Stel je persoonlijke vraag #58

Late reactie en TMI Ik heb jaren geleden mijn spiraal er per ongeluk uitgetrokken door die vacuum. :clown_face:

1 like

Mijn broertje en ik matchen iets teveel, we hebben een combi zoals Sander en Sandra. Naast dat ik het best truttig vind, is het ook nog eens mega onhandig om dezelfde initialen te hebben.

7 likes

Ik zou niet perse namen matchen op een manier zoals kwik kwek en kwak. Of allemaal met dezelfde letter beginnen. Maar ik wil wel geaag dat het een beetje in dezelfde vibe is. Dus geen djevangelina en een Bram.

18 likes

Ik heb een paar jaar geleden een forse hersenschudding opgelopen na een fietsongeluk, waarbij ik 15km/u reed. Ik had gelukkig een helm op, want racefiets. Sindsdien draag ik altijd een helm, op welke fiets dan ook. Een ongeluk zit in een klein hoekje en heb je lang niet altijd zelf in de hand (ik moest een gekke manoeuvre maken om een wiebelend fietsend kind te vermijden) en mijn hersenen zijn me erg kostbaar.

10 likes

Mijn naam is niet Nederlands en die van mijn broertje heel erg, en dat vind ik niet raar maar wat ik wel mijn hele leven al lelijk vind is dat hij dus een Nederlandse naam en niet-Nederlandse tweede naam en achternaam heeft haha. Dat wilde ik dus echt niet voor mijn kind (zelfde achternaam).

2 likes

Mijn vriend heeft een extreem buitenlandse voornaam (ook zo’n uncanny valley taal waarvan NIEMAND weet welke etniciteit hij gaat hebben) (hij is erg wit) die wel heel typisch is in dat land, en ook een super basic Nederlandse achternaam. Ik weet niet zo goed waarom maar ik vind dat eigenlijk wel grappig? Het was anders geweest als zijn naam bewust AnDeRS was geweest maar het zijn twee namen die zo extreem normaal zijn in hun eigen taal dat het samen gewoon een beetje iconisch is geworden

1 like

de naam van onze baby matcht totaal niet met die van zijn halfbroer (maar ik vind dat stiekem ook helemaal geen leuke naam haha en die van ons kind wel)

mijn naam matcht op zich wel met die van mijn halfzus en broer maar ik weet niet of daar bewust voor gekozen is

2 likes

Vind het altijd wel grappig om te lezen. Maar vaak heb je toch al wel een beetje een bepaalde smaak/stijl lijkt me? Zie niet zo snel een lodewijk en delano bijvoorbeeld bij elkaar. Een vriendin van me die 2 zussen heeft was altijd geirriteerd dat de naam van haar jongste zusje er totaal niet bij past. Ben ik het overigens mee eens haha

En zou jij een naam geven wat erg lijkt op de naam van jouw eigen broer/zus?
Dus bijvoorbeeld Sophia en je noemt je dochter dan Sophie

• Nee zou ik niet doen
  • Ja,waarom niet als we de naam mooi vinden

0 stemmers

1 like

khia asylum

• dit concept ken ik
  • dit concept ken ik niet
  • hier verblijf ik zelf

0 stemmers

2 likes

Mijn kind heeft als tweede naam een vernoeming naar mijn broer

3 likes

Ja ik had echt graag ons kind vernoemd naar de broer van mijn man, maar hij vond dat een stomme naam dusja.

Ik zag laatst op insta (sorry weet niet hoe ik dat kan delen zonder dat je mijn naam ziet) een reel van iemand die de namen van zichzelf en zijn broers en zussen op een rijtje zette:
Herman
Bo Gyi
Junior
Leroy

Vond dat ook wel alle kanten op gaan. In de reacties ook allerlei wilde combinaties zoals:
Shana, Jan en Massimo
Hein, Jonathan, Ingrid Junior en Bloody
Rodney, Waveney, Jean-Paul, Iris en Joachim.

Ik vind het vooral soms fascinerend dat zulke uiteenlopende namen dan blijkbaar allemaal je smaak zijn.

12 likes

Mn lievelingsding hieraan is dat Alice Olsthoorn het in een nummer vertaald heeft als Esmee Denters-asiel

14 likes

JA HAHAHA ik denk hier elke dag aan al 3 weken lang maar dat leek me te niche. ook al die suggesties voor potentiƫle inwoners. kim-lian, elize, tabitha

7 likes

Ik heb een vriendin wier vader uit het Midden-Oosten komt en haar moeder uit Limburg. Twee zusjes hebben super Limburgse/Nederlandse namen (denk: Jansje en Trees) en mijn vriendin heeft een klassieke Arabische voornaam. Vond dat in het begin ook wel grappig en onverwachts.

Wat ik altijd apart vind is als mensen dezelfde klank in een andere spelling gebruiken, dus Jaylano (uitspraak Dj) en Djesslyn.

4 likes

Chappel Roan

• Jaaaa
  • Geen idee
  • Neeeee vanwege gedrag
  • Neee vanwege muziek

0 stemmers

2 likes

Meerdere kinderen met dezelfde beginletter

Dan kan ik alleen maar aan de Duggar familie denken (waarbij alle namen met een J moeten beginnen, naar de vader Jim-Bob, waardoor je wanstaltigheden krijgt als Jinger).

5 likes

Mijn broer heeft twee namen (roepnaam en vernoeming) en ik 1, dat heb ik altijd stom gevonden. Reden is dat de vernoeming dan al in mijn naam verwerkt zit maar mijn naam is zeg maar Jannie terwijl de vernoeming Jane is. Dus dat telt dan niet vind ik. Het is echt een dertien in een dozijn naam waardoor de vernoeming ook totaal verloren gaat en niet meer bijzonder is ofzo. Ik wil ook twee initialen :sweat_smile:

1 like

Mijn broer appt net dat ie mijn favoriete drinken koud heeft liggen. Ik zit nu me af te vragen wat dat dan moet zijn want volgens mij heb ik dat helemaal niet haha

Heb jij een favoriet drankje?

• Jazeker
  • Ik heb wel een voorkeur voor een aantal
  • Nee ik drink alles

0 stemmers

2 likes

Als je iemand een kaart stuurt, verwacht je dan dat diegene laat weten dat de kaart is aangekomen en/of verwacht je dat diegene jou bedankt voor de kaart?

• Nee hoor, dit hoeft diegene niet te laten weten
  • Ja, ik vind het wel fijn om te horen of de kaart is aangekomen maar hoef geen ā€˜bedankt’ te horen
  • Ja, fijn om te weten dat de kaart + is aangekomen en ervoor bedankt te worden

0 stemmers

Als je gaat samenwonen met je partner en hij/zij had al een huisdier, wat is dan voor jou het meest logisch qua financiƫn betreft het huisdier?

• Partner blijft alles 100% betalen voor het huisdier
  • We gaan samen betalen voor het huisdier en delen alle kosten
  • We gaan wel maandelijkse dingen zoals voer en snacks samen betalen maar ā€˜dure’ uitgaven zoals dierenarts of onvoorziene kosten bijv een operatie blijft partner betalen
  • Anders namelijk

0 stemmers

Heb je dit jaar al tulpen gekocht?

• Ja, voor mezelf
  • Ja, voor een ander
  • Nee

0 stemmers

3 likes