Stel je persoonlijke vraag #58

Eeeeeeey Franske hier

8 likes

Loop jij hand in hand over straat met je partner?

• Regelmatig
  • Nooit
  • Af en toe

0 stemmers

1 like

bij hetero koppels

• vind ik meestal de vrouw knapper
  • vind ik meestal de man knapper
  • 50/50

0 stemmers

nav een gesprek in een ander topic, ik vind heterostellen altijd zo you swan he frog. echt knappe verzorgde vrouwen en dan staat er een soort net ontsnapte ongewassen sirius black naast

18 likes

Op het schoolplein van mijn kinderen zie ik het heel erg. Heel veel knappe verzorgde vrouwen en een soort gnoom mannen erbij. Ik vrees dat het bij mijn man en mij andersom is, hij ziet er altijd leuk uit (mijn objectieve mening uiteraard) en ik kom als halve zwerver naar die school :sweat_smile:

13 likes

Je hebt kaartjes gewonnen voor iets. Met een code kun je gratis kaartjes bestellen. Nadat je geweest bent kom je er achter dat je code het nog steeds doet.
Bestel jij nog meer kaartjes?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Een vriendin kwam hier achter en heeft meer kaartjes besteld. En ik zou oprecht niet weten wat ik zou doen. Veel te bang dat ik gesnapt word ofzo. Het gaat om Playhood, een soort overpriced ballenbak

5 likes

Bij een grote organisatie zou ik het echt boeien vinden dat zij het doet. Alleen zelf zou ik het laten omdat niets me gĂȘnanter lijkt dat het wss om een persoonlijke code gaat (ze dus vanzelf mijn naam zien en dat ik het vaker heb gebruikt) en herleidbaar is datt ik probeer een ballenbak te tillen.

14 likes

Helemaal - sorry als dit een vooroordeel is - in Oost-Europa

1 like

Ik zag Vera een Go Fund Me delen met als doel €26.000 voor iemands kinderwens

• Vind ik niet raar
  • Vind ik raar

0 stemmers

Nou willen ze ivf in het buitenland doen, maar als dat niet lukt een draagmoeder kopen in de VS

• Ik zou voor beiden doneren
  • Ik zou voor beiden niet doneren
  • Ik zou voor de ivf doneren
  • Ik zou doneren om een draagmoeder te kopen

0 stemmers

Dacht zelf direct huh wat raar maar vraag me af wat de heersende gedachte is hier

Ik zou voor beiden niet doneren, maar vind het in het geval van Francien ook nog eens raar omdat deel van haar verdienmodel het aan mensen in een kutsituatie verkopen van info over het kwijtschelden van je studieschuld is. Zit jij in de shit mogen we het collectief oplossen, maar anderen moeten jouw hulp kopen.

32 likes

Heel hypocriet van mij met zelf een kind maar ik vind dat er niet zoiets mag bestaan als het recht hebben op een kind.

66 likes

Wow wat bizar dat dit nog steeds haar zo’n groot verdienmodel lijkt te zijn bij de? Volg jaar verder ook niet dus had dat gemist, wat bizar

Anyway, ik zou nooit bijdragen voor commercieel draagmoederschap, maar zou me misschien wel scenario’s kunnen voorstellen waarbij ik dat voor ivf wel zou doen (maar dan denk ik wel alleen voor mensen die ik ken)

6 likes

Ik heb hier wel eens aan gedoneerd. Weet niet of het dezelfde context was want ik ken de context van de actie van Vera niet. Maar als jij als vrouw bijv baarmoeder kanker of eierstokkanker hebt en net daarvoor (edit; voor je dit orgaan dus laat verwijderen of kapot laat bestralen ivm de kanker) embryo’s laat “maken”, heb je daarna een draagmoeder nodig. Zelfs als je die in eigen kring vindt- wat al uniek is maar dat was hier gelukt - kost het alsnog 30.000.
Die kosten zitten vooral in het terug moeten adopteren van jouw genetisch eigen kind. Want ook al is het genetisch jullie kind, de barende vrouw en haar man zijn de ouders. En dat is dus knetter duur.
Daar heb ik toen aan gedoneerd, omdat ik het belachelijk vind dat je je eigen kind moet terugkopen ofzo

7 likes

Ik vind dit belachelijk en zou nooit doneren. Hoevaak wil je ivf proberen als het na 4 x niet lukt?

4 likes

Voor mijn part doe je het 100 keer, maar ik ga er financieel niet aan bijdragen. Zeker niet als er wordt gesproken over toekomstig commercieel draagmoederschap.

9 likes

Ik zie dat ze ook 2 ton nodig heeft voor een draagmoeder, dus wat moet ze dan met 25k?

1 like

ik krijg altijd zo’n ongemakkelijk gevoel voor mensen die geld inzamelen voor van die bevoorrechte onzin. sorry. dit is nog niet zooo erg maar ik ken zelf meerdere mensen die geld inzamelden voor een reis die ze wilden maken. maar ook dat boshuisje van die influencer. ik vind het gewoon zo dom dat daar dan geld voor binnenkomt terwijl dat bedrag ook gedoneerd had kunnen worden aan bijvoorbeeld een familie in gaza. en ik snap dat het dan een beetje whataboutism kan worden maar toch krijg ik hier plaatsvervangende schaamte van

45 likes

Ja helemaal als ze vervolgens wel super dure spullen bezitten en het een luxe iets is en geen basisbehoefte waaraan ze gebrek hebben.

En een kind is geen basisbehoefte.

16 likes

Een Amerikaanse die ik vrij goed ken had een fundraiser opgezet voor haar hond die geopereerd moest worden. Iets van 3k hadden ze nodig. Ik had toen ook wat gegeven want vond het zielig voor die hond en dacht dat lijkt me echt een nachtmerrie als je dier ziek is en je kan het niet betalen. Was allemaal goed gegaan. Vervolgens was ze 3 maanden later in Parijs op vakantie en vroeg of ik ook kwam. Zat ze daar in een hotel a 400 per nacht :joy::clown_face: daar trap ik dus ook nooit meer in haha

6 likes

Herken je dit?

• Ja helemaal
  • Een beetje
  • Nee helemaal niet

0 stemmers

3 likes

Ik heb me van de week wel weer moeten inlezen over ‘catching print’

5 likes