9/11 was m’n vader in amerika dus dat maakte wel veel indruk omdat hij niet terug kon (er vloog natuurlijk niks). Geen idee meer of hij nou in NYC was of ergens anders maar als kind dacht ik natuurlijk: hij is DAAR
Niet mijn ding, maar kan er niet mee zitten als iemand anders het doet.
Moet denken aan Evi Hanssen die in haar boek vertelde dat ze in haar kraambed door de verpleging een bruin biertje aangeboden kreeg, om de borstvoeding op gang te brengen!
Belgen zijn ook wel echt een volk apart wat alcohol betreft, damn
In Ierland kreeg je 40 jaar geleden nog het advies om als zwangere een halve Guinness per dag te drinken voor je ijzer
totaal geschift
Ik haar kraambed dus nadat ze bevallen was?
Die andere kinderen wel maar ik was toen nog te braaf voor drugs.
Ja! Terwijl ze aan het herstellen was. Ze zei wel dat dat bij haar tweede niet meer aan de orde was
Andere tijden ![]()
Nee, maar ik zou er in het echt nooit wat van zeggen en ik heb bijv. zelf geen idee of het ‘erger’ is dan alle andere dingen die je niet mag als je zwanger bent (denk het wel?)
Ik was op m’n bijbaantje bij de Gamma vakkenvullen toen een collega vertelde dat Fortuyn was vermoord. Ik geloofde er niks van want ik had hem 10 minuten geleden nog op de radio gehoord. ![]()
Toen ik ongepland zwanger werd was ik al doodsbang voor schade omdat ik in de weken/ maanden ervoor had gedronken. Kreeg er echt een knoop van in mn maag. Aan de ene kant denk ik nu, dit gebeurd denk ik bij best wel veel vrouwen. Maar daarna stop je toch direct mag ik hopen.
En af en toe een sigaretje?
- Gewoon nee
- Af en toe mag
- Ja moet kunnen
0 stemmers
Ik heb werkelijk waar geen idee, dit is mijn eigen gedachte
Maar ik denk dat een sigaret “gevaarlijker” zou zijn dan een glas alcohol. Aangezien rook echt verstikkend werkt.
Althans, een feutus ademt geen directe zuurstof in geloof ik.
Cellen van de foetus zijn net als volwassen cellen afhankelijk van hemoglobine voor zuurstoftransport en ademhaling, dat komt op vergelijkbare manier binnen bij zowel volwassenen als foetus. De koolmonoxide die je inademt met roken en aan de hemoglobine bindt (en daarmee ook zuurstof verdringt) komt daarmee ook in de foetus terecht. Dus is eigenlijk ook op dezelfde manier verstikkend.
Volgens mij bindt foetaal hemoglobine zelfs sterker koolmonoxide dan volwassen hemoglobine maar pin me daar niet op vast.
Is natuurlijk niet de enige giftige stof in een sigaret en ik ga me ook niet branden aan wat “gevaarlijker” is
You do you, ik snap sowieso niet waarom mensen alcohol drinken en het zo belangrijk vinden en het lekker vinden
Ik vind roken een no go al vind ik echt verslaafd zijn aan sigaretten echt totaal anders dan een yup die makkelijk zonder alcohol kan en een beetje decadent verkondigd dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat zo nu en dan een glaasje niet schadelijk is voor het ongeboren kind.
En die dan ook daarna er nog bijna trots op is dat ze volgens haar de moedermaffia over zich heen krijgt.
Ik hoorde pas nog iemand dat “stoppen met roken zou stressvoller voor diegene zijn geweest dan doorgaan” verhaal vertellen en toen dacht ik echt wow hoe achterhaald is dit wel niet
Haha ja pff. Plus nicotine is een upper, dus je hart gaat er juist sneller van kloppen etc. Dus het is juist slecht als je al gestresst bent
Heb je ook deze wel eens gehoord: ja niet zo erg dat baby’s van rokende moeders geboren worden met een kleiner hoofd, want dat is wel makkelijker met bevallen.
![]()
Ja ik heb dit ook nog van iemand van onze generatie gehoord! Was wel een Amerikaan maar ook daar weten ze toch beter
.
Maar goed, lijkt me behoorlijk pittig hoor om verslaafd te zijn en zwanger te raken. Toch ook weer een ander verhaal dan eenmalig iets doen tijdens je zwangerschap (hoewel ik er ook niks mee heb).