Stel je persoonlijke vraag #59

Over het algemeen geen voorstander van korte broek voor docenten, maar moet ook zeggen dat ik een verschil zie in bijv. kleuterklas en hoger onderwijs.

Maar ik vind eigenlijk vooral dat we af moeten van het idee dat een korte broek/rok noodzakelijk is met hitte. Een lange broek in een luchtige stof kan net zo goed en is naar mijn mening zelfs prettiger met dit weer, maar Nederlanders shoppen daar gewoon te slecht voor. Het helpt niet dat de winkels vol liggen met polyester.

5 likes

Maar wat is er mis met iemand z’n kuiten zien? Of vind je een jurk tot iemand z’n knie als docent ook niet kunnen?

29 likes

Ligt eraan waar het over gaat. Het boeit me vrij weinig wat andere mensen vinden van mijn uiterlijk, levenskeuzes, kleding etc. Maar ik wil altijd wel heel graag aardig gevonden worden dus dat boeit me dan weer wel. Je mag me gek/lelijk/vreemd/nmsvpe vinden zolang je me maar aardig vindt :smiling_face_with_tear:

12 likes

Ik vind vooral dat we af moeten van het idee dat de ene kuit wel gezien mag worden en de ander niet :sweat_smile:

Iedereen heeft toch andere voorkeuren? Ik vind een lange linnen broek echt killing en een lange jurk veel chiller.

19 likes

Ik dacht toevallig van de week dat ik tegenwoordig 9 van de 10 keer nul make-up op heb en als ik het al op heb dan eigenlijk nooit meer foundation.

Maar 10 jaar geleden ongeveer ging ik dus serieus make-up op doen om naar de supermarkt te gaan, wilde echt niet zonder.

Jij? VROEGER ALS TIENER/BEGIN 20

• Ik herken dit helemaal niet
  • Ik herken dit vrijwel niet
  • Ik herken dit deels
  • Ik herken dit volledig

0 stemmers

Voor de supermarkt niet, maar ik doe wel heel snel make up op (incl. iets van foundation/skin tint) enkel om het feit dat ik mega snel super rood word bij inspanning (fietsen bijvoorbeeld).

Bij bijna alles denk ik boeiend wat andere vinden, maar dat rood worden vind ik toch wel zo kut. Dan voel ik mij zo enorm opgelaten.

4 likes

Ja ik bedoelde eigenlijk toen je dus studeerde die leeftijd, beetje onduidelijk.

2 likes

2016 make-up was jarenlang mijn everyday look :ok_hand:t3: Ook als ik gewoon naar de AH ging

5 likes

Omdat ik ze voel :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::tired_face::tired_face::tired_face::tired_face::tired_face::tired_face:
Raken jouw dijen elkaar aan als je loopt? Dus door de stand van je heupen of omdat je dikke(re) benen hebt:

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Echt afgrijselijk met dit weer

Zo ja: is je huid geïrriteerd?

• Ja!
  • Nee dat niet
  • Ik heb een tip!

0 stemmers

Ik denk soms weleens, wat jammer en zonde dat ik als twintiger tuttebollig ging doen over blote benen als het heet was (want te bleek/dijen niet mooi/whatever bullshit ik had bedacht) of vond dat dingen me niet stonden of gewoon heel erg de neiging had om alles maar op oncomfortabele manieren te verhullen. Terwijl ik nu denk bitch u were a hottie!!! Ik vind wel dat de twintigers van nu die ik zie meer schijt hebben en dat gun ik ze echt. (Geldt natuurlijk niet voor iedereen maar volgens mij is er wel echt iets veranderd in de boodschappen van jonge mensen media etc).

40 likes

Het gaat mij er niet om dat ze niet gezien mogen worden. Het is niet ‘omg meer huid!’. Ik vind korte broeken/rokken/jurken zeker 9 van de 10 keer heel casual. En dus in sommige (werk)situaties niet gepast.

1 like

Ik vind casual juist passend in het onderwijs haha.

4 likes

In al het onderwijs? Als in casual korte broeken/rokken/jurken.

@Maanzaad deel je tip please!

Waarom niet? Alsof iemand opeens minder goed les kan geven als diegene een rokje/jurkje/korte broek draagt. Mijn arts in het ziekenhuis gisteren droeg ook een korter jurkje en sandalen. Zullen veel mensen vast ook niet professioneel vinden maar ze deed het werk er echt niet minder om.

10 likes

Er zijn tegenwoordig zoveel opties met korte broek die niet casual zijn, maar juist heel netjes en in mijn ogen prima in een professionele setting kunnen.

Ik vind juist dat we af moeten van het idee dat je alleen in een lange broek professioneel gekleed bent.

7 likes

Maar nu is mijn vraag: ik moet morgen best veel lopen op werk en mijn enige sandaalopties zijn teva’s (de degelijke wandelversie) en sandalen met een klein hakje. Wat moet ik als professionele werknemer aandoen bij mijn jurkje?!

2 likes

De reden dat m’n huid niet geïrriteerd is is omdat ik van die biker shorts en snag tights draag. Maar om dat nou een tip te noemen :’).

11 likes

Twintigers misschien, maar ik was vandaag op een intakeochtend van een opleiding en stond daar als dertiger tussen allemaal 17-18jarigen. Ze hadden het allemaal enorm heet, en ik dacht alleen maar JA vind je het gek in je lange jeans. HET IS 33 GRADEN

5 likes

Ik smeer talkpoeder :sweat_smile: werkt wel heel goed!

2 likes