Ik snap überhaupt niet dat er zoveel kinderen een fatbike hebben? Mijn kind zou dat nooit mogen voor z’n 16 e ofzo veel te gevaarlijk en ook onzin sinds wanneer heb je in de stad niet genoeg aan een normale fiets?
Hier niet hoor! Echt superstom ook, want die gaan ook vaak veel harder dan toegestaan. Ik zag van de week nog iemand die had de capuchon van de jas op ipv een helm, ja dat zal m helpen Gerdien
Onze wijk is 30 km zone geworden en ik kom in de auto niet langs de gemiddelde elektrische fiets, hoezo gaan die zo hard?
Ja snap ik, maar dat heeft niks met de fiets te maken. Dat is de onveiligheid niet. Zelfde gedrag kan op elke andere elektrische fiets.
@PiuPiu een elektrische fiets is gemaximeerd op 25km/u als jij ze met 30 niet kunt inhalen is of de fiets opgevoerd of jij rijdt geen 30.
Of bezig zijn met elkaar en tegelijkertijd met hun bakfietsen zij aan zij fietsen ![]()
Grote probleem is vooral dat fatbikes gemiddeld minimaal 10 kilo zwaarder wegen dan normale e-bikes. De ongelukken en de gevolgen daarvan zijn echt niet mals. Zelfde geldt voor bakfietsen.
Verder haat ik alle fietsers, en stopt Anne-Fleur net zo min voor het zebrapad als Rachid dus ze kunnen allemaal de tering krijgen. Fatbikes rijden hier niet asocialer dan de rest, meer extra kut als ze je aanrijden (of zelf vallen).
En elektrische fietsen in het algemeen sowieso kut door extra brandgevaar. Snap dat je hem niet buiten zet ivm diefstal, maar ja toch kut als je flat afbrandt door een slechte accu.
echt mijn grootste nachtmerrie was dat toen ik nog in een hoge flat in Amsterdam woonde met veel bewoners met een ebike/fatbike.
Ik vind het vervelende aan de fatbikes dat ze vaak zo ontzettend hard gaan, harder dan een e-bike.
Ik zat daar net op mijn e-bike aan te denken toen ik langzaam werd ingehaald door een jongen op een fatbike. Hij riep “u gaat wel hard zeg”, haha. Ik zei dat mijn limiet 25 was. Hij zei bij hem ook, maar dat hij wel tot 31 km/u kan gaan. Ik kan met veel moeite tot 27 komen denk ik, maar dan werkt de fiets me echt tegen.
Ik kan als ik heel hard bijtrap de 31 km halen maar dat hou ik niet lang vol.
Ja precies ze gaan veel harder, en ze hoeven niet te trappen dus het is meer een soort brommer maar dan zonder helm en op het fietspad.
Het allerergst zijn toch duidelijk speed pedelecs. Altijd boomers die denken dat ze in een auto zitten en zij dus de koning van de weg zijn.
Zij volledig beschermd in pak, maar altijd als ik hem met 40 kmpu op mij af zie racen weet ik dat ik er ben geweest als zij tegen mij aanrijden en die kans is er de hele tijd want erg voorzichtig rijden ze niet.
Dat zij op het fietspad zijn is onbegrijpelijk.
Kan dat ook al, het is toch geen brommer
Nou ja daar heb ik geen verstand van verder. Ik heb juist moeite om niet harder te gaan dan 30 want dat rijd je al snel
Ze mogen alleen op het fietspad als het een bromfietspad is, dus met het bord met fiets en bromfiets onder elkaar. Als het alleen een fietspad is (met rechthoekig bord of rond bord met alleen fiets) moeten ze optyfen naar de weg. Doen ze helaas vaak niet, maar is dus tegen de regels.
Ja heel veel worden ‘opgevoerd’, daardoor rijden ze harder dan 25 en hoeven ze ook niet te trappen. Volgens mij kan je dat met wat codes erop zetten heel eenvoudig, maar daar heb ik geen verstand van.
Ik zie ook zo vaak kinderen dan snel doen alsof ze trappen als ze politie zien haha.
Als het gaat over namen voor kinderen, komt best wel regelmatig langs dat (toekomstige) ouders ze willen laten matchen. Dus bijvoorbeeld dat de naam van de jongere broer past bij die van zijn oudere broer. Op welke manier dat is, mag je zelf invullen. Even een aantal vragen naar aanleiding hiervan.
Matcht jouw naam met die van jouw broers/zussen?
- Ja
- Nee
- Nvt
0 stemmers
Zo ja, wat vind je ervan dat jouw ouders hiervoor hebben gekozen?
- Positief
- Negatief
- Neutraal
0 stemmers
Zo nee, wat vind je ervan dat jouw ouders hier niet voor hebben gekozen?
- Positief
- Negatief
- Neutraal
0 stemmers
Zou jij namen bewust laten matchen? Of heb je dat gedaan? Eventueel in een hypothetische situatie, dus ook als je geen kinderen gaat krijgen.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Voornamen matchen niet per se, maar mijn ouders hebben mijn broertje wel een vrij lange tweede naam gegeven omdat ik vernoemd ben naar de lange namen van allebei mijn oma’s en ze dat anders een beetje gek vonden (want dan was het 3 vs 27 tekens geweest).
Ik vind het al matchen als je namen in hetzelfde “genre” hebt en dat vind ik wel logisch.
Meerdere kinderen met dezelfde beginletter of namen die rijmen vind ik wel altijd een beetje overdreven.
Mijn ouders hebben daar niet over nagedacht maar onze namen zijn wel in dezelfde vibe gewoon door hun smaak en hun smaak is goed dus mijn broers en ik zijn blij
Maar heb jij helemaal geen fiets of? Ik kan op zich bijna overal naartoe lopen als ik wil maar ik haat lopen en heb slechte voeten dus dat helpt al helemaal niet mee.
Een winkel is 1.5 km verderop, wat doe je dan het liefst?
- Fiets
- Lopend
- Auto
- Ov
0 stemmers
Ik heb dus iemand die hier vaak met de bus komt terwijl het dichtsbijzijnde station 15 min lopen is naar mn huis.
Matchen is een groot woord maar mijn ouders hebben bij alle kinderen gekozen voor een roep- en doopnaam die Hollands is. Qua uitspraak en spelling is dat in het buitenland weleens gedoe.
Ik heb voor mijn dochter bewust een naam gekozen die relatief tijdloos is (als in: wordt al honderden jaren gebruikt) en qua spelling internationaal is. Als ik nog een kind gekregen had, had ik voor eenzelfde soort naam gekozen. Denk aan categorie Sophie / Emma / Olivia.
Mijn naam valt als enige niet in het ‘genre’ van de rest van het gezin. Valt erg op als je alle namen op een rijtje zet. Ik vind dat zelf prima, boeit mij niet zo veel. Het valt mij daarom altijd erg op als mensen zoiets willen vermijden. Een vriendin van mij heeft een naam die heel erg matcht met haar broer en die vindt dat verschrikkelijk, voor haar gevoel zijn ze daardoor een soort kinderduo.