Stel je persoonlijke vraag #59

Ben de oudste thuis (broertje die 2 jaar jonger is) en ik was een stuk zelfstandiger maar toch wel een beetje het zorgenkindje thuis. En wat ik lees in de reacties hier was bij ons het tegenovergestelde eigenlijk, omdat ik het zorgenkind was was het ook ‘makkelijker’ om de focus meer op hem te leggen. Ook omdat ze meer ‘hoop’ vestigden op hem.

Mijn broertje heeft zijn studie kunnen afronden terwijl hij nog thuis mocht wonen en daarna een aantal jaren kunnen werken en thuis wonen. Dus hij heeft nu net een huis gekocht in zijn eentje en een auto en rijbewijs had hij al toen hij nog thuis woonde.
Dus ja het voelt soms best oneerlijk omdat ik gewoon zo’n typische millennial ben die een beetje vast zit, lastig aan vast contract kunnen komen, vast op de woningmarkt en nooit mijn bachelor kunnen afronden en tot nu toe nog geen rijbewijs. Ik denk dat een aantal dingen anders waren gelopen als ik meer aandacht en (financiële) steun had kunnen krijgen vanuit mijn ouders.

Als ik het vergelijk met mijn vriend en mijn schoonzus is dat zo anders. Mijn vriend en ik hebben geen kinderen maar de tijd die mijn schoonouders in de kinderen van mijn schoonzus stoppen hebben ze ook weer gestopt in het klushuis van mijn vriend. Ook de aandacht en energie die mijn zwager en ik krijgen is heel gelijkwaardig.

2 likes

Je bedoelt dat ik mij daarom geen zorgen hoef te maken?:sweat_smile:

2 likes

Ja het lijkt mij echt gewoon feesten met vrienden lol hebben en helemaal niet om de vrouwen hoor. Maarja miss is hij 21 dan ligt het wat anders. Neem aan dat het wel volwassen mannen zijn.

4 likes

Vroeger (begin 20) had ik dit ook! Het voelde voor mij alsof hij liever met andere mensen was dan met mij. Was alleen maar onzekerheid van mijn kant.

1 like

je kunt zoiets niet verbieden maar het zou mijn mening en gevoel over/bij iemand wel sterk veranderen

ibiza jezus

9 likes

Helemaal prima zolang het niet betekent dat ie dan geen vakantiedagen of geld meer heeft om met mij op vakantie te gaan. Zolang het een extra vakantie is wens ik hem veel plezier.

5 likes

Ik zou wel afvragen met welk doel? Ik zou het niet verbieden en als die echt wil gaan hou ik hem niet tegen. Ik vind een weekje met vrienden naar de bergen, motorrijden, wielrennen helemaal oké alleen als die echt lomp zon zee strand coma verandert dat wel mijn beeld. Misschien meer dat ik van dat soort gasten direct opdroog

Maar goed heb dan ook geen partner

3 likes

Ik moest hier heel hard om lachen sorry, vet droog😂

2 likes

Ja kan me überhaupt niet voorstellen dat ik in een relatie zou belanden met iemand die naar zo’n plek wil, maar goed in algemene zin zou ik denken ja leef lekker je leven, als jij graag een week op vakantie wil go for it. Vind het ook een beetje beklemmend ofzo dat je de rest van je leven alleen nog maar met je partner op vakantie ‘mag’ als je een relatie hebt.

6 likes

Het aantal kinderen dat zich hier achtergesteld voelt is meer dan 85%. Of dat zegt wat over het publiek of het forum (jongens worden eerder voorgetrokken?) of men voelt zich over het algemeen eerder achtergesteld dan voorgetrokken.

1 like

Absoluut, ik kan me sowieso niet voorstellen dat ik mijn partner een uitje zou verbieden of op de emotie te spelen om het af te blazen? En andersom kan ik me niet voorstellen dat ik me iets zou laten verbieden :sweat_smile: Gedrag dat niet acceptabel is binnen de relatie kan altijd voorkomen, ook buiten zo’n vakantie. Voor mij zou dat absoluut gevolgen hebben maar het maakt voor mij geen verschil of het op Ibiza plaatsvond of bij ons in de buurt.

9 likes

Haha ik vind juist typisch dit forum om heel veel best te vinden van hun partner

5 likes

Ja?? Ohh nee ik vind men hier over het algemeen heel jaloers en wantrouwend. Maar misschien ben jij 1 van hen en verbaas jij je dus juist andersom :joy:

5 likes

Ik denk dat het ook vooral heel erg van de situatie en je partner afhangt. Als mijn partner dit ineens zou willen als zuipvakantie met vrienden zou ik me wel gaan afvragen waar dat ineens vandaan komt.

Maar iemand heeft daar een huisje/wil perse naar een bepaald feest/concert daar en vraagt zijn vriendengroep mee. Prima, vind ik niks van.

Plus ik weet van mijn partner dat hij nooit zo dronken wordt dat hij niks meer weet en rare dingen doet. Als hij 20 was geweest had ik het waarschijnlijk minder fijn gevonden.

3 likes

Ja ik ben mega jaloers en wantrouwend!

Als m’n vriend op vriendenvakantie wil have fun schat, maar ik zou zuipvakantie op Ibiza wel onaantrekkelijk vinden.

3 likes

Voelt het voor jou persoonlijk als een mug je steekt?

• Ja
  • Nee is willekeur

0 stemmers

3 likes

Het IS ook persoonlijk want ik word altijd gestoken en mijn vriend nooit. :rage:

11 likes

Ugh ja mijn man die gisteren liep te mopperen over een mug die hem uit zijn slaap gehouden had. Oh vervélend voor je dat hij om je hoofd zoemde en daarna besloot om mij 5 keer te steken :triumph::triumph::triumph:

7 likes

Ik ben 2 nachten op rij in mijn linker middelvinger gestoken, dus JA!!! :triumph:

(Ik snap ook niet hoe het kan, van alle vierkante centimeters waaruit een lichaam bestaat echt preciiiiiies 2x op het middelste kootje van m’n middelvinger)

3 likes

Ja ik ook :sob: ik ging wandelen met mijn vriend en ik had 16 muggenbulten en hij 0 :woozy_face:

En ik heb een soort allergie dus dat is extra kut

2 likes