Stel je persoonlijke vraag #59

Ik moet Moccamaster ambassadeur worden denk ik, maar het komt vooral doordat de temperatuur heel stabiel is en daardoor heb je betere extractie van de koffie.

Ik weet nog dat ik hetzelfde dacht en toen een keer bij iemand koffie dronk die gewoon net als ik Douwe Egberts koffie had maar dit met een Moccamaster zette en het was zoooveel beter. Dus toen wilde ik er ook eentje. Inmiddels met betere (zelfgemalen) bonen trouwens.

Daarnaast is het plan dat ie een leven meegaat, je kunt ook alle onderdelen los vervangen en ik heb zelf ook een knopje erop gezet. Ik moet wel zeggen dat toen ik hem kocht hij nog maar de helft van de prijs nu was, ik vind hem nu ook wel eeeerg duur. Maar als je wilt investeren in een koffiemachine is dit het wel echt waard.

10 likes

Memories unlocked! Blendworld, daar heb ik al meer dan 20 jaar niet meer aan gedacht! Ik maakte dat allemaal in Paint Shop Pro :joy: Voor die tijd en voor mijn leeftijd waren ze nog best mooi.

7 likes

Oh ja dat deed ik ook! En laatst wilde ik een foto op een achtergrond zetten en daarvoor had ik de paint app gedownload, maar dat lukte niet eens meer haha. Was echt goed in PSP❤️

1 like

ik ben mega ‘anti’ georganiseerde religie, dogma’s, religie als misogyn/xenofoob/etc machtsmiddel, en voel me onafgebroken woest om alles dat de kerk vernietigd heeft en nog steeds aan het doen is, maar dat is niet het enige dat ‘het’, een geloof voor individuen inhoudt en betekent. alles dat maar een beetje spiritueel of ritualistisch is tegenover de wetenschap zetten en de waarde ervan voor zowel individuen als gemeenschap ontkennen is echt een kwaal van de westerse “”nuchtere”” wereld.
pas als er wetenschappelijk wordt bewezen dat iets klopt heeft het waarde, heel fucking elitair en afgestompt. en ook mega ironisch dat het christendom/westen over de hele wereld, beginnend in europa zelf, dmv kolonisme/imperialisatie/slavernij heel veel originele religies heeft onderdrukt, mensen bruut van hun cultuur, overtuigingen, identiteit af hebben gesneden, en mensen met geweld laten bekeren waardoor ze hun oorspronkelijke spirituele en religieuze praktijken bijna of helemaal zijn verloren maar nu allemaal christelijk zijn.
en vervolgens gaat datzelfde westen een beetje smalend lopen doen over die religie en koketteren met de wetenschap want dat is nu de leidraad voor de Beschaafde Mens
en dat gebeurt niet alleen tegen conservatieve westersen die het weer als machtsmiddel gebruiken maar ook tegen de christenen in of uit de global south en andere vormen van religies/spiritualiteit, het voelt soms echt als een soort they are savages ofzo. er is ook een manier om over schadelijke denkbeelden en patronen binnen religies te praten zonder het te gooien op “God bestaat niet want er is geen bewijs en als je waarde hecht aan dingen die niet bewezen zijn zeg ik niet dat je dom bent maar ik ben wel slimmer (altijd ‘subtiel’ verpakt als ‘rationeel’)”

heb nu meteen die scene uit sinners in mn hoofd waar die Ierse vampier en black Amerikaan t zelfde gebed zeggen :broken_heart:

24 likes

er was ook een topic ‘post leuke jongens die je kent’ die was nog erger want dan werden er allemaal foto’s geplaatst van random jongens die die poster soms zel niet eens kende maar gewoon een foto van sugababes/pp2g/partyflock/myspace (ik mis deze sites forever) van de knappe jongen van school of een hotte scenekid. vaak werden ze ook herkend hahaha wel eens verhalen dat het werd doorgestuurd en meisjes werden aangesproken in t echt door die jongen of door andere meisjes die het hadden gezien want niemand was natuurlijk anoniem en heb zelf ook wel eens een foto van een scharrel gepost en toen kreeg ik een dm van iemand dat dat haar vriendje was ofzoiets ahahaha. echt leip

5 likes

Precies dit. Het is echt een denkbeeld dat vooral laat zien hoe wereldvreemd mensen zijn. Ik ben gelovig opgevoed, stap echt niet meer vrijwillig een kerk binnen, werk als wetenschapper, maar ik vind het altijd fascinerend als mensen het idee dat er meer is zo stellig afwijzen. Eigenlijk net zo goed fascinerend als mensen die radicaal geloven dat hun geloof hét geloof is en dat aan de ander opgedrongen moet worden.

19 likes

Er zijn genoeg mensen waar trauma achter de stellig afwijzing voor het geloof zit.

3 likes

En andersom ook.

3 likes

jij verwoordt heel vaak precies wat ik denk!

3 likes

Als jullie vroeger pokémon keken, dachten jullie dan ook: moet Ash niet naar school??? Waarom mag hij de wereld rond reizen zonder zijn moeder???

  • Ja dit dacht ik ook
  • Nee natuurlijk dacht ik dit niet

0 stemmers

1 like

Ja ik was echt zo’n zuur kind, bij heel veel fictie maar ook bij fantasieën van andere kinderen dat ik zo was van “maar dat kan helemaal niet!!!”

4 likes

haha zo was ik ook. ik herinner me een moment in de kleuterklas dat een jongetje uit mijn groep jarig was. toen vroeg de juf wat hij later wilde worden en hij zei ‘leeuw’. en ik weet nog precies dat ik echt dacht van: dat kán helemaal niet ben je dom ofzo :roll_eyes:

29 likes

Je krijgt de groetjes en ze vindt jou ook leuk😄

oke ik haat huishoudpolls maar ik had het hier met vriendinnen over dus ik ben benieuwd naar jullie mening. negeer ff dat dit de tweede keer is in een paar dagen dat ik zelf een discussie start nadat ik zeg dat ik die haat.

stel je hebt zo’n wasmachine die herrie maakt met zo’n halve aardverschuiving enzo, vanaf welk tijdstip is het aso om deze te laten draaien als je bijv. onderburen hebt? het tijdstip telt vanaf het punt dat de wasmachine zo wild doet, dus vanaf welk tijdstip het asociaal is om je wasmachine zo wild te laten doen. en ff geen nuance ik snap dat wel/geen kinderen een verschil maakt in het algemeen.

  • eerder dan 19:00 uur
  • vanaf 19:00 uur
  • vanaf 20:00 uur
  • vanaf 21:00 uur
  • vanaf 22:00 uur
  • later dan 22:00 uur
  • ik vind het nooit aso

0 stemmers

3 likes

Ja ligt eraan wie je onderburen zijn? Volwassenen zou ik zeggen 21/22:00, maar als ze kleine kinderen hebben dan 19/20:00.

4 likes

Ik vind het niet per se aso, maar je kunt gewoon proberen om er rekening mee te houden toch? Liever niet na 22u, maar als dat incidenteel eens gebeurt, vind ik het ook wel flauw als buren gelijk aan de deur staan om er iets van te zeggen

10 likes

Ik had in mijn vorige appartement een onderbuurman. Die had geen kinderen, woonde alleen. Die is meerdere keren boos geworden als ik de wasmachine aan had, maar dan echt op doodnormale tijdstippen als 15:00 uur ofzo. Hij werkte onregelmatig en ook wel eens nachtdiensten. Ja super vervelend voor je, maar wat verwacht je nou? Dat ik dan maar om 3 uur ‘s nachts mijn wekker zet om dan de was te doen omdat je er dan geen last van hebt?? Wasmachine staat in een lekbak met dempende matten erin, hij centrifugeert nooit op de hoogste stand, ik had de juiste ondervloer onder het laminaat en onder mijn berging zat zijn berging en niet zijn slaapkamer. Inmiddels woon ik in een ander appartement in dit gebouw en heb ik zelf bovenburen en ik heb nog nooit een wasmachine gehoord, dus het is ook nog goed geïsoleerd allemaal. Maar goed, diezelfde man werd ook boos toen de lampjes op mijn balkon tegen de reling tikte tijdens een ziek harde storm (goh wat gek dat ze dan op en neer bewegen). Of ik even in de stortregen en onweer die dingen eraf kon halen :smiling_face_with_tear:

2 likes

dit is zoiets wat ik wel vermijd na een bepaald uur, maar het is toch ook weer niet zo erg is als het toch een keer later is? Soms moet je gewoon wassen, en het zwieren duurt ook niet zo lang dat je nachtrust er echt door gestoord wordt. Zolang het maar geen dagelijkse gewoonte is.

3 likes

ja snap ik maar had ff geen zin in 1000 opties haha

@Victoria @Eileen ja mee eens, ik zorg altijd dat hij rond 9/incidenteel 10 klaar is maar het loopt natuurlijk wel eens uit. maar een vriendin van me zei dat ze daar echt nooit over na heeft gedacht en dat vind ik ook weer een beetje gek haha (heb zelf geen kinderen onder me)

2 likes

Ik zou even naar de pootjes kijken, die moeten waarschijnlijk gewoon opnieuw gesteld worden. Een wasmachine hoort niet heen en weer te bewegen, als ik je goed begrijp dat ie dat doet en daardoor trillingen en herrie veroorzaakt.

7 likes