Stel je persoonlijke vraag #58

Op mezelf. :joy:

Wat je ziet met lokale partijen is dat het vooral rechts is. En mensen denken ā€œNee ik wil geen landelijke partij want die hebben geen binding met de gemeenteā€ die vind ik zooo scheef. Want waar denk je dat ik woon??? Alle partijen van landelijke fracties zijn lokale fracties! Het voordeel is juist dat we lijntjes hebben met dingen die in den haag geregeld moeten worden, en dus meer voor elkaar te krijgen.

15 likes

Ja op de nummer 1

1 like

Neeeeee bij jou is zo een goeie, lijst 1 nr 5 gratis ongevraagd stemadvies alsjeblieft

De eerste stem is tenminste binnen :muscle:t2:

2 likes

Mijn eigen man twijfelt nog he! Of hij wel op mij wil stemmen want er staat een oud vluchteling op de lijst die hij het meer gunt (da’s een hele toffe vent daar niet van maar… ik ben zijn vrouw?!)

Dus scheiding incoming ik laat jullie nog weten of hij onder schot wel het juiste vakje kleurt.

31 likes

Even snel een machtiging regelen, dat jij voor hem kan stemmen. Je man is tijdelijk handelingsonbekwaam. Dus iemand moet de verstandige keuzes voor hem maken

8 likes

Dit is het beste advies dat ik hier ooit heb gehad.

5 likes

Ooh ja dat is mijn optie 2 idd!! Ik twijfel tussen pvdd en glpvda. Ik vind dat Pieter het echt heeel goed doet nu. Maar ik vind het ook fijn dat gl nu wethouders heeft geleverd en wil graag dat die blijven. Dus mss toch beter daarop stemmen.

1 like

Ik stem altijd op de enige echte progressieve partij in mijn gemeente. Het enige nadeel vind ik dat zij nooit goed uit de verf komen in een debat of als ze spreken tijdens een raadsvergadering. Echt een beetje knullig en nooit heel sterk. In opiniestukken doen ze het uitstekend en ik sta ook achter hun standpunten, maar ik vind het altijd wat ongemakkelijk om ze live in actie te zien. Daardoor twijfel ik soms een beetje over mijn stem, maar anders zit ik in CDA/VVD regionen en dat gaan we absoluut niet doen.

Vind het trouwens echt jammer, want ik ken veel mensen op de lijst en daar zitten echt veel mensen tussen die het heel goed zouden doen in de raad. Maar die staan dan op plek 20 en deze partij haalt misschien max 3 zetels.

Er is in mijn stad op links gebied echt te veel keus haha, ik weet het nog niet. Had wel een leuk gesprek met iemand op de lijst van de PvdD en toen was ik bijna overtuigd, maar nu zweef ik weer.

1 like

Ik werd toen in mijn been brak door skiĆ«rs op een banaan naar beneden gebracht. Wat ik heeeel eng vond want ik had net mijn been gebroken… met skiĆ«n.

2 likes

Debat is natuurlijk belangrijk maar kan me ook best voorstellen dat dat je niet ligt en als raadslid heb je ook niet oneindig tijd/middelen om dat echt goed te ontwikkelen. Zou zeker niet alleen om die reden op een andere partij stemmen als je verder wel achter de standpunten staat en ze verder goede acties/werk doen

1 like

Dat weet ik hoor! Het gaat om het inhoudelijke werk en daar sta ik achter, maar toch baal ik als ik ze tijdens een raadsvergadering in actie hoor komen :grimacing:

2 likes

Mail ze je mening gewoon! Vaak staan dit soort mensen dan laag op de lijst omdat een oude garde zijn mening doordrukt ofzo. Zoiets kan ze effe net een steuntje geven om het volgende verkiezingen anders aan te pakken.

2 likes

Zou jij het erg vinden als mensen jou een tokkie vinden?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wat vind je erger, mensen vinden jou een tokkie of mensen vinden jou een kakker

• Tokkie vind ik erger
  • Kakker vind ik erger

0 stemmers

Wat is je lievelingssoep uit deze top10 lijst?

• Erwtensoep
  • Tomatensoep
  • Groentesoep
  • Kippensoep
  • Mosterdsoep
  • Champignonsoep
  • Uiensoep
  • Aspergesoep
  • Pompoensoep
  • Bruine bonensoep

0 stemmers

Ik ben op vakantie, maar heb mijn ongeveer 80-jarige buurvrouw die lijstduwer is gemachtigd om voor mij te stemmen. Wilde ze wel eerst weten op wie voor ze ging toezeggen om het te doen :sweat_smile:

10 likes

Als jij op zondag jarig bent en je krijgt de vrijdag en zaterdag daarvoor kaarten:

• Maak je ze gelijk open
  • Wacht je tot je verjaardag
  • Afhankelijk of er op staat of je moet wachten

0 stemmers

Zou ik misschien ook doen! Zou het lastig vinden als ik dan op bijv fvd of pvv moet stemmen. Al is het niet mijn stem.

Ik zou dat iets te verleidelijk vinden om dat niet te stemmen dan

3 likes

Mensen vinden me al een Tokkie. Ik ben ook een Tokkie.

1 like

Bij ons is GL PvdA de enige echt linkse partij dus dat is makkelijk kiezen. Vrees alles dat het weinig zin heeft wanf woon in een nogal rechtse gemeente :sob:

5 likes