Stel je persoonlijke vraag #59

Heb je het idee dat door hoeveel tijd, geld en energie je aan je uiterlijk besteed je minder hebt voor andere dingen? Dus kleding, make-up, procedures, diëten en sporten voor cosmetische redenen, filmpjes kijken etc.

• Ja tijd
  • Ja geld
  • Ja energie
  • Geen idee
  • Nee want ik besteed er weinig aan
  • Nee want ik weet niet waar ik het anders aan zou besteden

0 stemmers

Zou je dat anders willen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Nee, want mijn uitgaven vallen binnen een budget (waarvan het ongebruikte deel naar de spaarrekening gaat) en verder besteed ik er weinig/beperkt tijd en energie aan.

3 likes

Heb een moeilijke huid, waardoor ik veel geld aan huidverzorging uitgeef, want heb een paar produkten gevonden waar ik geen uitslag van krijg en die zijn natuurlijk niet van het huismerk :sweat_smile: Zou vast goedkoper kunnen (wie weet is er huismerk-spul waar ik wel tegen kan), maar heb geen zin om dat te moeten testen en dan toch weer met uitslag en jeuk te eindigen, dus ik geef het maar uit. Gelukkig kan ik dat ook, maar zou natuurlijk fijn zijn als het minder was en ik dat geld aan leukere dingen uit kon geven…

5 likes

met kleding hoeft het niet per se minder maar wel op een andere manier, ik wil meer maken en vermaken, minder vintedverslaving, en ik ben er ook actief mee bezig om dat te veranderen. maar ik zie het wel als een hobby dus ik vind het niet erg dat ik er geld, tijd en energie aan besteed. alleen veranderen naar veel meer output, creëren, en duurzaamheid tov consumeren. en haar/huidverzorging wil ik juist meer tijd aan besteden omdat dat voor mij wel de basis is van goed voor mezelf zorgen en dat heb ik het afgelopen jaar best verzaakt. ik vind dat (voor mijzelf iig) ook niet alleen voor cosmetische reden eigenlijk.

6 likes

Ja, maar niet omdat ik er echt veel tijd aan besteed maar wel meer dan de gemiddelde man en ik vind dat echt boosmakend. Ik laat m’n wenkbrauwen waxen en heel soms doe ik een wimperlift. En ik ga naar de kapper (duur + veel tijd). En soms maak ik mij een klein beetje op (en dan moet dat er ook weer af!!). En benen scheren?? Uggh. Omg en twee keer per jaar Botox in m’n frons.

Al het tijd en geld dat ik daaraan besteed vind ik te veel en frustrerend. Ik doe het “voor mezelf”, het hoeft natuurlijk niet en ik doe het minimaal maar in werkelijkheid is de enige reden dat ik het doe natuurlijk vanwege willen voldoend aan geïnternaliseerd schoonheidsideaal, ik zou m’n tijd (en geld) liever besteden aan moeilijke boeken kopen lezen, niksen of boos kijken.

En inderdaad filmpjes op Instagram over hoe ik m’n haar kan doen ofzo echt ulllggghh haha ZO dom

3 likes

Opzich besteed ik niet zoveel tijd aan make-up of skincare, maar als ik op tel hoeeee veeeel tijd ik in mn hele leven kwijt ga zijn aan het scheren van oksels, benen en bikinilijn 🫩 Als het gewoon geaccepteerd zou zijn dat vrouwen dezelfde lichaamsbeharing mogen hebben als mannen dan zou ik dat niet de hele tijd weghalen en zou ik ook zoveel korter kunnen douchen etc. Vind dat soort schoonheidsidealen echt diefstal van de tijd van vrouwen die we ook aan leuke dingen hadden kunnen besteden. En natuurlijk kan je die haren prima laten staan maar ik ben daar zelf nog niet helaas.

4 likes

Euhm…

20 likes

Is het mogelijk om voorgesneden mango uit de supermarkt te vinden die lekker en rijp is?

• Ja, ik vind het altijd lekker
  • Soms zit er een goed zacht en rijp bakje tussen
  • Nee het zijn altijd blokken smakeloos steen

0 stemmers

Dacht probeer eens die met passievruchtsaus, maar ik snap niet dat mensen dit nog kopen. Het is altijd hard en onrijp

1 like

Ik zou het mezelf vooral wat meer willen gunnen soms. Ik vind het lastig om (in mijn ogen) veel geld uit te geven aan kleding of de kapper bijvoorbeeld.

9 likes

De diepvries blokjes zijn lekker en smaakvol. Koop tegenwoordig niks anders meer. Alleen duurt het soms lang om te ontdooien als je er dan trek in hebt

5 likes

Deze is denk ik niet meer te koop, maar het zongerijpt fruit van Jumbo was altijd mega lekker! Dat werd (zon) gerijpt in Afrika, gesneden en verpakt in die bakjes en dan gekoeld naar hier gevlogen! Jumbo wilde alleen geen groente of fruit meer verkopen dat met het vliegtuig moest komen.

1 like

Denken ze dan dat bananen op de fiets komen

18 likes

Die komen met een containerschip…

7 likes

Sowieso zelden lekkere smaakvolle mango in Nederland gehad.

5 likes

Ik doe misschien 2x per jaar een wimperlift en m’n wenkbrauwen doe ik omdat ik echt heel donkere en veel wenkbrauwen heb, die ik zelf niet goed in model zou krijgen. Tja die botox in m’n frons, je kan dat dan meteen heel veel vinden maar ik vind dat wel meevallen (en het gaat mij ook niet om ouderdomsrimpels oid, maar die permanente frons is een onzekerheid die ik al vanaf m’n 15e had en nu niet meer). Verder draag ik het grootste deel van het jaar helemaal geen make up, niet eens mascara (daarom vind ik de wimperlift soms wel leuk), föhn m’n haar überhaupt pas sinds twee jaar, draag geen nagellak etc etc dus ja als ik om mij heen kijk denk ik dat wat ik doe minimaal is.

1 like

Nooit geweten😂

Zeg jij ranja?

• Ja
  • Nee ik ben geen achterhoeker ofzo

0 stemmers

1 like

Is dat achterhoeks? Ik ken ook wel mensen die het zo noemen (in Rotterdam)

Hoe noem jij het?

• Siroop
  • Ranja
  • Aanmaak
  • Limonade
  • Grenadine
  • Limo
  • Aanleng
  • Nog iets anders namelijk

0 stemmers

1 like

Ik associeer het met Achterhoeks want daar zeggen dat allemaal haha verder waar ik vandaan kom hoor ik t nooit en waar ik nu woon ook niet

4 likes

In Twente zeggen we ook ranjaaaa

(en NEE Twente en de Achterhoek zijn NIET hetzelfde)

19 likes