Ja ik snap helemaal wat je bedoelt. Nu ik ineens 35 ben vind ik het echt wel even heftig? Ik vond het tot aan mijn 34ste idd ook alleen maar fijn om 30 te zijn en vond mezelf ook er beter uit zien en zelfverzekerder en alles, maar nu ineens begin ik mijn leeftijd wel te voelen. In de spiegel begin ik zo’n oud hoofd te krijgen en mijn gezondheid is ook niet meer hoe het een paar jaar geleden was. Heb nu ook steeds meer pijntjes en alles gaat net wat moeilijker. Heb ook ineens een beetje een existentiële /midlife crisis. Net zoals jij zegt idd begin ik ook wat meer spijt te krijgen van hoe ik mijn jongere jaren heb doorgebracht en alle dingen die ik nooit gedaan of bereikt heb. Mentaal voel ik me gewoon hetzelfde eigenlijk maar nu ben je ineens een ‘cringy vrouw van middelbare leeftijd’ als je bepaalde kleding aantrekt of dingen doet en moet je je maar naar je ‘leeftijd’ gedragen. Ook weegt voor mij persoonlijk de beslissing van wel of geen kinderen ineens zo onzettend zwaar nu, en wat die beslissing voor de rest van mijn leven betekent. Ik wil gewoon meer tijd voor mezelf nog voordat ik daaraan begin en die is er gewoon niet echt meer. En dus lijkt de tijd ineens super hard te dringen terwijl dat drie jaar geleden nog niet zo heftig voelde. Ook wordt iedereen om me heen steeds ouder, zoals mijn nichtjes en neefjes en ook mijn moeder, en dan besef je ineens dat tijd veel te hard gaat en dat het geen momentje even stopt allemaal.
Ik die er net achterkwam dat Gwyneth Paltrow, toch de beschermheilige van middelbare cringe witte vrouwen, TWEE HELE DECENNIA OUDER is dan ik ben, voel me plotsklaps joooooooong.
Op het kantoor van m’n vriend, waar ik nooit kom gelukkig
Haha
Wij zagen dat een keer op tv en mijn man zei wel drie keer oh wat leuk dus toen heb ik die voor hem besteld
Maar ik vind als je het doet omdat je er echt trek in hebt niet meetellen met obsessief groenten moeten eten. Dat vind ik vooral als je naar de snackbar gaat en vervolgens nog een halve komkommer in plakjes gaat snijden niet omdat je er zin in hebt maar omdat je groente moet eten ‘voor de vitamientjes’ van jezelf.
ik heb er eentje van de stad waar ik opgegroeid ben en eentje van het dorp waar ik in het buitenland gewoond heb. toen ik daar nog woonde vond ik het leuk om een stukje ‘thuis’ van vroeger te hebben en nu vind ik het leuk om het dorp te zien waar ik zo lang gewoond heb. nog leuk, de stad van nu is natuurlijk vrij groot en het dorp bestaat uit ongeveer 10 lijntjes
zei een vriendin van daar ooit, ja maar op de NLse zie je helemaal de huizen, wat leuk! dat waren de wijken/straten en zeker niet de huizen haha. vond ze maar raar haha
Als iemand rond lunchtijd op de koffie komt (rond 12en) zorg je dan altijd dat je wat te lunchen hebt voor ze?
- Ja
- Nee
- Nee alleen iets voor bij de koffie
0 stemmers
Vind dat juist doodnormaal gedrag. Ik ben echt niet obsessief bezig met eten en ga niet ten onder als ik een dag geen groenten binnen krijg, maar als het even kan neem ik wel nog iets van snoepgroenten. Want ja… vitamine zijn nogal nodig? En als ik alleen ga eten waar ik echt trek in heb eet ik de helft van de dagen geen groenten.
Love snoepgroenten zoals cherry tomaatjes. Ik heb alleen wel het idee dat die snackgroenten bij supermarkten echt een scam zijn?? Koop altijd gewoon een los bakje of midi komkommers.
Maar echt elke dag?
Ik eet ook vrijwel iedere dag groenten want ik vind het belangrijk om een beetje gezond te eten, maar ik eet ook gerust een dag spaghetti carbonara of frietje met een kaassouffle en dan ga ik echt geen halve komkommer staan snijden onder het mom van ‘ik moet wel groente binnen krijgen’ als ik daar geen trek in heb. Als ik zes dagen in de week al vrij veel groente eet dan ben ik er niet van overtuigd dat die halve komkommer die ik tegen heug en meug zit te eten nou veel zoden aan de dijk zet wat betreft mijn gezondheid. Ik zou dat juist een beetje obsessief van mezelf vinden.
Hele forum vol met gore eiwit recepten en producten maar komkommer gaat te ver
Nou jongens dan zal ik mijn afschuwelijke eetstoornisgedrag ook eens delen voor de shock: ik maak bijna elke avond een salade bij mijn eten!!! I know i know totaal verknipt
Ik denk wel bijna altijd. Kijk op een doorsnee dag eet ik gewoon groenten in mijn lunch of avondeten, maar als ik dat niet doe pak ik 99/100 keer wel bewust nog een schaaltje groenten. Naast een carbonara maak ik gerust een salade. En tegen heug en meug is ook weer de andere kant, het is een komkommer/wat wortel/snoeptomaatjes gaat gewoon net zo makkelijk naar binnen als een andere snack. Ik doe het ook niet omdat ik denk dat ik scheurbuik krijg als ik het niet doe, maar vind het wel echt basic zelfzorg om zo vaak mogelijk voldoende groente en fruit binnen te krijgen. Is gewoon een gewoonte.
@solee eens hoor, bedoel gewoon een normaal bakje cherrytomaatjes, komkommer of geschraapte worteltjes. Snoepgroenten waar het op staat zijn gewoon een manier om je meer te laten betalen.
Maar daar gaat dit toch helemaal niet over?
Ik eet zelf ook vrijwel iedere dag >250 gram groente. Ik vind het alleen een beetje obsessief als je gewoon een gezond eetpatroon hebt met voldoende groenten dat het dan niet voor kan komen dat je eens een keer geen groente eet.
Vind jij het belangrijk om in een discussie het laatste woord te hebben?
- Ja
- Nee boeit me niet
- Ligt aan het onderwerp
- Neutraal
0 stemmers
Maar wat is er obsessief aan elke dag genoeg groenten en fruit willen eten? Je lijf heeft het - anders dan alle eettrends, platbroden, high proteine kwark, cheesecake bestaand uit kwark en bastogne - letterlijk nodig en het kost vijf minuten.
Eet jij eigenlijk wel genoeg vezels?
- Eigenlijk niet nee
- Eigenlijk geen idee
- Eigenlijk hou ik me hier niet mee bezig
- Eigenlijk soms wel soms niet
- Eigenlijk eet ik alleen witbrood en consorten
0 stemmers
Hoe is je stoelgang?
- Optimaal
- Suboptimaal
- Privé
0 stemmers
Gekregen bij het opleveren van het huis van de bouwer
. Mooi plekje in de wc gekregen haha
Zou het zelf niet kopen ![]()
Hahaha sorry maar die omschrijvingen
Ik keek ooit eens een programma waarbij mensen anoniem hun ontlasting inleverden en iemand had de konijnenkeutels en toen zei die dokter ook dat moet flinke moeite gekost hebben
Geef het nog een paar jaar en dan trek je je daar niks meer van aan ![]()