Stel je persoonlijke vraag #59

Ik dacht een tijd dat het zo’n slap twee kanten d66 “peace now” poster was dus ik keek er eerder met een cynische blik naar. Ik kwam er later achter dat het van Vluchtelingenwerk is en eigenlijk tegen die AZC demonstraties. Dat vind ik al beter maar alsnog een te hoog “lief doen” “de lieve mensen zijn met meer” halte hebben.

3 likes

haha of ‘#doeslief’, dat wekt bijna agressie in me op gewoon

10 likes

Ja dit had ik ook! Ik vond het zo passief om dan maar een poster op te hangen. Hoe veel haalt dat nu uit?

Maar hier op de hoek zit een huis met een anti azc banner en het huis er tegenover heeft wel een samen leven poster. Altijd leuk om mannen met fragiele ego’s te pesten, dus ik heb nu ook maar een poster besteld.

9 likes

Had ik ook eerst idd, tot er een bericht kwam dat in mijn wijk een azc zou komen (plan is alweer van de baan overigens) en m’n hele wijk ineens vol hing met lelijke felgele AZC NEE posters en stickers en vlaggen. Dat voelt toch zoooo goor ineens. Ben heel blij dat er nu heel veel samen leven posters hangen, dat je toch ziet dat er ook een heleboel leuke mensen wonen. Dus daar doe ik dan graag aan mee, al is het maar een poster, toch belangrijk om een tegengeluid wat actiever uit te dragen.

7 likes

Anoniem:

Ik zou het prima vinden als er een AZC (600-800 plaatsen) bij mij in de straat komt
  • 100% ja
  • 100% nee
  • Ik weet het niet zo goed
  • Anders

0 stemmers

Niet anoniem:

Ik zou het prima vinden als er een AZC (600-800 plaatsen) in mijn straat zou komen
  • 100% ja
  • 100% nee
  • Ik weet het niet zo goed
  • Anders

0 stemmers

En het is voor onbepaalde tijd en zowel gezinnen als alleen reizende

2 likes

Ik stem nee omdat in mijn straat geen pand geschikt staat. Dan moet je mooie, oude huizen ervoor slopen. Als er een geschikt gebouw is, is de situatie weer anders. Verder, in een aangrenzende straat staat een groot pand voor 40 á 50 vluchtelingen. Heb ik geen problemen mee. Net als andere opvangcentra in en rond mijn wijk.

4 likes

Ik stem nee maar meer omdat er bij mijn werk een boot lag en het altijd een teringzooi was met afval wat overal lag. Dat trok helaas ook ongedierte aan voor de wijk en de bewoners. Die boot is inmiddels weg en ze wonen nu in een pand waar het beter geregeld is voor de mensen (waar ik voorstander van ben!).
Verder buiten het gebied hebben ze een bajesboot omgebouwd tot asielopvang, ding is mega maar de wegen ernaar toe voor de mensen is (in mijn ogen) slecht.
Is in de gemeente Zaanstad overigens.

Ik zou het ook niet prima vinden als er ‘gewoon’ een flat zou komen met 600 mensen. Dat moet echt een mega gebouw zijn?

12 likes

Hahahaha laf alle excuses, zeg gewoon nee.

52 likes

Vooral het hele grote aantal 600-800 in een reguliere kleine woonwijk zou voor mij een probleem zijn; ik kom voor mijn werk vaker op AZC’s en teveel mensen op een te kleine plek met te weinig ruimte met daarbij komend o.a. trauma’s, culturele verschillen etc. is voor niemand helpend. In mijn woonplaats komt dit jaar een groot AZC op een plek met meer ruimte, dat vind ik geen enkel probleem.

6 likes

Nee, MAAR
Nee, WANT

=

Nee.

20 likes

In mijn straat lijkt me nogal intens maar op een geschikte plek in mijn woonplaats geen probleem.

5 likes

Ook goed: nee.

1 like

Nee want zoveel ruimte hebben ze niet :crazy_face:. Dus het is niet hetzelfde formaat een flat voor bijv 200 woningen.

4 likes

Mijn straat zijn oude jaren 30 (koop) woningen en een hele korte straat. Ja eh praktisch gezien dus nee. Of ik er voor open sta in andere situaties. Zeker.

Je moet gewoon nee zeggen. Dit was ook mijn argument maar boeien.

Ja, als NIMBY een persoon was.

Maar bestel allemaal maar de poster hoor 🫶🏽

10 likes

Alright ma’am

1 like

Ik heb dit in mijn vorige straat gehad, wel met iets minder mensen. Dat was een grote straat met veel flats in een grote stad en vormde weinig problemen op wat afval na. Ik woonde er wel relatief dichtbij. In mijn huidige straat zou ik het niet willen omdat het een hele kleine straat is met alleen woonhuizen.

4 likes

Ik kan hier geen realistisch antwoord op geven. Want ik kan heel makkelijk ja prima zeggen omdat ik weet dat dit nooit gaat gebeuren. Simpelweg omdat mijn straat geen ruimte heeft voor een dergelijke opvang. Mijn straat is een soort hofje. Ik zou niet weten hoe je hier genoeg m2 kan creëeren om zoveel mensen te huisvesten. Daarnaast weet ik ook dat mijn gemeente al
meer mensen opvangt dan dat we qua spreidingswet zouden moeten opvangen dus het is geen situatie die zich hier zou voordoen.

6 likes