Mijn broertje werkt ook in het bedrijf van mijn vader en er is ook sprake van dat hij dat over zal nemen. Tsja ik zou ook niet weten hoe dat gelijk getrokken zou moeten worden met mij (ik heb er nooit willen werken en doe zelf leuker maar slechter betaald werk haha). Mijn vader is er wel mee bezig maar bijv eenmalig iets krijgen in een erfenis of schenking zal toch altijd anders zijn dan een bedrijf overnemen.
Het is wel een grote factor waarom mijn broertje over een aantal jaar wel echt veel meer geld zal hebben dan ik. Maar echt oneerlijk is het ook weer niet want hij werkt er nou eenmaal en hij zal het allicht gunstiger kunnen overnemen dan als hij geen zoon was maar zal de boel ook uiteindelijk zelf winstgevend moeten houden. Daarnaast is mijn broertje ook gewoon beter in om hulp vragen dan ik (bijv of mijn moeder op zijn kinderen kan passen) en krijgt hij het daarom vaker, maar dat vind ik ook aan mij liggen. Ik vind niet dat mijn ouders (behalve bij grote dingen) heel erg verantwoordelijk meer zijn voor het gelijk verdelen van alle hulp en aandacht tussen hun kinderen van bijna 40.