Stel je persoonlijke vraag #58

Ik vind het ook leuker om ergens heen te gaan want je ontmoet nog eens iemand, maar soms is het wel een uitkomst

Zo heb ik zelf opfris-excel gedaan bijvoorbeeld en meer computergerelateerd spul maar dat was voor werk, en e learnings tijdens een andere baan, daar is echt niks van blijven hangen dus zonde geld en energie geweest eigenlijk

Ja want financiële instelling en bankfeestdagen zijn er in overvloed haha.

2 likes

Ik kijk zo uit naar de verlengde weekends.

1 like

Best veel! Een gratis cursus over je ecologische voetafdruk verkleinen, iets over tofu bereiden, een betaalde cursus over personal finance, een gratis cursus over zenuwstelselregulatie, een betaalde botanisch tekenenworkshop, een gratis human design projector workshop haha en volgens mij vergeet ik nu heel veel dingen. Ik leer ook veel op YouTube. En natuurlijk Duolingo (nu Portugees). Ik houd echt van leren en ik ben altijd geïnteresseerd in van die gekke niche dingen en t online aanbod is eindeloos en steeds beter imo.

Ik ben ook benieuwd wat de rest heeft gedaan of aan het doen is als mensen dat willen delen.

11 likes

Skins bood tijdje geleden live parfum masterclasses aan (nu zijn ze vgm vooropgenomen en niet meer live). Vond ik wel heel leuk, kreeg je in een bepaalde geurfamilie allemaal samples opgestuurd en leerde je hoe je bepaalde geurnoten kon herkennen, waar het vandaan komt etc.

8 likes

Ik heb zelf het idee dat ik veel leer van YouTube en heel erg weinig van Duolingo.

• Same
  • Nee omgekeerd
  • Leer van beiden niks
  • Leer van beiden veel

0 stemmers

1 like

Van Duolingo leer ik eigenlijk vooral lezen, handig voor menukaarten ofzo maar dat is het ook wel.

2 likes

Ik zie Duolingo meer als woordjes oefenen en YouTube als luister/spreekvaardigheden vergroten. Ik ga namelijk al-tijd de mist in als ik een taal leer dat ik de woordenschat niet genoeg leer en daar kom je op een gegeven moment niet meer mee weg.

@Nysmn Oh dat is ook echt een niche! Leuk om je zo een uurtje of wat te verdiepen in een detailonderwerp, vanaf je bank in je pyama haha

2 likes

Bij Duolingo moet je in level 700 zitten om je überhaupt voor te kunnen stellen en een simpel gesprek aan te kunnen knopen, want daarvoor leer je alleen maar rare woorden en zinnen. Ik wil snel Spaans leren dus dan verwacht je te beginnen met “hallo ik ben blabla”, nee je leert sinaasappel en melk drinken in 10 zinnen te proppen. :smiling_face_with_tear:

6 likes

Ja ik kijk gewoon veel media in de taal die ik wil leren en dan leer je vanzelf de woorden.

Ja dat werk ook beter dan van die geforceerde woorden. Plus bij Duolingo heb je die boze uil de hele tijd.

2 likes

ik had eerst nee gestemd maar toen bedacht ik me dat ik zaterdag ben begonnen met een taalcursus via preply. maar bij ‘cursus online’ denk je toch al snel aan van die enge crypto bros of van die vage geldklopperij van cynthia met een anti stresscursus op terschelling oid

5 likes

Draag jij een helm op een niet-elektrische stadsfiets?

• Ja
  • Soms
  • Nee
  • Nvt

0 stemmers

Draag jij een helm op een elektrische fiets?

• Ja
  • Soms
  • Nee
  • Nvt

0 stemmers

Draag jij een helm op een racefiets?

• Ja
  • Soms
  • Nee
  • Nvt

0 stemmers

Dragen jouw kinderen een helm op de fiets/in de bakfiets/achterop/zelf op de fiets?

• Ja
  • Ja, alleen als ze zelf fietsen
  • Soms
  • Nee
  • Nee, wel toen ze jonger waren
  • Nvt

0 stemmers

Vind je dat er een helmplicht moet komen?

• Ja voor iedereen
  • Ja voor elektrisch fietsen
  • Ja voor 65+
  • Ja voor kinderen
  • Ja voor…
  • Nee

0 stemmers

2 likes

draag alleen een helm op een racefiets als ik er mee ga ‘wielrennen’, niet als ik m gewoon in de stad gebruik

1 like

Bij buren verderop in de straat( ken ze niet persoonlijk we zeggen alleen gedag). Zijn een driewieler en andere fietsdingetjes waarop hun kinderen spelen blijkbaar van hun oprit gestolen. Ze hadden die 's nachts buiten laten staan. Ik snap bij god niet dat iemand zoiets laags kan doen.

Zou jij hier boos om worden?

• Ja maar wel eigen schuld ik had het binnen of ergens veilig moeten plaatsen
  • Gewoon ja, welke aso doet dit
  • Nee mensen stelen nou eenmaal

0 stemmers

2 likes

Ik vind het eigenlijk alledrie: welke aso doet dit, maar mensen stelen nou eenmaal dus beter binnen zetten.

43 likes

Ja eens maar ik vind het zo treurig. Maar om eerlijk te zijn zou ik het zelf ook niet aandurven om dat zo buiten te laten staan, neem aan dat dat niet hun bedoeling was. Ik vind het dan wel flauw als bijvoorbeeld mn buurvrouw zegt dat het maar hun eigen schuld is.

1 like

Dat zeggen mensen toch zo vaak zodat ze zichzelf kunnen wijsmaken dat het hen nooit zou gebeuren. Slaat nergens op.

1 like

Heb op dit moment geen helm, maar wil er binnenkort een gaan kopen, omdat ik m’n zoontje er ook een laat dragen. Moet wel zeggen dat het dragen van een helm in Oostenrijk iets normaler is dan in Nederland.

Eigenlijk vind ik dat ik niet stom moet doen en gewoon een helm moet gaan dragen. Want als ik op mijn racefiets 25 km/h zou rijden zou ik er niet over peinzen om zonder helm te fietsen. Maar ga ik close richting de 25 km/h op een electrische fiets, doe ik dat niet.

Dusss als iemand nog een tip heeft voor een fietshelm die er een beetje acceptabel uitziet, houd ik me aanbevolen.

(Ik heb serieus overwogen om zo’n airbag voor je hoofd te kopen. Die zit als een soort col om je nek, bij een val blaast het op tot een soort airbag voor je hoofd).

2 likes