Stel je persoonlijke vraag #59

Even waterpas zetten door pootjes te draaien en dan is dit probleem opgelost hopelijk haha

Edit: is al getipt haha sorryyy

5 likes

En als een wasmachine scheef staat maakt hij niet alleen meer lawaai maar is het ook nog slecht voor de wasmachine omdat hij telkens in onbalans is.

2 likes

Niet per se, met een verkeerde ondervloer ontkom je er gewoon niet aan. Onze wasmachine stond in een hok met houten vloer (lag er al). We hadden m vastgeboord met spanbanden en nog steeds maakte die zoveel herrie. In het nieuwe huis ook weer steeds meer. Nu zitten er nieuwe lagers in en is het iets minder. Maar volgens mij zijn wasmachines gewoon niet gemaakt voor oude huizen :sweat_smile:

Vind jij het belangrijk dat je verzorgingsproducten dierproefvrij zijn?

  • Ja 100%
  • Ja maar ik neem het niet zo nauw en kijk kijk niet wat het merk of moederbedrijf in andere landen uitspookt
  • Nee ik let hier niet op

0 stemmers

4 likes

Eerder: ja maar ik vergeet het vaak en dan kom ik weer met iets thuis wat niet dierproefvrij is :sob: wil het echt beter in m’n systeem hebben!

7 likes

Daar heb je ook wel oplossingen voor, ik heb de mijne wel eens op een dikke houten plaat gezet die je vastzet en dat werkt heel goed! Maar idd, heel irritant

2 likes

Ik heb een lekbak met geluidsdempend materiaal erin en dan op de houten ondervloer (zit alleen een zeil tussen), scheelt enorm!

Mijn kinderen slapen er overigens gewoon doorheen. Omdat de buren naast de wasmachine slapen zorgen we dat hij om 22 klaar is.

2 likes

ik vind het tegenwoordig ook lastiger te achterhalen vaak. vroeger toen het in china verplicht was kon je gewoon checken of ze daar verkopen maar dat is niet meer zo (gelukkig).

2 likes

Zoals @Nefertiti perfect heeft uitgelegd :smile:
Tuurlijk is het eigenlijk onzin om een apparaat voor €300 oid te kopen. Maar filterkoffie is het lekkerste koffie, vinden wij. Heb het idee dat vrijwel elke koffie er lekker door wordt! Een MoccaMaster wordt in Nederland met de hand gemaakt wat ik extra tof vind.

3 likes

Als je geen koffieliefhebber bent geweest, kan je dan toch ineens wel een koffieliefhebber worden?

Ik vind helaas alleen icecoffee soms lekker

  • Ja natuurlijk
  • Nee dan is koffie gewoon niet jouw ding
  • Ik weet het niet

0 stemmers

Alles is ook zo bitter

1 like

Nee, ik lust het nog steeds niet en denk ook niet dat dit ooit nog gaat komen.

Marktplaats staat bomvol met moccamasters voor 150 euro! Lijkt me perfect als je toch alles kan vervangen indien nodig

7 likes

Ik moet douchen. Toen bedacht ik me Oja met onweer raden ze toch eigenlijk af om te douchen? En zelfs tv kijken? Ooit gehoord

Douche jij met onweer?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

4 likes

Mijn moeder vertelde altijd vroeger dat je dit niet mag doen tijdens onweer, nooit opgezocht of dit ergens op is gebaseerd, maar het blijft toch hangen :joy:

Tv ging bij mijn ouders ook altijd uit en alle stekkers (tv, wifi etc.) eruit. Dat doe ik dan weer niet hahah

1 like

Wel als het verder weg is, maar dichtbij niet

@CloserToFine het is wel echt zo dat het gevaarlijk is, net zoals dat je niet moet gaan zwemmen

3 likes

Ik wil nu dus eigenlijk afwassen, maar durf ineens niet goed. Het gaaf hier zo hard te keer dat ik moeilijk in kan schatten hoe dichtbij het is.

1 like

Nee dat durf ik echt niet. Zit na een hele lange dag werken en bbqen als een zoutkrokantje op de bank nu :no_mouth:

1 like

Ahh ik wilde net onder de douche springen na werk en eens een keer op tijd naar bed, maar nu lees ik dit haha. Heb ook het idee dat ik de bliksem heel de tijd zie inslaan in de verte dus denk maar even met een nat washandje zo :sweat_smile:

1 like

Oh, ik zie dat ik hier nee heb gestemd, maar ik ben net gewoon onder de douche gestapt omdat ik me niet echt realiseerde dat het nog onweerde :grimacing:

Ik volg alle tips van de brandweer op met onweer. De enige stekker die erin blijft is die van de koelkast. Al meerdere keren meegemaakt dat het ingeslagen is waar ik op dat moment was. Mijn vader is toen 1 keer vergeten de stekker van de tv er uit te halen en toen is dat ding geklapt. Hij maakte ons ook altijd wakker als het midden in de nacht ging onweren en dan moesten we in de woonkamer op een matras of matje gaan liggen en daar verder slapen zodat als we weg moesten we allemaal al samen waren of als de ramen klapte dat we dan veilig lagen. Dit was niet mijn hele jeugd zo maar mijn vader heeft een wedstrijd met onweer gefloten die een fatale afloop had en is daarna alles serieus gaan nemen (*) en heeft dat ook aan ons doorgegeven. Ik ga nog steeds niet direct onder een raam liggen maar zolang ik binnen ben, ben ik voor de rest niet bang en neem ik gewoon alle noodzakelijke stappen om het zo veilig mogelijk te maken.

Edit: *Mijn vader nam onweer sowieso serieus maar helaas waren de regels voor het staken van een wedstrijd toen anders en bleek onweer toch iets onvoorspelbaarder dan de spelregels veronderstelde. Ze zijn daarna ook aangepast, maar dit heb ik volgens mij al een keer eerder gedeeld hier.

11 likes