Stel je persoonlijke vraag #58

Ik neem m’n helm vaak mee op vakantie, als ik in Limburg fiets bijvoorbeeld. En ook toen het zo gesneeuwd was en ik weer kon fietsen heb ik een helm gedragen. Maar voor m’n alledaagse tripjes doe ik dat niet, en deed ik ook niet toen ik een elektrische fiets had.

1 like

Nahh ze zijn allemaal lelijk. Persoonlijk vind ik een sportieve wel minder erg dan een die er zogenaamd mooier/vrouwelijker uitziet. Maar zou echt aanraden om te passen, want het draagcomfort verschilt heel erg.

Overigens vond ik het zelf snel wennen. De eerste week voelde ik me echt voor lul staan en hoopte ik geen bekenden te zien, maar daarna had ik al snel schijt. Ben er wel echt blij mee, ik fiets dagelijks op heel drukke fietspaden en zie regelmatig ongelukken of bijna ongelukken.

4 likes

Bij mij in de straat appt iemand steeds in een buurtapp dat z’n fiets gestolen is, inmiddels al veelvuldig gebeurt, maar hij zet er steeds bij “weer uit het rek bij nummer 647484 gestolen” en ik denk élke keer NOU MISSCHIEN MOET JE M DAN NIET IN DAT TYFUSREK ZETTEN HE ALS DAT STEEDS WEER DE SITUATIE IS. idk mijn fiets is nog nooit gestolen, weet niet of iemand hem toevallig haat of dat hij niet aan kettingsloten doet maar waarom herhaal je steeds je acties als je fiets keer op keer gejat wordt?

• Ik begrijp je irritatie
  • Nee dat is logisch dat hij hem daar blijft zetten, doe niet aan victim blaming

0 stemmers

2 likes

Een helm aan moeten is voor mij een reden nooit een elektrische fiets te kopen

• Ja
  • Nee
  • Ik fiets niet

0 stemmers

2 likes

Ik zou het wel irritant vinden, omdat je die helm dan overal mee naartoe moet nemen

11 likes

Ja dit en het lijkt me warm.

1 like

Dat je steeds met die batterij moet zeulen zou me al tegen houden om een elektrische fiets te nemen haha

10 likes

Ik maak hem gewoon mee vast in mijn fietsslot.

Altijd zo verbaasd om hier te lezen over helmen. Ik was 1 keer de helm van mijn peuter vergeten en dat voelde de hele weg zooo kwetsbaar. In mijn buurt (in BE) draagt elk kind een helm en ouders lopen ook gewoon even de opvang/school in met hun helm op haha, het went echt.

2 likes

Die liet ik er gewoon op toen ik een e bike had, maar dat is ongewoon hoorde ik hier

3 likes

Dit, en dat je je fiets dat ook moet laden en alles. Ik wil er gewoon opspringen en wegrijden :sweat_smile:

3 likes

Die van mij kan er niet af, scheelt weer

2 likes

Aan moeten? Een helm zet je op toch

9 likes

Vandaag heb ik deze tasje aan.

Nee grapje, ik ken wel meer mensen die dit zo zeggen. Dialect?

2 likes

Weet je wie een helm moeten dragen? Al die kiddo’s in de elektrische bakfiets terwijl pap en mam achter het stuur met 25 km per uur door rood scheuren terwijl ze ondertussen via de telefoon alvast een call doen met collega Hendrik-Jan die voor de zaak even naar Londen is gevlogen. Echt 0.0 zicht op de daadwerkelijke wereld die mensen. Ondertussen zitten Vlinder, Wolf en Storm zichzelf te vermaken door te kijken wie het meest uit die bak kan bungelen.

51 likes

Ik kom onderweg 's ochtends vaak behoorlijk veel bakfietsouders tegen en ik snap de haat er tegen niet zo. Je hoeft iig je auto niet te pakken elke keer.
Ik kan er overigens zelf niet op fietsen weet ik uit ervaring :joy:

Je kinderen op de bakfiets naar school brengen:

• Ja prima toch
  • Nee vreselijk
  • Nmsvpe

0 stemmers

2 likes

Niks tegen bakfietsouders maar wel als ze dus ondertusse op hun telefoon bezig zijn en nietcopletten in het verkeer.

6 likes

Dat geldt voor heel veel weggebruikers, ook op gewone fietsen en in de auto
Hou je aandacht gewoon op de straat dat zou een hoop gezeik schelen

6 likes

Nou dat mag dus officieel natuurlijk niet. En niemand op een bakfiets gaat bellen dat is onzin. Ik herinner me nog dat die regel werd ingevoerd maar volgens mij boeit geen ene hond het meer. @Lemongrab dacht ik zei toen dat er een politie met luidspreker langkwam dat je je tel niet mocht gebruiken op de fiets. :rofl:

Gebruik jij je telefoon vaak op de fiets?

• Ik fiets niet!
  • Ja
  • Nee
  • Zo af en toe

0 stemmers

1 like

Dat geldt natuurlijk voor zoveel in het verkeer.

Je mag ook niet door rood rijden en toch heb ik gister op een haar na geen ongeluk gehad omdat er een gek door rood scheurde.

1 like

Nouja kan me niet voorstellen dat als je als bakfietsouder nog kan bellen. Is best zwaar om te besturen. Dus die bellen echt niet hoor met hendrik jan ondertussen.

1 like