren mn tampon helemaal in wc papier gewikkeld en in mn tas gestopt want ik kon het niet kwijt. En ik hoor mn moeder zeggen “kan je gerust doorspoelen hoor!”

3 likes

Omdat ik binnenkort weer naar de Efteling ga; ben jij wel eens naar de Efteling geweest?:

• Ja, meerdere keren
  • Ja, een keer
  • Nee, nog nooit geweest

0 stemmers

Wanneer was de laatste keer dat je naar de Efteling bent geweest?:

• Afgelopen jaar
  • Minder dan vijf jaar geleden
  • Minder dan 10 jaar geleden
  • Meer dan tien jaar geleden
  • Ik ben nooit geweest :pleading_face:

0 stemmers

2 likes