Gelukkig ben jij altijd het alleswetende brein op dit forum haha ![]()
Volgens mij valt dat juist wel mee als ze elektrisch zijn?
Ja ik kreeg het niet voor elkaar, zal wel verkeerd afgesteld zijn.
Ik vind mijn bakfiets niet zwaar te besturen.
Kind waar slaat dit nou weer op
Heb jij iemand op het forum die je echt heeel slim alleswetend vindt?
- Ja 1
- Ja meerdere
- Nee
0 stemmers
Ik heb hem er ook nog nooit af gehaald, wist niet dat dat echt een ding was.
Waarom heeft niemand het over de bakfiets ouders die na het droppen van de kinderen naar werk scheuren met dat ding? Dat is nog veel irritanter want ze rijden 3 x zo hard met dat lege ding, bellen handsfree met henrik Jan en scheuren gewoon door rood want over 10 min meetinggggg
Mijn grootste schoolplein ergernis zijn alle ouders die hun auto voor de ingang stoppen en dan wel de hele weg van hun kind die loopt naar school bekijken! Of in de auto nog kusjes geven.
Ga gewoon lekker in een parkeervak staan (ja die zijn er amper. Dan had je misschien geen school in de binnenstad moeten kiezen).
Huh bak vol of leeg gaat even hard hoor
Snap echt niet hoe jullie zoveel onderscheid maken tussen allerlei types fietsers. Iedereen is irritant tegenwoordig.
Ja geen idee maar misschien rijden ze roeklozer want koters zijn eruit.
Ik vind bakfietsen alleen leuk als er een hond in zit.
Iedereen is vergeten dat rechts voorrang heeft. ![]()
ik zat gisteren nog te denken aan dat ik fatbikes helemaal niet irritanter vind dan normale elektrische fietsen. eerder minder vervelend eigenlijk
Ze zijn op verschillende manieren vervelend vind ik. Hier is de fatbike vaak twee tieners op een ding en dan allebei TikTok kijken tijdens het rijden, en dat is gevaarlijk en irritant op een âgvd domme tienersâ manier. En dan de VanMoof achtige elektrische fietsers zijn irritant op de aso âik vlieg overal ff entitled en storend doorheen en heb noise canceling headphones op omdat iedereen me uitscheldtâ manier.
Maar de noise cancelling headphones houden mij niet tegen, rukkers!!!
De hele ophef over fatbikes heeft alles te maken met wie er op die fietsen rijden (jongeren, lage sociale klasse, vaak niet wit). Vind het hele gepraat over fatbikes verbieden echt het domste debatje dat Nederland momenteel voert. Die fiets zelf heeft er niks mee te maken en is volgens mij zelfs veiliger dan reguliere ebikes. Vrijwel alles wat irrirant is aan de fatbike is al strafbaar.
Ik vind met fatbikes vooral het probleem dat er in onze wijk ook veel kinderen van een jaar of 7 met meerdere tegelijk op een zoân ding rijden en ik vertrouw mijn eigen kind van die leeftijd qua verkeersinzicht nog niet helemaal op een gewone fiets alleen, laat staan met veel snelheid op stukken waar meerdere verkeersstromen door elkaar lopen (pleinen, gedeelde stukken straat bij winkelcentra)
Haha eens, echt lekkere koekjes! En andere dingen paas gerelateerd koop ik omdat ik kinderen heb. De paastak op tafel zou ik zelf niet zo snel neerzetten, maar wel leuk voor de kinderen.
Ik heb eergister nog een heel stuk geracefietst en als ik echt keihard trap ga ik misschien op mijn allerhardst 23 km/u. Ben ook geen echte racefietser obviously, maar ik word dus ingehaald door kinderen op fatbikes terwijl ik er niet over zou peinzen om zonder helm zo hard te gaan.
Krijg altijd visioenen van uit elkaar spattende kinderschedeltjes als ik die kids voorbij zie razen. Hebben die ouders daar geen last van?!
Wat mij betreft zo snel mogelijk een helmplicht voor alle e-bikes (ook voor de passagiers!). Er zijn eigenlijk gewoon geen argumenten tegen behalve âhet staat domâ en âje loopt dan met die helm rondâ. Toen het voor snorfietsen werd ingevoerd werd er ook gemopperd en nu dragen die allemaal keurig een helm.
ja het is bijna een soort racistische dog whistle geworden. ik denk dat sowieso elke keer als er (ook hier) over geklaagd wordt.
mijn irritatie aan elektrische fietsen is dat je ze niet goed ziet vaak (lopend of in de auto) en dat ze dan ineens heel snel gaan en fatbikes zie je juist beter.