Stel je persoonlijke vraag #59

Tripoli weet ik ook niet veel meer van, daar zou ik zelf ook niet opkomen. Wat wel in m’n geheugen gegrift staat zijn de aanslagen op Utøya, Charlie Hebdo, Bataclan en in Brussel.

Bij 9/11 kwam ik uit school thuis en zei m’n vader in shock dat er iets heel ergs gebeurd was in de wereld. De tv stond aan met die live beelden van brandende torens, ik denk dat het toen echt net gebeurd was.

3 likes

Tijdens 9/11 weet ik nog dat ik aan de eettafel topo zat te leren en mijn opa (uit Canada) zat CNN te kijken en hij was meteen helemaal in paniek. Hij moest toen ook echt langer bij ons blijven, want er gingen geen vluchten meer die kant op.

Weet ook nog goed dat ik niet meer naar buiten durfde en wat me ook nog heel er bij staat is dat mijn vader die dag cursus had gehad en pas 2 uur later ofzo hoorde van wat er gebeurd was. Dat kan je je nu ook bijna niet meer voorstellen.

MH17 weet ik nog goed omdat mijn tante met Malaysia Airlines zou gaan vliegen die week en niemand wist precies wanneer en niemand kreeg haar na die ramp te pakken. Uiteindelijk bleek dat zij de dag er voor de vlucht had en inmiddels in haar hotel was en in diepe slaap was en telefoon uit stond.

De avond van die aanslagen in Parijs ga ik ook nooit meer vergeten. Toen was mijn moeder in Parijs met haar leerlingen en die kregen we toen ook slecht te pakken.

2 likes

Haha ik kan me nog herinneren dat de dood van Van Uyl op de radio was.
Hashtag oud.

5 likes

Ik weet alleen dat ik bij de buren spelen was omdat de buurvrouw keihard ging krijsen en het buurmeisje van schrik in d’r broek plaste toen Pim Fortuyn vermoord werd.

2 likes

Ja dit was ook wel ergens in de middag onze tijd (ik hoorde het via de radio op de BSO)
Maar dat was toen in m’n herinnering ook nog wekenlang zo’n beetje het enige nieuws op TV, en in de eerste dagen was er ook niks anders op TV. Beetje zoals toen corona net uitgebroken was hier.

1 like

Ik herinner me 11 september heel goed, ik was met mijn vader bij de buurman en zag het daar op de tv. Alleen, maar vader herinnert zich het ook nog heel goed en bij heeft een hele andere herinnering. Dus weet niet wie nou gelijk heeft!

Van 9/11 weet ik nog heel goed dat mijn moeder echt een soort van in paniek was en riep het is OORLOG en ik toen niet meer durfde te kijken naar de televisie en naar buiten ben gegaan. Echt bizar om te bedenken dat dat moment bij zoveel mensen in het geheugen gegrift staat

1 like

Haha ja ik ook MJ. Ik was op kantoor de krant aan het lezen :joy:

2 likes

Pim Fortuyn en 9/11 hebben mijn ouders echt bewust verzwegen voor mijn broertje en mij. Maar toen gingen we het er op school over hebben dus kwam ik thuis met allemaal vragen.

Vuurwerkramp weet ik nog wel maar denk ook alleen omdat mijn opa en oma in Enschede woonden toen en ze geëvacueerd moesten worden, weet nog dat m’n vader koortsachtig allemaal telefoontjes met hen en zijn zussen aan het plegen was.

En MH17 weet ik omdat ik die middag op Schiphol was om iemand op te halen, dat was ook wel een gekke ervaring.

1 like

In het geval dat je werkt op een plek waar niemand een vaste plek heeft/flexplekken, heb je dan:

• Een eigen toetsenbord en/of muis
  • Gewoon vast toetsenbord en/of muis die ‘hoort’ bij het bureau
  • Anders?

0 stemmers

Haha ik weet Michael Jackson ook nog, toen lag ik met een scharrel in bed.

Bij 9/11 was ik naar de ortho geweest en eerder thuis en ik vond het heel irritant dat ik geen tv kon kijken want m’n ouders wilden per se het nieuws kijken. Volgens mij werd het toen nog niet eens aanslag genoemd maar zeiden ze dat het een sportvliegtuigje was.

En bij de vuurwerkramp vond ik het irritant dat ik geen Eurovisie Songfestival meer kon kijken.

Oja en bij Pim Fortuyn snapte ik er eigenlijk niks van, ik wist niks van politiek maar ik weet nog dat ik die dag ging tulpenkoppen en toen na het nieuws kijken in bad ging en dat ik ging bidden (???) dat hij het overleefde.

Ben echt jarenlang verbolgen geweest over dat een plek waar ik nooit geweest was (Enschede) de reden was dat het Eurovisie niet werd uitgezonden of onderbroken.

Dacht toen nog meer dan nu dat de wereld om mij draaide en ik wilde Eurovisie kijken!!

13 likes

Aaliyah en Left eye Lopes kan ik me ook heel goed herinneren.

7 likes

Wow ja zo ging het bij mij ook op de basisschool, iedereen uit de klas en in een grote ruimte voor de tv. Ik was toen 6. Raar inderdaad. :’)

3 likes

Ik kreeg ruzie met mijn oudste broer op 9/11 want ik wilde tekenfilms kijken en hij wilde het nieuws zien.

Weet ook nog dat hij bleef zeggen: DIT IS ECHT HEEL ERG.
En ik alleen pissig dat ik geen Beugelbekkie mocht kijken.

5 likes

Nou dat was op die leeftijd ook ECHT HEEL ERG

9 likes

Waarom?

1 like

Wat betreft Theo van Gogh, ik kwam toen thuis van school en mijn moeder: Vincent van Gogh is vermoord!!! Ik: maar die is toch al lang dood? Zo nu en dan gooien we die uitspraak er nog random in lol

11 likes

Bij 9/11 keek ik tmf of the box en kwam het daar opeens onderin in beeld met van die banners. Daarna omgezet naar rtl of nos ofzo en echt zo vol verbazing zitten kijken. Ik was alleen thuis en wilde het zo graag met iemand delen. Nu heb je natuurlijk internet en whatsapp en forum :joy: Ik zat daar echt alleen met zo’n heel groot gevoel, lastig te omschrijven.

5 likes

Vind je dat een incidenteel wijntje tijdens de zwangerschap kan?

Openbaar
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

anoniem
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like