10.000 minder dan de vervelende Amerikanen.
Dus 20.000 minder dan de investeringsaankoop.
10.000 minder dan de vervelende Amerikanen.
Dus 20.000 minder dan de investeringsaankoop.
Echt een gewetensvraag. Ik vind die investeringsmaatschappij en die vervelende Amerikanen echt wel hetzelfde genre en de woningmarkt verzieken voor mensen in hun eigen land een fatsoenlijk huis willen, maar damn âŹ20k. Omdat ik al eens mazzel heb gehad met de verkoop van een huis hoop ik dat als ik voor zoân keuze sta ik het NLse gezin blij kan maken maar dan moet ik mân nieuwe huis zelf nog wel kunnen betalen.
Ik las hem eerst verkeerd dus ik stemde op het laagste bod en zo gul ben ik dan weer niet, maar ik ken dus iemand die dat echt heeft gedaan omdat ze het de koper gunde en het black rock achtige bedrijf/de andere bieder niet. Zij is met het geld een beetje door Europa gaan zwerven en huurt inmiddels weer in Nederland
Ja ik ken dus ook iemand die het tweena hoogte bod heeft aangenomen, ook omdat het zijn ouderlijke woning was en zijn ouders er niet meer zijn vond hij het veel fijner dat er een gezin uit de buurt kon wonen ipv expats die er na een tijd weer uit zijn en geen buurtbinding hebben of zoân groot stom bedrijf.
Vond ik wel heel cool, tuurlijk moet het financieel haalbaar zijn maar voor best veel mensen is âŹ20.000 amper geld.
Ik zou mijn makelaar contact laten leggen met het gezin en de situatie voorleggen en ze een laatste bod laten doen.
Maar accepteer je dan alleen hun bod als het hoger is dan de andere twee of een van de twee of minder dan 10.000 verschil?
Onze ouders (moeder en stiefvader) zijn heel erg van het eerlijk/gelijk verdelen, maar ik heb wel ook nog een vader die niet de vader van mijn broertje is, dus ik heb/krijg sowieso al meer dan hij, waardoor het eigenlijk niet altijd even eerlijk isâŠ
Ligt eraan hoe krap ik zit met het volgende huis. Ik heb bij beide verkopen niet het hoogte bod geaccepteerd, maar het verschil was bij lange geen 20k. Op mijn huidige hypotheek zou dat elke maand 130 euro schelen en dan gun ik het aan wildvreemden die god mag weten welk bolletje inkleuren in het stemhokje.
Lol even snel rekenen aan het einde van de rit kost die liefdadigheid dus 50.000 euro. Zoân goed mens ben ik niet. We praten wel weer als ik rijk ben.
Het bod hoeft niet direct hoger te worden dan het hoogste bod. Maar ik vind âŹ20.000 volledig laten gaan ook wel een flinke stap. Dus ergens in het midden uitkomen is wat mij betreft te overzien. Ik gun het gezin het huis maar dit soort bedragen geef ik ook niet zomaar op. Maar stel dat het gezin âŹ15.000 biedt zal dat voor mij te overzien zijn om mijn huis aan het gezin te verkopen. Maar het zal ook zeker afhangen van mijn volgende huis. Hoeveel heb ik zelf betaald/overboden en wat heb ik nodig.
Voor 20.000 wel, als het uitkomt met mijn nieuwe huis, maar als het verschil groter zou zijn zou ik het toch wel moeilijk vinden om bij mijn principes te blijven. Ook omdat je niet weet of het gezin het na een aantal jaar mee gaat doen
Het Nederlandse gezin gaat vervolgens als missionarissen mensen âreddenâ in Malawi en verhuurt het huis aan Amerikaanse expats met een TikTok account. Of ze realiseren zich dat een blackrock maatschappij er âŹ20k meer voor bood, rammen er een visgraat en stalen deuren in en verkopen het binnen 5 jaar door. ![]()
âVervelende expatsâ boeit me eigenlijk niet zo heeeeel veel. Of nou ja, hangt er misschien een beetje vanaf op wat voor manier ze vervelend zijn, maar ik ga geen persoonlijkheid screenen van de kopers van mân huis :")
Maar ik vind wel dat huizen er gewoon zijn om te bewonen en niet om mee te beleggen dus zou voor 10K wel nee zeggen tegen een investeringsmaatschappij. Dat zou in mijn geval 25 euro schelen op mân maandlasten ofzo, daar doe ik het wel voor. Maar ja stel het verschil is heel groot wordt het toch weer een ander verhaal vrees ik.
Alles om Amerikaanse expats tegen te houden
Als het een huis uit een erfenis zou zijn (lol totaal hypothetisch scenario voor mij) dan zou ik het het gezin wel gunnen, maar als ik mân eigen huis verkoop omdat ik voor de hoofdprijs zelf een ander huis heb gekocht ga ik voor het hoogste bod.
Toen we ons vorige huis verkochten zat er ook 20K tussen hoogste bod van expatgezin en tweede bod van een jong stel en zijn we voor de expats gegaan. 20K was voor ons het verschil tussen meteen het huis afmaken of de benedenverdieping later omdat we weer moesten bijsparen. was ook geen ramp geweest maar ben niet Roomser dan de paus
Toen mijn ex jaren geleden een huis kocht was het hoogste bod een buitenlandse investeerder, en toen hebben ze hem als een na hoogste bieder het huis gegund uit ideologische overwegingen.
Weet niet exact meer hoeveel het toen scheelde maar wel meer dan 10K. Dus dat was wel echt heel erg cool vond ik. Hij woont er nog steeds en heeft ook echt veel binding met de buurt.
Saillant detail: de verkoper was een Amerikaanse expat ![]()
Hongaarse expats kunnen minstens zo vervelend zijn als Amerikaanse
hahahahha bedoel je shirley???
Jaaaaa ![]()
![]()
hahahahahhaha
Ik had een keer een (heel aardige!) Hongaarse expat buurman en toen begon ie uit het niets Hongaars tegen me te praten dus ik zo ??? en toen zei hij* âoh jij hebt wel een heel Hongaars hoofd voor iemand die niet Hongaars isâ.
Verder nooit meer gesproken en ik heb me echt lang afgevraagd of dat nou een positief, negatief of volkomen neutraal oordeel was. Ken buiten Viktor Orban ook geen Hongaren dus dat stemde ook niet perse gerust.
Sorry ongerelateerd maar het kwam ineens in me op.