Ik vind dit net zo goed een soort van flex, iedereen is toch gewoon anders. De een kan de hele dag op de bank hangen en de ander niet en wil iets te doen hebben. Lekker boeiend. Het een is toch niet beter dan het ander?
haha ja ik noem het altijd āchristelijk blondā omdat iedereen het verft behalve refoās. zo saai en nietszeggend vind ik het vaak
wie heb je liever als kind
- hamza uit parijs
- een gepassioneerd blokfluitspeler
0 stemmers
Nee juist niet vind ik, ik vind haar met deze ondertoon lichtbruin (wel het meest bij die eerste omdat die echt zoān warme gloed heeft, die anderen zitten op het randje) en haar wat wat āgrijzerā is donkerblond.
Maar ik vind ook het meeste haar dat ik in NL zie donkerblond soms zie ik iemand waarvan ik denk: ohja dat is echt lichtbruin haar. Ik heb zelf ook zoān tint haar maar omdat ik zelf ook vanuit platinumblond kom totdat ik tiener was voel ik me toch wel echt blond haha
Ja met zoān haarkleur kun je dus of gaan blonderen of het donker verVen vind ik. Ik moet alleen wel zeggen dat bij mensen die niet vanzichzelf donker haar hebben de uitgroei wordt gewoon creepy. Maarja ik heb donkerbruin haar en ik vind dat ook weer jammer. Met die saaie melkboerenhondenhaarkleur kun je vaak alle kanten wel op.
ja klopt ik moet elke maand mijn haar verven anders lijk ik op inez weski maar ja het is dat of saai haar
peenhaar is trouwens ook een leuke term net als melkboerenhondenhaar
Maar staat blond(er) haar jou niet? Vaak types met die haarkleur wel. Mijn haar is te droog om het te blonderen. Heb het 4 maanden geleden geverfd ja in mn eigen haarkleur alleen om er misschien iets meer dimensie aan te geven. Maar ook saai hoor donkerbruin haar vind ik. Uiteindelijk is het nooit goed wat je wil ![]()
nee het gras is altijd groener aan de overkant haha, ik zou het juist chill vinden als ik donkerbruin haar had. ik heb blond haar gehad maar ik vind zwart mooier/beter staan en ook chiller om bij te houden/beter voor mn haar!
De derde vind ik wel donkerblond maar de eerste en tweede bruin. Het zit m in de ondertoon. Ik denk dat die eerste twee als kind ook al bruin haar hadden en de derde was als kind waarschijnlijk veel lichterblond dan dit. De vierde vind ik lastiger plaatsen.
Word echt ziek gehumbled nu met mn melkboerenhaar thanks
Ik voel mij echt een ei, maar is melkboeren haar dan die pony?
nee de kleur wordt zo genoemd
Ik vind het prachtig. Prima als je je eigen haar niet mooi vind en er iets aan wil doen, maar zo onaardig om te zeggen dat je enige opties blond of donker verven zijn als je deze haarkleur hebt (en nog wel door iemand die de haarkleur niet heeft). Dit is gewoon een natuurlijk uiterlijk kenmerk. Je zegt toch ook niet als iemand met melkboerenhondenhaar (?) over afro haar dat je enige optie stijlen of pruik is. Maak je druk over je eigen hoofd.
Kleuren een naam geven is heel lastig. Je werkt met kleur nummers van 1 tm 10 waar 1 zwart is en 10 ultra lichtblond. Ik ben er al even uit maar volgens mij is 5 lichtbruin en 6 donkerblond wat erg dicht bij elkaar ligt. Deze fotoās lijken allemaal een kleurhoogte 5 of 6 te zijn. De ondertoon kan koel of warm zijn in verschillende tinten zoals goud, as, koper, etc. Vaak wordt een warme 6 bruin genoemd en een koele 5 donkerblond. Het is maar net hoe iemand het noemt lijkt me dus.
Dit was ook altijd goed met een kleurboek en fotoās overleggen met klanten omdat de grens tussen wat mensen bruin noemen soms vaag is.
Ik ben 10 jaar kapper geweest, maar vind er echt niks meer aan en merk dat de kennis in mijn hoofd allemaal een beetje is vervaagd ![]()
of: afwaswaterbruin
ik heb deze kleur ook (incl koele, bijna groenige ondertoon) en je kan mijn haar inderdaad supergoed blonderen, dus dat heb ik jaaren gedaan tot het te duur werd. Nu doe ik er een getinte glaze over en dan is het best een mooie haarkleur vind ik!
Haha ja ik ben juist van heel blond blonderen naar mān eigen āsaaieā donkerblonde haarkleur teruggegaan en het staat me zoveel beter. Ik ben het ooit gaan verven op mān 15e omdat ik het zoān nietszeggende haarkleur vond maar inmiddels ben ik daar echt van teruggekomen haha.
Het is wel echt gewoon een kwestie van smaak toch. Ik heb een beetje die eerste haarkleur, iets meer rossige ondertoon nog, vanaf mān 15e altijd geblondeerd, vanaf mān 20e donker geverfd en toen vanaf mān 28e ofzo weer geblondeerd, omdat ik alles wilde behalve mān eigen kleur, en nu sinds twee jaar vooral mān eigen kleur (but a little bit better, met minimale high lights en toner) en ik als ik nu fotoās vergelijk denk ik: dichtbij mān eigen kleur staat me toch gewoon het allerbeste, hoe āsaaiā ook, haha.
Dus misschien komen jullie ook nog in die fase. ![]()
Ik ook precies zo! Vanaf mijn 15e geverfd: zwart, bruin, rood en heel lang blond.
Maar als ik nu dat geblondeerde zie op een foto vind ik het echt zo graflelijk en flets. ![]()
Ik ben heel blij dat ik mijn eigen donkerblonde haarkleur weer heb.
Als je googelt op refo zie je inderdaad dat al die vrouwen die haarkleur hebben maar ja het is ook gewoon een veel voorkomende kleur hier?
Ik kan trouwens ook wel 20 beroemde/knappe/ internationale vrouwen vinden met die haarkleur dus zoveel zegt dat ook niet.
vind je dit serieus vergelijkbaar? daar zit een hele geschiedenis van racisme en onderdrukking aan vast terwijl die haarkleur volgens mij alleen voorkomt bij witte mensen die dus per definitie geen racisme meemaken.
ik snap niet dat mensen het gesprek van mij en @Jumpsuit zo persoonlijk opvatten want ik heb het over mezelf en zij geeft gewoon een mening. chill voor jullie toch, dat je er niet meteen uitziet als een danse macabre animatronic als je een keer geen tijd hebt om je haar te verven? als je het zelf prima vindt, dan maakt andermans mening toch niet uit
Ik heb ook die rode gloed over mn haar en ik hoor oprecht soms dat mensen het een mooie kleur vinden. Maar het is inderdaad wat saai, dat vind ik zelf ook. Doe ook weleens zon filter met verschillende kleuren eroverheen om te kijken of iets me beter staat maar dit blijkt toch het beste te zijn ![]()